😎 LifeStyle🌍 World

James Bond pistol Sold for $ 256,000

مسدس جيمس بوند بـ ٢٥٦ ألف دولار

Reuters – WGOQatar Translations 

Los Angeles: Julian’s auction house said that a pistol used by the late star Sean Connery in the first James Bond series was sold for $256,000 at an auction in Beverly Hills, noting that the price exceeded previous estimations for this famous piece in cinematic history.

Scenes in which the Walther BP semi-automatic pistol and the smaller BPK model are shown have become one of the most famous scenes in the popular series of films.

Connery used it in the movie Doctor No in 1962. Connery, who was the first to cast the James Bond character, passed away on October 31 at the age of 90. Julian’s said that the buyer, who requested anonymity, was an American who had watched all of the James Bond films with his children. The auction house had previously estimated the pistol to be between $150,000 and $200,000.

رويترز

لوس أنجليس: قالت دار مزادات جوليانز إن مسدسًا استخدمه النجم الراحل شون كونري في أول أفلام سلسلة جيمس بوند بيع مقابل 256 ألف دولار في مزاد أقيم في بيفرلي هيلز، مشيرة إلى أن السعر تجاوز تقديرات سابقة لهذه القطعة الشهيرة في تاريخ السينما.

وأصبحت المشاهد التي يظهر فيها المسدس نصف الآلي وهو من طراز (والثر بي.بي)، وكذلك الطراز الأصغر (بي.بي.كيه)، أحد أشهر المشاهد في سلسلة الأفلام الشهيرة.

واستخدمه كونري في فيلم (دكتور نو) في 1962. وتوفي كونري الذي كان أول من جسد شخصية جيمس بوند في 31 أكتوبر عن عمر يناهز 90 عامًا. وقالت جوليانز إن المشتري، الذي طلب عدم ذكر اسمه، أمريكي شاهد جميع أفلام سلسلة جيمس بوند مع أبنائه. وكانت دار المزادات قدرت سعر المسدس من قبل بين 150 و200 ألف دولار.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format