😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

Netflix film ‘Mank’ dives into ‘Citizen Kane’ screenwriter controversy

فيلم “مانك” من نتفليكس يغوص في الجدل حول كاتب سيناريو “سيتيزين كاين”

Reuter

Los Angeles: The new movie “Mank,” which starts streaming on Netflix on Friday, takes audiences back to Hollywood’s golden era of the 1930s with a look at the making of one of the film industry’s most-celebrated gems.

Shot in black and white, “Mank” focuses on writer Herman J. Mankiewicz as he works on 1941 cinema classic “Citizen Kane,” considered by many the greatest movie of all time. Mankiewicz and director Orson Welles battled over who would be credited for the screenplay.

“Mank” was directed by David Fincher and based on a screenplay penned by his father, Jack, who died in 2003. Fincher said he wanted the movie to bring to life the process of filmmaking and the colorful personalities behind it.

“This was a really wonderful sandbox,” Fincher said at a recent online screening of “Mank.”

“You had a great character at the center of it who can expound very delightfully on everything that he encounters. And he was a great avatar to take a look at Hollywood in its heyday.”

“Mank” has charmed many film critics, earning an 89% positive rating on the Rotten Tomatoes website, which aggregates movie reviews.

Gary Oldman, who plays Mank, said he performed without prosthetics or props that have helped him in other roles.

“I’m glad we went that route because there’s no tricks, there’s no fireworks, there’s no wigs, there’s no false noses, there’s no prosthetics, there’s no padding,” Oldman said. “It’s just raw and there it is.”

The filmmakers recreated 1930s film sets and studio lots, replicating the fashion as well as the lighting and editing styles used at the time.

Amanda Seyfried, who plays actress Marion Davies, said the “Mank” sets were “surreal.”

“I was enveloped in this era, this golden age of Hollywood on the lot,” she told Reuters via Zoom. 

رويترز – ترجمة WGOQatar 

لوس أنجلوس: الفيلم الجديد “مانك”، الذي يبدأ البث على نتفليكس يوم الجمعة، يعيد الجماهير إلى عصر هوليوود الذهبي في الثلاثينيات من القرن الماضي من خلال إلقاء نظرة على صناعة واحدة من أشهر الجواهر في صناعة السينما.

يركز فيلم “مانك”، الذي تم تصويره باللونين الأبيض والأسود، على الكاتب هيرمان جيه مانكيفيتس أثناء عمله في فيلم ” سيتيزين كاين ” عام 1941، والذي يعتبره العديد من أعظم الأفلام في كل العصور. اشتبك مانكيفيتس والمخرج أورسن ويلز حول من سيُنسب إليه الفضل في السيناريو.

أخرج فيلم “مانك” ديفيد فينشر واستند إلى سيناريو صاغه والده جاك، الذي توفي في عام 2003. وقال فينشر إنه يريد أن يعيد الفيلم الحياة لعملية صناعة الأفلام والشخصيات الملونة التي تقف وراءه.

قال فينشر في عرض أخير على الإنترنت لفيلم “مانك”: “كان هذا استثماراً رائع حقًا”.

“كان لديك شخصية رائعة في وسطها يمكنها أن تشرح بشكل مبهج للغاية كل ما يصادفه. وكان شخصية رائعة لإلقاء نظرة على هوليوود في أوجها.”

جذب “مانك” العديد من نقاد الأفلام، وحصل على تقييم إيجابي بنسبة 89٪ على موقع روتن تومايتوز، والذي يجمع آراء الأفلام.

قال غاري أولدمان، الذي يلعب دور مانك، إنه كان يؤدي أدوارًا بدون أطراف صناعية أو دعائم ساعدته في أدوار أخرى.

قال أولدمان: “أنا سعيد لأننا سلكنا هذا الطريق لأنه لا توجد حيل، ولا ألعاب نارية، ولا شعر مستعار، ولا توجد أنوف مزيفة، ولا توجد أطراف صناعية ، ولا توجد حشوة”. “إنه فقط خام وها هو.”

أعاد صانعو الأفلام إنشاء مجموعات أفلام من ثلاثينيات القرن العشرين ومجموعة استوديوهات، وكرروا الموضة بالإضافة إلى أنماط الإضاءة والتحرير المستخدمة في ذلك الوقت.

وقالت أماندا سيفريد، التي تلعب دور الممثلة ماريون ديفيز، إن مجموعات “مانك” كانت “سريالية”.

وقالت لرويترز عبر زووم “كنت محاطةً بهذا العصر، هذا العصر الذهبي لهوليوود على الساحة”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format