🥅 LEAGUES

Ligue 1: Saint-Germain beat Montpellier

سان جرمان يفوز على مونبلييه في الدوري الفرنسي

Reuters

PARIS: Moise Kean scored his fifth goal in seven Ligue 1 appearances to inspire Paris St Germain to a 3-1 win at Montpellier as the French champions opened up a four-point lead at the top of the table on Saturday.

Italy striker Kean struck in the second half after Stephy Mavididi had cancelled out Colin Dagba’s opener ahead of the break, before Kylian Mbappe wrapped up the game in stoppage time with his 100th goal for PSG.

PSG have 28 points from 13 games but second-placed Olympique de Marseille have two games in hand, and third-placed Lille have an opportunity to narrow the gap to two points when they host Monaco on Sunday.

Montpellier are sixth on 23 points, two ahead of seventh-placed RC Lens who beat Stade Rennais 2-0 away earlier on Saturday.

Thomas Tuchel fielded a surprising 5-3-2 formation with Angel Di Maria and Kean up front as Mbappe started on the bench and Neymar was rested ahead of Tuesday’s key Champions League game against Istanbul Basaksehir.

Dagba put the visitors ahead in the 33rd minute, scoring from inside the box from Di Maria’s cutback.

Montpellier hit back four minutes before the interval when Mavididi beat Keylor Navas at the far post after Dagba had saved the Englishman’s first attempt on his goal line.

PSG had three chances early in the second half but Idrissa Gueye and Kean, twice, lacked accuracy.

Di Maria came closer in the 69th with a low shot but Jonas Omlin fully stretched to deny the Argentine as PSG struggled to make their domination count.

Kean, however, restored the capital side’s advantage on 77 minutes with a powerful crossed shot at the end of a counter attack before being substituted by Mbappe, who tapped in from Layvin Kurzawa’s cross to put the result beyond doubt.

The home side pushed harder in the finale but PSG remained compact at the back to claim their first league victory in three games.

قنا

باريس: حقق باريس سان جرمان /حامل اللقب/ والمتصدر فوزه التاسع في الدوري الفرنسي هذا الموسم وجاء على حساب مضيفه مونبلييه 3 / 1 يوم الأمس في المرحلة الثالثة عشرة من المسابقة.

خاض مدرب سان جرمان الألماني توماس توخل اللقاء اليوم بتشكيلة رديفة شارك فيها ثلاثة من اللاعبين الذين قادوا النادي الباريسي للفوز في منتصف الأسبوع على مضيفه مانشستر يونايتد الإنجليزي 3 / 1 في دوري الأبطال.

وأبقى توخل كلا من كيليان مبابي والبرازيلي ماركينيوس على مقاعد البدلاء، فيما لم يسافر البرازيلي نيمار والإيطالي ماركو فيراتي وبريسنيل كيمبيمبي مع الفريق.

وأراد المدرب الألماني منح نجومه فرصة لالتقاط أنفاسهم قبل المباراة المصيرية المقررة /الثلاثاء/ المقبل على أرضه ضد باشاك شهير التركي حيث يسعى للفوز من دون الالتفات إلى نتيجة المباراة الأخرى بين يونايتد ولايبزيغ الألماني اللذين يملكان نفس رصيد النادي الباريسي (9 نقاط) قبل الجولة الختامية.

ورغم غياب النجوم، كان سان جرمان البادئ بالتسجيل في الدقيقة 33 عبر الشاب كولان داغبا بعد تمريرة من الأرجنتيني أنخل دي ماريا، لكن المضيف أنهى الشوط الأول وهو على نفس المسافة من حامل اللقب بإدراكه التعادل في الدقيقة 42 إثر هجمة مرتدة وتمريرة من غايتان لابورد إلى الإنجليزي ستيفي مافيديدي الذي أودع الكرة شباك الحارس الكوستاريكي كيلور نافاس.

وبقيت النتيجة على حالها حتى الدقيقة 74 حين نجح الايطالي مويز كين في خطف هدف التقدم لسان جرمان بتسديدة قوية من داخل المنطقة بعد تمريرة من البرازيلي رافينيا إثر هجمة مرتدة سريعة، قبل أن يترك مكانه لمبابي الذي خاض ربع الساعة الأخير من اللقاء ونجح في إضافة الهدف الثالث في المباراة والعاشر له هذا الموسم في الدوري والمئة بقميص النادي الباريسي (1+90).

ورفع سان جرمان رصيده في الصدارة إلى 28 نقطة متقدما بفارق 4 نقاط عن غريمه مرسيليا الذي فاز امس الجمعة على مضيفه نيم 2-صفر، فيما تجمد رصيد مونبلييه عند 23 في المركز السادس بعد تلقيه هزيمة رابعة هذا الموسم.

وفي مباراة أخرى واصل رين تراجعه بتلقيه هزيمة أولى على أرضه أمام لنس منذ 2001، وجاءت بنتيجة صفر-2.. وتجمد رصيد رين عند 19 نقطة في المركز الثامن مؤقتا، فيما تقدم لنس الى المركز السابع بـ21 نقطة بعد تحقيقه فوزه الثاني فقط في آخر ست مراحل والسادس هذا الموسم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format