😎 LifeStyle🏆 Sport

Qatari runner sets new ‘fastest known time’ for run around Qatar

عداء قطري يطوف حول قطر في زمن قياسي

The Peninsula

Doha: On Friday, December 4, in the late afternoon Mubarak Abdulaziz Al Khulaifi arrived at the finish line on the Corniche (next to the Sheraton), 155 hours 30 minutes and 1 second after having set off on Saturday, November 28, to set a Fastest Known Time (FKT) overall time for the run around Qatar. Mubarak ran 484km in this time, which also included all breaks and short sleeps, of which he slept less than 25 hours in total.

Mubarak set his record in a supported mode (with aid from support crew), bettering the previous best overall time by 12 and half hours, which was set in an unsupported manner (without outside assistance) by Qatari resident, Frenchman, Pierre Daniel. Both athletes will now hold their respective FKT’s (supported/unsupported) until they are bettered.

Qatari runner sets new ‘fastest known time’ for run around Qatar

On setting the new fastest overall time Mubarak said: “The run was without a doubt the hardest physical and mental challenge of my life, a true test of my spirit and determination. It was also one of the most memorable and wonderful experiences of my life, seeing our beautiful nation in complete and being joined each day by friends, family and supporters just coming out to encourage.”

“I am very proud to have established the record as the first Qatari to do break the previous best overall time, that said it has also demonstrated to me the huge accomplishment of Pierre who did it without aid of a support crew. I hope that my accomplishment inspires more Qatari’s to push their limits whether it be in sport, art, culture, business or serving their community, and to live the fullest lives they can,” he added.

Qatari runner sets new ‘fastest known time’ for run around Qatar

His team included Adulaziz Alabdulla, Fahad Al Buenain, Fahad Al Hadfa, Faisal Al Zaman, Talal Al Emadi, Ali Al Mansouri, Ali Al Khulaifi ,Rashid Al Hajri, John Nuttall (Physiotherapist), Noel Cuaton (photographer) and his Coach Ryan Sosna-Bowd.

Mubarak’s accomplishment also captured the imaginations of people outside Qatar, with supporters following his route daily in Europe and the UK.

Mubarak’s route each day:

Saturday – Doha Corniche to Madinat al Ka`ban
Sunday – Madinat al Ka`ban to Al Zubara
Monday – Al Zubara to Al-Jumayliyah
Tuesday – Al-Jumayliyah to Umm Bab
Wednesday – Umm Bab to Salwa Road /Sawda Natheel intersection
Thursday – Salwa Road / Sawda Natheel intersection to Sealine
Friday – Sealine to Doha Corniche

See his full route here: https://www.plotaroute.com/route/1361861?units=km

Source: thepeninsulaqatar

الراية

متابعة: حقق العداء القطري مبارك عبدالعزيز الخليفي إنجازًا كبيرًا عندما وصل إلى خط النهاية للطواف حول قطر على الكورنيش «بجوار الشيراتون»، مساء أول أمس الجمعة مُحققًا رقمًا جديدًا، حيث أنهى الطواف في 155 ساعة و30 دقيقة وثانية واحدة، بعد أن انطلق 28 نوفمبر ليحقق أسرع وقت للطواف حول قطر، حيث كان الجري لمسافة 484 كم في هذا الوقت، وشمل الوقت الإجمالي أيضًا جميع فترات الراحة والنوم القصير، حيث نام أقل من 25 ساعة في كامل الجولة.

حقق مبارك نتيجته الرائعة في الوضع المدعوم (بمساعدة طاقم الدعم)، محققًا أفضل وقت إجمالي والذي كان بمقدار 12 ساعة ونصف الساعة، والذي تحقق بطريقة غير مدعومة (بدون مساعدة خارجية) من قبل المقيم الفرنسي بيير دانيال وسيحتفظ كلا البطلين الآن بالرقم القياسي أسرع توقيت وعقب تحقيقه للرقم الجديد، قال البطل مبارك الخليفي: الحمد لله على ما تحقق والذي أرى أنه أفضل ما حققته في حياتي وبالنسبة لما تحقق وكيف خاض التجربة قال: «كان الجري بلا شك أصعب تحد جسدي وعقلي في حياتي، وهو اختبار حقيقي لروحي وتصميمي.

Qatari runner sets new ‘fastest known time’ for run around Qatar

وعن الخبرة التي اكتسبها من خلال خوضه للتحدي المثير قال الخليفي: لقد كانت واحدة من أكثر التجارب الرائعة التي لا تُنسى في حياتي، وهي رؤية بلدنا الجميل كاملًا بصحبة الأصدقاء والعائلة والداعمين الذين جاءوا للتشجيع».

وتحدث البطل الخليفي عن رقمه القياسي ورؤيته للطواف والرسالة التي يريد توصيلها من خلاله قال مبارك الخليفي:«أنا فخور جدًا بأن أكون قد حققت هذا الرقم القياسي كأول قطري يحطم أفضل وقت بشكل عام، ولا ننكر أيضًا الإنجاز الكبير لبيير الذي فعل ذلك دون مساعدة من طاقم الدعم آمل أن يلهم إنجازي الشباب القطري لتحقيق الإنجازات سواء كان ذلك في الرياضة أو الفن أو الثقافة أو الأعمال أو خدمة مجتمعهم، والعيش على أكمل وجه ممكن».

واختتم الخليفي تصريحاته قائلًا: «أود أن أتقدم بشكر خاص إلى طاقم الدعم الخاص بي، فقد كانت مساعدتهم مُلهمة حقًا وستكون اللحظات التي شاركناها هي ذكريات أقدرها طوال أيامي».

Qatari runner sets new ‘fastest known time’ for run around Qatar

يُذكر أن الفريق المعاون للبطل مبارك الخليفي يضم: عبدالعزيز العبدالله، فهد البوعينين، فهد الهدفة، فيصل الزمان، طلال العمادي، علي المنصوري، علي الخليفي، راشد الهاجري، جون نوتال (أخصائي العلاج الطبيعي)، نويل كواتون (مصور) ومدربه ريان سوسنا.

والجدير بالذكر أيضًا أن التحدي الذي خاضه مبارك الخليفي نال متابعة عالمية من خارج قطر، مع متابعة كبيرة من مؤيديه لطريقه يوميًا في أوروبا والمملكة المتحدة.

المصدر: raya

Qatari runner sets new ‘fastest known time’ for run around Qatar
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format