🩺 Health🌍 World

WHO calls for preparing for the possibility of a new epidemic

منظمة الصحة العالمية تدعو للاستعداد لإمكانية ظهور وباء جديد

QNA – WGOQatar Translations 

New York: Dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus, Director-General of the World Health Organization, today called on all countries to start preparing for the possibility of a new epidemic, so that what happened with the Coronavirus (Covid-19), which has recently found signs of overcoming it.

Ghebreyesus explained, during a special session of the United Nations General Assembly on the Coronavirus, that “despite years of warnings, many countries were simply not prepared for (Covid-19),” considering that “many people made a mistake in assuming that their strong health systems would protect them.” From epidemics. “

And he considered that the countries that have dealt with the emerging Coronaviruses, including the acute respiratory syndrome “SARS” and the Middle East respiratory syndrome “MERS”, in addition to other infectious diseases, have performed better in containing (Covid-19), “It is now imperative for all countries to develop their memories and invest in measures that will prevent, control and alleviate the coming crisis … just as it is clear that the global preparedness system needs attention,” he stressed.

The head of the World Health Organization stressed that there must be equal opportunities for rich and poor countries to obtain the (Covid-19) vaccine, saying in this context that “sharing science is not charity, but in the interest of every country,” and urged countries to fundamentally rethink how priorities are set. And dealing with health, “if they want to avoid another crisis on this scale.”

It is noteworthy that the World Health Organization was criticized for its handling of the Coronavirus pandemic after China reported the first cases early this year, as US President Donald Trump was one of those who directed more frank criticisms to it, and announced on May 29th that his country would withdraw from Organization, but President-elect Joe Biden said he would cancel this decision when he takes office on the twentieth of next January.

قنا

نيويورك: دعا السيد تيدروس أدهانوم غيبريسوس المدير العام لمنظمة الصحة العالمية، اليوم، جميع الدول للبدء في الاستعداد لإمكانية ظهور وباء جديد، حتى يتم تجنب ما حدث مع فيروس كورونا /كوفيد-19/ الذي ظهرت مؤخرا بوادر للتغلب عليه.

وأوضح غيبريسوس، خلال جلسة خاصة للجمعية العامة للأمم المتحدة بشأن فيروس كورونا، أنه “رغم سنوات من التحذيرات، لم تكن العديد من الدول، ببساطة، مستعدة لـ /كوفيد-19/”، معتبرا أن “الكثيرين أخطأوا في الافتراض أن أنظمتهم الصحية القوية ستحميهم من الأوبئة”.

واعتبر أن البلدان التي تعاملت مع فيروسات كورونا التي ظهرت في الآونة الأخيرة، بما في ذلك متلازمة الجهاز التنفسي الحادة “سارس”، ومتلازمة الشرق الأوسط التنفسية “ميرس”، بالإضافة إلى أمراض معدية أخرى، كان أداؤها أفضل في احتواء /كوفيد-19/، مشددا على أنه “وجب الآن على جميع البلدان تطوير ذاكرتها والاستثمار في الإجراءات التي من شأنها منع الأزمة المقبلة والسيطرة عليها والتخفيف منها.. مثلما أنه من الواضح أيضا أن نظام الاستعداد العالمي يحتاج إلى الاهتمام”.

وأكد رئيس منظمة الصحة العالمية أنه يجب توفر فرص متساوية للدول الغنية والفقيرة للحصول على لقاح /كوفيد-19/، قائلا في هذا السياق إن “مشاركة العلم ليس صدقة، ولكن في مصلحة كل دولة”، وحث الدول على إعادة التفكير جذريا في كيفية تحديد الأولويات والتعامل مع الصحة، “إذا كانوا يريدون تجنب أزمة أخرى على هذا النطاق”.

يشار إلى أن منظمة الصحة العالمية تعرضت لانتقادات جراء تعاملها مع جائحة كورونا بعد أن أبلغت الصين عن الحالات الأولى في وقت مبكر من هذا العام، حيث كان الرئيس الأمريكي دونالد ترامب من أكثر الذين وجهوا انتقادات صريحة لها، وأعلن في 29 مايو الماضي أن بلاده ستنسحب من المنظمة، إلا إن الرئيس المنتخب جو بايدن قال إنه سيلغي هذا القرار عندما يتولى منصبه في العشرين من يناير القادم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format