🌍 World

France Could Veto ‘Bad’ Brexit Trade Deal

فرنسا: سنعارض أي اتفاق تجاري غير “جيد” بين الاتحاد الأوروبي وبريطانيا

QNA

Paris: French European Affairs Minister Clement Beaune said on Friday that there is still a risk that Britain and the European Union will fail to agree a post-Brexit trade deal, adding that, if a good deal cannot be reached France, will veto it.

Beaune said his government was closely monitoring developments in London, where negotiators have been working night and day to find common ground and would scrutinize any agreement.

Beaune added: “I want to tell our fishermen, our producers, the citizens who are listening that we will not accept a deal with bad terms”

“If a good agreement cannot be reached, we will oppose it. Each country has a veto right, so it is possible … We will do our own evaluation of this draft deal, if there is one.” he said

Since Britain left the European Union, each side has urged the other to make concessions to unlock a trade deal before Britains transition period for leaving the bloc ends on Dec. 31. 

قنا

باريس: قال السيد كليمان بون وزير الدولة الفرنسي للشؤون الأوروبية، إن بلاده ستعارض أي اتفاق تجاري لا ترى أنه “جيد” بين الاتحاد الأوروبي وبريطانيا لما بعد /بريكست/.

وأضاف الوزير الفرنسي في تصريح اليوم: “إذا كان هناك اتفاق ليس جيدا (…) فسنعارضه”.. مستطردا “نعم، لكل دولة الحق في الفيتو”.

وشدد على أن باريس ستجري “تقييمها الخاص” للاتفاق، قائلا: “هذا واجبنا حيال الفرنسيين وهذا واجبنا حيال صيادي السمك وقطاعات اقتصادية أخرى”.

وفيما أعرب عن أمله في خروج الطرفين بـ”اتفاق جيد”، أوضح أن احتمال عدم التوصل إلى اتفاق بين التكتل الأوروبي وبريطانيا لا يزال قائما و”يجب الاستعداد له”.

وكان السيد جان كاستيكس رئيس الوزراء الفرنسي قد قال أمس /الخميس/ إنه “لا يمكن التضحية” بقطاع الصيد الفرنسي من أجل “تغييرات” في مفاوضات التجارة لما بعد خروج بريطانيا من الاتحاد الأوروبي.

ولا تزال المفاوضات بين بريطانيا والاتحاد الأوروبي، التي استؤنفت /السبت/ الماضي في لندن، تتعثر حول ثلاث نقاط هي: عمل الصيادين الأوروبيين في المياه البريطانية، والضمانات المطلوبة في لندن في مجال المنافسة، وطريقة تسوية الخلافات في الاتفاقية المستقبلية.

ويتعرض المفاوضون لضغوط مع اقتراب موعد الانفصال النهائي بين الاتحاد الأوروبي وبريطانيا المقرر في 31 ديسمبر الجاري.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format