🚦Traffic

General Traffic Department Continues Inspection Campaign to Control Speed violations

الإدارة العامة للمرور تواصل حملتها التفتيشية لضبط مخالفات السرعة الصفرية

QNA

Doha: The General Directorate of Traffic confirmed that it will continue the inspection campaign it launched in mid-November, to control speed violations in all regions of the country, especially on the external roads, such as Salwa Road.

The campaign comes within the framework of the efforts made by the General Directorate of Traffic to reduce those violation, and with the aim of strengthening road safety requirements and procedures, and reducing traffic accidents and deaths and injuries resulting from them.

The Directorate pointed out that those speed violation is one of the offenses in which reconciliation is not permissible, and its procedures do not end at the General Directorate of Traffic, but the violating person is transferred to the Public Prosecution, with the vehicle being detained for a period of 3 months.

The Directorate also stated that the campaign’s focus on external roads, especially Salwa Road, comes due to the increase in the number of users of these roads during the winter camping season, at a time when the General Directorate of Traffic seeks to achieve the highest levels of traffic safety during this season.

The General Directorate of Traffic investigation developed a comprehensive plan to implement the campaign, which includes the deployment of military and civilian traffic patrols on all external roads to control speed violations, in addition to monitoring violators through fixed and mobile radars, as well as surveillance cameras.

The Directorate urged all road users to adhere to traffic laws and guidelines and void excessive speed which is the main cause of traffic accidents. 

قنا

الدوحة: أكدت الإدارة العامة للمرور، أنها ستواصل الحملة التفتيشية التي أطلقتها منتصف شهر نوفمبر المنصرم، لضبط مخالفات السرعة الزائدة (الصفرية) في جميع مناطق الدولة، خصوصا على الطرق الخارجية، لا سيما طريق سلوى.

وتأتي الحملة في إطار الجهود التي تبذلها الإدارة العامة للمرور للحد من هذه المخالفة الجسيمة، وبهدف تعزيز اشتراطات وإجراءات السلامة على الطرق، والحد من الحوادث المرورية والوفيات والإصابات البليغة الناتجة عنها.

ولفتت الإدارة إلى أن مخالفة السرعة الزائدة (الصفرية) تعد من المخالفات التي لا يجوز فيها التصالح، ولا تنتهي إجراءاتها في الإدارة العامة للمرور، وإنما يتم تحويل الشخص المخالف إلى النيابة، مع حجز المركبة لمدة 3 أشهر.

وأشارت إلى أن تركيز الحملة على الطرق الخارجية، لا سيما طريق سلوى، يأتي نظراً لتزايد أعداد مستخدمي هذه الطرق خلال موسم التخييم الشتوي، في الوقت الذي تسعى فيه الإدارة العامة للمرور إلى تحقيق أعلى معدلات السلامة المرورية خلال هذا الموسم.

ووضعت إدارة الدوريات والتحقيق المروري خطة شاملة لتنفيذ الحملة، تتضمن نشر الدوريات المرورية العسكرية والمدنية في جميع الطرق الخارجية لضبط مخالفات السرعة الصفرية، بالإضافة إلى رصد المخالفين عن طريق الرادارات الثابتة والمتحركة، إلى جانب كاميرات المراقبة.

وحثت الإدارة العامة للمرور جميع مستخدمي الطريق على أهمية الالتزام بالقوانين والإرشادات المرورية، والابتعاد عن السلوكيات الخاطئة في القيادة، خصوصاً السرعة الزائدة التي تعد السبب الرئيسي في الحوادث المرورية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format