👮‍♂️ Government

Qatar Welcomes Reaching an Agreement by the Afghan Negotiators in Doha

قطر ترحب بتوصل المفاوضين الأفغان إلى اتفاق في الدوحة

QNA

Doha: The State of Qatar welcomed the agreement reached by the Afghan negotiators in Doha today, which constitutes a milestone in the Afghan peace negotiations that began on Sept. 12, 2020.

The Ministry of Foreign Affairs said in a statement that this significant progress shows that the Afghan parties are serious and able to overcome differences and address difficult issues.

The ministry also confirmed that what has been achieved today raises hope that they will succeed in reaching a political settlement to this conflict that has lasted for more than forty years.

It reiterated that the State of Qatar will continue, in collaboration with the international community and its strategic allies, to support the peace process in pursuit of reaching permanent and comprehensive peace in Afghanistan. 

قنا

الدوحة: رحبت دولة قطر بالاتفاق الذي توصل إليه المفاوضون الأفغان في الدوحة، يوم الأمس، وقالت إنه يشكل علامة بارزة في مفاوضات السلام الأفغانية التي بدأت منذ 12 سبتمبر 2020.

وقالت وزارة الخارجية في بيان، إن هذا التقدم الهام، يُظهر أن الأطراف الأفغانية جادة وقادرة على تجاوز الخلافات والتعامل مع القضايا الصعبة.

كما أكدت الوزارة، أن ما تم تحقيقه اليوم، يبعث الأمل في أنهم سينجحون في التوصل إلى تسوية سياسية لهذا الصراع الذي دام لأكثر من أربعين عاماً.

وجددت التأكيد على أن دولة قطر ستواصل مع المجتمع الدولي وحلفائها الاستراتيجيين دعم عملية السلام، سعياً لتحقيق السلام الدائم والشامل في أفغانستان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format