🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

More than one-third of kids with COVID-19 show no symptoms, says study

دراسة: أكثر من ثلث الأطفال المصابين بفيروس كورونا لا تظهر عليهم أي أعراض

IANS

Toronto – More than one-third of kids who have Covid-19 are asymptomatic, say researchers, adding that youngsters diagnosed with the disease may represent just a fraction of those infected.

“The concern from a public health perspective is that there is probably a lot of Covid-19 circulating in the community that people don’t even realize,” said study author Finlay McAlister from the University of Alberta in Canada.

For the study, published in the journal CMAJ, the research team analysed results for 2,463 children who were tested during the first wave of the pandemic–March to September–for Covid-19 infection.

All told, 1,987 children had a positive test result for Covid-19 and 476 had a negative result. Of children who tested positive, 35.9 per cent–reported being asymptomatic.

“As far as we know, kids are less likely to spread disease than adults, but the risk is not zero,” McAlister said.

“Presumably asymptomatic spreaders are less contagious than the person sitting nearby who is sneezing all over you, but we don’t know that for sure,” he added.

The researchers also found that although cough, runny nose and sore throat were three of the most common symptoms among children with Covid-19 infection–showing up in 25, 19 and 16 per cent of cases respectively.

They were actually slightly more common among those with negative Covid-19 test results, and therefore not predictive of a positive test.

“Of course, kids are at risk of contracting many different viruses, so the Covid-specific symptoms are actually more things like loss of taste and smell, headache, fever, and nausea and vomiting, not runny nose, a cough and sore throat,” McAlister said.

He added that if people have any symptoms at all, they should stay home and get tested, while even those who feel well should still be doing everything, they can to stay safe–wearing a protective mask, frequent handwashing, keeping distance, and avoiding meeting indoors.

“Some people with Covid feel well and don’t realize they have it so they socialize with friends and unintentionally spread the virus, and I think that’s the big issue,” the author noted.

شبكة أخبار الهندو-آسيوية – ترجمة WGOQatar 

تورنتو – قال الباحثون إن أكثر من ثلث الأطفال المصابين بفيروس كورونا لا يعانون من أعراض، مضيفين أن الأطفال المصابين بالمرض قد يمثلون مجرد جزء بسيط من المصابين.

وقال مؤلف الدراسة فينلاي مكاليستر من جامعة ألبرتا في كندا: “القلق من منظور الصحة العامة هو أنه من المحتمل أن يكون هناك الكثير من اصابات فيروس كورونا منتشر في المجتمع ولا يدركه الناس حتى”.

بالنسبة للدراسة، التي نُشرت في مجلة الجمعية الطبية الكندية، قام فريق البحث بتحليل نتائج 2,463 طفلًا تم اختبارهم خلال الموجة الأولى من الوباء – من مارس إلى سبتمبر – لعدوى فيروس كورونا.

أخيرًا، كان لدى 1،987 طفل نتيجة اختبار فيروس كورونا إيجابية و476 نتيجة سلبية. أفاد 35.9 % من الأطفال الذين ثبتت إصابتهم بأنهم بدون أعراض.

وقال مكاليستر: “بقدر ما نعلم، فإن الأطفال أقل عرضة لنشر المرض من البالغين، لكن الخطر ليس صفراً”.

وأضاف: “ناشرو الفيروس بدون أعراض يُفترض أنهم أقل عدوى من الشخص الجالس بالقرب منك والذي يعطس في كل مكان، لكننا لا نعرف ذلك بالتأكيد”.

ووجد الباحثون أيضًا أنه على الرغم من أن السعال وسيلان الأنف والتهاب الحلق كانت ثلاثة من أكثر الأعراض شيوعًا بين الأطفال المصابين بعدوى فيروس كورونا تظهر في 25 و19 و16 % من الحالات على التوالي.

كانت في الواقع أكثر شيوعًا بشكل طفيف بين أولئك الذين لديهم نتائج اختبار فيروس كورونا سلبية، وبالتالي لا تنبئ باختبار إيجابي.

“بالطبع، الأطفال معرضون لخطر الإصابة بالعديد من الفيروسات المختلفة، لذا فإن الأعراض الخاصة بفيروس كورونا هي في الواقع أشياء أكثر مثل فقدان التذوق والشم، والصداع، والحمى، والغثيان والقيء، وليس سيلان الأنف، والسعال والتهاب الحلق، “قال مكاليستر.

وأضاف أنه إذا ظهرت على الأشخاص أي من الأعراض على الإطلاق، فيجب عليهم البقاء في المنزل وإجراء الفحوصات، في حين أنه حتى أولئك الذين يشعرون بصحة جيدة يجب أن يفعلوا كل شيء، يمكنهم البقاء بأمان وارتداء كمامة، وغسل اليدين بشكل متكرر، والحفاظ على مسافة، وتجنب التجمعات في الأماكن المغلقة.

وأشار مكاليستر إلى أن “بعض الأشخاص المصابين بفيروس كورونا يشعرون بصحة جيدة ولا يدركون أنهم مصابون به، لذا يتواصلون مع الأصدقاء وينشرون الفيروس عن غير قصد، وأعتقد أن هذه هي المشكلة الكبرى”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format