🌍 World

Bushfires Ravage Australia’s UNESCO World Heritage Fraser Island

الحرائق تجتاح جزيرة أسترالية مدرجة بقائمة التراث العالمي

AFP -WGOQatar Translations 

Brisbane: Australian firefighters are making unremitting efforts to control a huge forest fire that destroyed 40 percent of Fraser Island, listed on the UNESCO World Heritage List, before a heatwave swept it yesterday.

The fire has raged on the largest sandy islands in the world, located off the east coast of Australia, for more than six weeks. It has spread over large areas of unique forests on the island. The temperature rose to 34 degrees Celsius yesterday as a heatwave ravaged the region, raising concern over hotter conditions fanning the flames. “The vegetation in Fraser Island is extremely dry, which is why it is so easy to catch fire,” said fire chief James Hague.

أ ف ب

بريزبين: يبذل رجال الإطفاء الأستراليون جهودًا حثيثة للسيطرة على حريق غابات ضخم أتى على 40 بالمئة من جزيرة فريزر المدرجة على لائحة التراث العالمي لمنظمة الأمم المتحدة للتربية والثقافة والعلوم (يونسكو)، قبل أن تجتاحها موجة حر أمس.

ويستعر الحريق الذي شب في أكبر الجزر الرملية في العالم والواقعة قبالة الساحل الشرقي لأستراليا، منذ أكثر من ستة أسابيع. وقد أتى على مساحات واسعة من الغابات الفريدة في الجزيرة. وارتفعت الحرارة إلى 34 درجة مئوية أمس في وقت تجتاح موجة حر المنطقة ما يثير القلق من ظروف أكثر حرًا تؤجج النيران. وقال المسؤول عن عمليات الإطفاء جيمس هيغ إن «الغطاء النباتي في جزيرة فريزر بالغ الجفاف ولهذا السبب من السهل جدًا أن يشتعل».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format