💉 Health🦠Coronavirus

Qatar: Only 4 cases were infected with Coronavirus twice

٤ حالات فقط أصيبت بعدوى كورونا مرتين بقطر

Al-Raya – WGOQatar Translations 

Doha: Muna Al-Maslamani – Medical Director of the Communicable Diseases Center of the Hamad Medical Corporation said that only 4 cases of people who were infected with the Covid-19 virus were recorded twice in the State of Qatar, explaining that worldwide only 23 cases were recorded that were infected again after the first infection.

Dr Muna Al-Musalmani said in statements to the “Al-Sabah Rabah” program on Al-Rayyan channel that for the four cases that were registered in the State of Qatar, they did not suffer any symptoms during the first or second infection, and the period between the first and second infection was estimated between 45 days to 87 days, Pointing out that until now, more studies are needed to know the immune protection that a person infected with the virus acquires and to determine the exact period for the persistence of the immune bodies in the body.

She added that there is a new examination to detect the Covid-19 virus, and it has recently obtained approval and takes 15 minutes and has an accuracy rate of 97% and will be entered in the relevant departments of HMC soon, noting that the test is called “antigen examination”. Where a sample is taken from the nose and drops of buffer solution are placed on it, noting that the PCR test has an accuracy rate of 100%, but it takes between 6-8 hours.

She explained that scientists have noticed the increased spread of the Covid-19 virus, especially if the temperature and humidity are low, as the virus remains stuck in the air for a long time, and that if the temperature is low, the virus lives outside the body for a longer period.

She explained that the cilia, which are found inside the human nose, work to filter germs and work to prevent their entry, and during the winter these cilia are dry, making it easier for the virus to enter the body and cause lung infections.

The end of the Coronavirus pandemic depends on the existence of a vaccine or treatment for this virus, as well as on human behaviour by adhering to precautionary measures, which are an important factor in preventing infection with the virus, which was noticed recently as a result of the commitment of many groups of society to the procedures. She added.

She indicated the importance of making sure to get seasonal influenza vaccinations, especially for young people over 6 months to 5 years, and for pregnant women, the elderly and people with chronic diseases to prevent the virus, especially at a time when another virus, Covid-19, is spread.

الراية

الدوحة: قالت الدكتورة منى المسلماني – المدير الطبي لمركز الأمراض الانتقالية التابع لمؤسسة حمد الطبية أنه تم تسجيل 4 حالات فقط لأشخاص أصيبوا بعدوي فيروس (كوفيد-19) مرتين في دولة قطر، موضحة أنه على مستوى العالم تم تسجيل 23 حالة أصيبت مرة أخرى بعد الإصابة الأولى.

وقالت الدكتورة منى المسلمانى في تصريحات لبرنامج «الصباح رباح» بقناة الريان أنه بالنسبة للحالات الأربعة التي تم تسجيلها في دولة قطر فإنها لم تكن تعاني من أعراض خلال الإصابة الأولى أو الثانية، وكانت الفترة بين الإصابة الأولى والثانية تقدّر ما بين 45 يومًا إلى 87 يومًا، مُشيرة إلى أنه حتى الآن هناك حاجة لمزيد من الدراسات لمعرفة الحماية المناعية التي يكتسبها المُصاب بالفيروس والوقوف على الفترة الدقيقة لاستمرار الأجسام المناعية بالجسم.

وأضافت أن هناك فحصًا جديدًا للكشف عن فيروس (كوفيد-19)، وقد حصل على المُوافقة مؤخرًا ويستغرق 15 دقيقة ونسبة الدقة فيه تصل إلى 97% وسوف يتم إدخاله في الأقسام المعنية بمؤسسة حمد الطبية قريبًا، مشيرة إلى أن الفحص يُسمى ب»فحص المُستضدات» حيث يتم أخذ العينة من الأنف وتوضع عليها قطرات من محلول مُنظم، لافتة إلى أن فحص الPCR تصل نسبة الدقة فيه إلى 100% ولكنه يستغرق ما بين 6-8 ساعات.

وأوضحت أن العلماء لاحظوا ازدياد انتشار فيروس (كوفيد -19) خاصة إذا كانت درجة الحرارة مُنخفضة والرطوبة مُنخفضة حيث يظل الفيروس عالقًا بالهواء لفترة طويلة كما أنه في حال كانت درجة الحرارة مُنخفضة فإن الفيروس يعيش خارج الجسم فترة أطول.

وأوضحت أن الأهداب التي توجد داخل أنف الإنسان تعمل على تصفية الجراثيم وتعمل على منع دخولها وفي خلال الشتاء تكون هذه الأهداب جافة فيسهل دخول الفيروس للجسم ويُسبب التهابات رئوية.

وتابعت: انتهاء جائحة كورونا يعتمد على وجود لقاح أو علاج لهذا الفيروس وكذلك يعتمد على السلوك البشري من خلال الالتزام بالإجراءات الاحترازية التي تُعد عاملًا مهمًا في الوقاية من الإصابة بالفيروس، وهو ما كان ملاحظًا خلال الفترة الأخيرة نتيجة لالتزام الكثير من فئات المُجتمع بالإجراءات.

وأشارت إلى أهمية الحرص على الحصول على تطعيمات الإنفلونزا الموسمية خاصة لصغار السن فوق 6 أشهر حتى 5 سنوات وللنساء الحوامل وكبار السن وأصحاب الأمراض المُزمنة للواقية من الفيروس خاصة في الوقت الذي يتنشر فيه فيروس آخر وهو (كوفيد-19).

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format