💉 Health🦠Coronavirus

COVID-19 vaccination will not be mandatory in Qatar: Ministry official

مسؤول في الوزارة: لقاح فيروس كورونا لن يكون إلزاميا في قطر

Tribune News Network

Doha: Qatar has no plans to make the COVID-19 vaccine mandatory, according to a senior Ministry of Public Health official.

The public will be given the choice as to whether they receive the vaccine once it begins being rolled out, Dr Soha Al-Bayat, the head of vaccination, told Qatar TV in an interview.

She expressed hope that the public would choose to take the vaccine to protect themselves and the community, highlighting the level of awareness about the pandemic among the citizens and residents in the country.

With pharmaceutical company AstraZeneca’s announcement that its vaccine successfully prevented coronavirus infection, three candidates appear to be promising vital tools to curtail the COVID-19 pandemic.  

Biotech firm Moderna and drug company partners Pfizer and BioNTech announced a few days ago that their vaccines were ready to be submitted to the US Food and Drug Administration (FDA) for emergency use authorization.

Dr Bayat said the emerging reports suggest the effectiveness of these vaccine candidates, after they have been tested on thousands of volunteers, range between 90 and 95 percent.

Earlier, Dr Abdullatif Al Khal, the chair of the National Health Strategic Group on COVID-19, has said that Qatar will receive its first batch of the COVID-19 vaccine developed by Pfizer and BioNTech by the end of this year or early next year, if the vaccine gets the necessary regulatory approval. He said Qatar has also signed an agreement with Moderna to buy its potential vaccine as soon as it is approved and released for global use.

Dr Khal has also said that Qatar will make coronavirus vaccines free to residents and citizens.

Source: qatar-tribune

قطر تريبيون – ترجمة WGOQatar 

الدوحة: قال مسؤول كبير بوزارة الصحة العامة إن قطر ليس لديها خطط لجعل لقاح فيروس كورونا إلزاميا.

وقالت الدكتورة سهى البيات، مديرة قسم التطعيمات، لتلفزيون قطر في مقابلة، إن الشعب سيُمنح خيارًا بشأن ما إذا كانوا سيحصلون على اللقاح بمجرد بدء طرحه.

وأعربت عن أملها في أن يختار الشعب أخذ اللقاح لحماية أنفسهم والمجتمع، مسلطة الضوء على مستوى الوعي بالوباء بين المواطنين والمقيمين في الدولة.

مع إعلان شركة الأدوية أسترازينيكا أن لقاحها نجح في منع الإصابة بفيروس كورونا، يبدو أن ثلاثة مرشحين يعدون بأدوات حيوية للحد من جائحة فيروس كورونا.

أعلنت شركة التكنولوجيا الحيوية موديرنا وشركاؤها في شركة الأدوية فايزر وبيونتك قبل أيام قليلة أن لقاحاتهم جاهزة لتقديمها إلى إدارة الغذاء والدواء الأمريكية (FDA) للحصول على إذن للاستخدام في حالات الطوارئ.

وقال الدكتور بيات إن التقارير الناشئة تشير إلى أن فعالية هذه اللقاحات المرشحة تتراوح بين 90 و95 %، بعد أن تم اختبارها على آلاف المتطوعين.

قال الدكتور عبد اللطيف الخال، في وقت سابق، رئيس المجموعة الاستراتيجية الصحية الوطنية بشأن فيروس كورونا، أن قطر ستتسلم الدفعة الأولى من لقاح فيروس كورونا المطور من قبل شركتا فايزر وبيونتك بحلول نهاية هذا العام أو في وقت مبكر في العام المقبل، إذا حصل اللقاح على الموافقة التنظيمية اللازمة. وقال إن قطر وقعت أيضًا اتفاقية مع شركة موديرنا لشراء لقاحها المحتمل بمجرد الموافقة عليه وإصداره للاستخدام العالمي.

وقال الدكتور الخال أيضًا إن قطر ستجعل لقاحات فيروس كورونا مجانية للمقيمين والمواطنين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
13
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format