😎 LifeStyle👮‍♂️ Government

Notice about limiting ATM withdrawal incorrect: QCB

قطر المركزي ينفي صحة ما تم تداوله حول تعديل حد السحب اليومي من ماكينات الصرف الآلي

The Peninsula Online

Doha: Qatar Central Bank (QCB) confirmed in statement that what was circulated on social media regarding ATM withdrawal limit is incorrect, local media reported today.

A notice claiming to be from QCB, circulated on social media, falsely stated that the maximum daily cash withdrawal through automatic teller machines will be reduced to QR 5,000 per day.

Arabic media quoted QCB statement and said that what was being circulated on social media is a forged circular that was not issued by QCB and is nothing but a rumor.

The bank stressed the need to obtain information from official sources, not to share news and circulars issued by unknown parties or individuals and stressed that it maintains the legal right to sue whoever broadcast this rumor and promotes it.

Source: thepeninsulaqatar

 الشرق

الدوحة: أكد مصرف قطر المركزي بالأمس عدم صحة ما تم تداوله عبر وسائل التواصل الاجتماعي، بشأن تعديل الحد الأقصى للسحب النقدي اليومي من خلال ماكينات الصرف الآلي، وخفضه إلى خمسة آلاف ريال في اليوم، مؤكدًا أن تلك المعلومات عارية من الصحة.

وأشار المصرف – على موقعه الإلكتروني – إلى أن ما تم تناقله -وفق تعميم مزوّر لم يصدر عن المصرف- لا يعدو كونه شائعة، لافتًا -في هذا السياق- إلى استقرار الوضع المالي للدولة وعدم تأثر السيولة المالية، الأمر الذي لا يستدعي القلق.

وشدد المصرف على ضرورة تحرّي الدقة واستقاء المعلومات من مصدرها، وعدم تناقل الأخبار والتعاميم الصادرة من جهات أو أفراد مجهولين والكف عن تداولها، مؤكدًا أنه يحتفظ بحقه القانوني في مقاضاة من قام ببث تلك الشائعة وروّج لها.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format