🌍 World

Germany to borrow almost 180 billion euros in 2021

ألمانيا تقترض ما يقارب ١٨٠ مليار يورو في ٢٠٢١

AFP – WGOQatar Translations 

Berlin: Germany will borrow 180 billion euros in the year 2021 due to the second wave of the Covid-19 epidemic, which forced Germany to extend restrictions until January, according to what was stated in the annual budget approved by the Finance Committee in Parliament on Friday.

The budget was approved in the morning after 17 hours of discussions and includes new debts totaling 179.8 billion euros in the year 2021 and 498.6 billion euros of public expenditures, according to the final document seen by Agence France-Presse.

Germany will owe about 84 billion euros more than the Finance Ministry had expected in September, before the second wave of the Covid-19 pandemic.

And Germany imposed new restrictions in early November with the closure of bars, hotels, cultural and entertainment centers in particular, which weighs on the economy.

أ ف ب

برلين: ستستدين ألمانيا 180 مليار يورو في العام 2021 بسبب الموجة الثانية من وباء كوفيد-19 التي أرغمتها على تمديد القيود حتى يناير على ما جاء في الميزانية السنوية التي أقرتها لجنة المال في البرلمان الجمعة.

وأُقرت الميزانية صباحًا بعد مناقشات استمرت 17 ساعة وتتضمن ديونًا جديدة تبلغ قيمتها الإجمالية 179.8 مليار يورو في العام 2021 و498.6 مليار يورو من النفقات العامة على ما جاء في الوثيقة النهائية التي اطلعت عليها وكالة فرانس برس.

وستستدين ألمانيا حوالي 84 مليار يورو أكثر مما كانت تتوقعه وزارة المال في سبتمبر قبل حلول الموجة الثانية من جائحة كوفيد-19.

وفرضت ألمانيا مطلع نوفمبر قيودًا جديدة مع إغلاق الحانات والفنادق والمراكز الثقافية والترفيهية خصوصًا، ما يلقي بثقله على الاقتصاد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format