🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

3 New global measures concerning Coronavirus vaccines are expected for air travel

٣ إجراءات عالمية جديدة متعلقة بلقاح كورونا متوقعة للسفر بالطائرة

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: The announcement by the Australian airline “Qantas” that it will require all its passengers to show a certificate of vaccination against the emerging coronavirus “Covid-19” before traveling through its aircraft raised a question related to the expected changes to travel during the next stage in light of the epidemic that caused the death of about 1,4 million people in the world and more than 60 million infections in less than a year since the outbreak of the epidemic began last December.

* Certificate of vaccination

According to a report by Al-Jazeera Net, citing the French newspaper Le Figaro, writer Pierre Morel says that temperature measurement was a mandatory procedure at the airport at the beginning of the spread of Coronavirus, and then PCR tests were approved, but the airports may require future travelers certificates of vaccination against the virus, A measure that would restore flights between countries of the world in 2021 to their normal levels.

In examining the “PCR” or “polymerase chain reaction”, samples are taken from throat saliva, or a sample from lung abscess, and then it is determined whether the extracted sample contains the genetic code for the SARS-CoV-2 virus (hereditary genome). For the virus), and before that all the genetic information in the sample is isolated, to obtain pure material that is mixed with the emerging coronavirus itself.

Through a chemical process, it is monitored whether the virus’s genome is present in the sample taken or not, and if it is detected, this means that the person is infected with the emerging coronavirus.

But if the genetic code of the virus is not found, this does not mean that the person is not infected, it is very likely that the virus was present in the body and did not reach the sample that was extracted.

Qantas CEO Alan Joyce says that the vaccine has now become a “necessity” for anyone wanting to enter or leave Australia, explaining in a statement to Nine Television on November 23rd that the company will impose on its passengers to obtain Vaccination before they can get on the plane.

According to the writer, it does not seem at the present time that all airlines share this position. The British airline, EasyJet, and Japan Airlines have indicated that they do not intend to request vaccination certificates from passengers.

Ryanair CEO Michael O’Leary believes that these restrictions should not be applied within the European Union, saying on November 24th, “I doubt that this will be applicable in the short term.”

For its part, Air France did not take any position on the issue, stressing that “at this stage, it is not possible to determine the exact conditions that will control the transfer of clients once the vaccine is available,” adding that it will follow “the recommendations of passenger transport issued by the French authorities, or which Take on a global scale. “

The writer indicated that some countries may, in turn, require travelers wishing to enter their territories to provide evidence that they have obtained the Coronavirus vaccine. Australian Health Minister Greg Hunt floated this idea, saying that no final decision had been taken yet.

“We hope that travelers coming to Australia have obtained the vaccine, or be isolated, as long as Covid-19 continues to be a serious disease worldwide,” the Australian minister added.

The head of the French Travel Agencies Authority, Jean-Pierre Maas, expects that the procedure will be circulated soon, explaining that “this is not new. We have tested this through the International Vaccination Register, which was specifically created for the yellow fever vaccine, which is considered compulsory in some countries.”

* A healthy passport

Maas adds that “an electronic health passport could be developed that would focus on the history of travelers’ PCR tests and vaccination certificates.”

The author stresses that many digital health passport projects are currently under development, and they rely on collecting health data for travelers on their mobile phones, which the passenger shows when needed, and ensures smooth passage through airports.

David Powell, the medical advisor to the International Air Transport Association, says in this context that “obtaining reliable information about the health status of passengers will be essential.”

The International Air Transport Association is currently working on developing its own health passport application, which is likely to be available during the first half of 2021.

* “Common Pass application”

Other projects include the “Common Pass” app, which is supported by 3 global airline alliances that represent 60% of the global market, namely, Oneworld, Star Alliance and SkyTeam).

United Airlines, the German airline Lufthansa, Virgin Atlantic airlines, Swiss International Airlines and JetBlue are expected to adopt the Common Pass passport first. From next December.

الشرق

الدوحة: أثار إعلان شركة الطيران الأسترالية “كانتاس” (Qantas) أنها ستطلب من جميع ركابها إظهار شهادة تطعيم ضد فيروس كورونا المستجد “كوفيد 19” قبل السفر عبر طائراتها، سؤالاً يتعلق بالتغييرات المتوقعة للسفر خلال المرحلة القبلة في ظل الوباء الذي تسبب في وفاة حوالى 1,4 مليون شخص في العالم وإصابة أكثر من 60 مليون خلال أقل من عام بدء تفشي الوباء ديسمبر الماضي.

* شهادة تطعيم

وبحسب تقرير لموقع الجزيرة نت، نقلاً عن صحيفة لوفيغارو الفرنسية، يقول الكاتب بيير موريل إن قياس درجات الحرارة كان إجراء إلزامياً في المطار مع بداية انتشار كورونا، ثم تم اعتماد اختبارات بي سي آر، لكن المطارات قد تطلب من المسافرين مستقبلاً شهادات تطعيم ضد الفيروس، وهو الإجراء الذي من شأنه أن يعيد رحلات الطيران بين دول العالم في سنة 2021 إلى مستوياتها العادية.

وفي فحص تفاعل الـ”بي سي أر” أو “البوليميراز المتسلسل” يتم أخذ عينات من لعاب الحلق، أو عينة من خراج الرئة، وثم يتم تحديد ما إذا كانت العينة المستخرجة تحتوي على الشفرة الوراثية لفيروس كورونا  “سارس كوف-2” (الجينوم الوراثي للفيروس)، وقبل ذلك يتم عزل جميع المعلومات الوراثية في العينة، للحصول على مادة خالصة يتم خلطها بالفيروس التاجي المستجد نفسه.

وعبر عملية كيميائية يتم رصد ما إذا كان جينوم الفيروس موجودا في العينة المأخوذة أم لا، وفي حال اكتشافه يعني ذلك أن الشخص مصاب بفيروس كورونا المستجد.

لكن في حال لم يتم العثور على الشفرة الوراثية للفيروس، فإن ذلك لا يعني أن الإنسان غير مصاب، فمن الوارد جداً أن يكون الفيروس موجودا في الجسم ولم يصل إلى العينة التي تم استخراجها.

ويقول الرئيس التنفيذي لشركة كانتاس، آلان جويس، إن اللقاح أصبح الآن “ضرورة” لأي شخص يريد الدخول إلى أستراليا أو الخروج منها، موضحاً في تصريح لقناة “ناين تيلفيجن” (Nine television) الأسترالية يوم 23 نوفمبر الجاري أن الشركة ستفرض على مسافريها الحصول على التطعيم قبل أن يتمكنوا من ركوب الطائرة.

وحسب الكاتب، فإنه لا يبدو في الوقت الحالي أن جميع شركات الطيران تشترك في هذا الموقف، فقد أشارت شركة الطيران البريطانية “إيزي جيت” (EasyJet) والخطوط الجوية اليابانية إلى أنهما لا تنويان طلب شهادات تطعيم من الركاب.

ويعتقد الرئيس التنفيذي لشركة “رايان إير” (Ryan air)، مايكل أوليري، أن هذه القيود يجب ألا تُطبق داخل دول الاتحاد الأوروبي، قائلاً في 24 نوفمبر “أشك في أن يكون ذلك قابلا للتطبيق على المدى القصير”.

من جانبها، لم تتخذ الخطوط الجوية الفرنسية أي موقف تجاه المسألة، مؤكدة أنه “في هذه المرحلة، لا يمكن تحديد الظروف الدقيقة التي ستتحكم في عمليات نقل العملاء بمجرد توفر اللقاح”، مضيفة أنها ستتبع “توصيات نقل المسافرين التي تصدرها السلطات الفرنسية، أو التي تتخذ على نطاق عالمي”.

وأشار الكاتب إلى أن بعض الدول قد تطلب بدورها من المسافرين الراغبين في دخول أراضيها تقديم ما يثبت حصولهم على لقاح كورونا. وقد طرح وزير الصحة الأسترالي، غريغ هانت، هذه الفكرة قائلاً إنه لم يتم اتخاذ قرار نهائي بعد.

وأضاف الوزير الأسترالي “نأمل أن يكون المسافرون القادمون إلى أستراليا قد حصلوا على اللقاح، أو أن يتم عزلهم، طالما أن كوفيد-19 ما زال يمثّل مرضاً خطيراً في جميع أنحاء العالم”.

ويتوقع رئيس هيئة وكالات السفر الفرنسية، جان بيير ماس، أن يتم تعميم الإجراء قريباً، موضحاً أن “هذا ليس جديداً، لقد اختبرنا ذلك من خلال سجل التلقيح الدولي، الذي تم إنشاؤه بشكل خاص للقاح الحمى الصفراء، والذي يعتبر إجبارياً في بعض البلدان”.

* جواز سفر صحي

ويضيف ماس أنه “يمكن تطوير جواز سفر صحي إلكتروني يركز على تاريخ اختبارات تفاعل البوليمراز المتسلسل للمسافرين، وشهادات التطعيم”.

ويؤكد الكاتب أن العديد من مشاريع جوازات السفر الصحية الرقمية قيد التطوير حالياً، وهي تعتمد على جمع البيانات الصحية للمسافرين على هواتفهم المحمولة، يظهرها الراكب عند الحاجة، وتضمن له مروراً سلساً عبر المطارات.

ويقول ديفيد باول، المستشار الطبي لاتحاد النقل الجوي الدولي، في هذا السياق إن “الحصول على معلومات موثوق بها حول الحالة الصحية للركاب سيكون أمراً ضرورياً”.

ويعمل اتحاد النقل الجوي الدولي حالياً على تطوير تطبيق جواز السفر الصحي الخاص به، والذي يرجح أن يكون متاحاً خلال النصف الأول من عام 2021.

* “تطبيق كومن باس”

ومن المشاريع الأخرى، تطبيق “كومن باس” (Common Pass) الذي تدعمه 3 تحالفات طيران عالمية تمثل 60% من السوق العالمي، وهي “وان ورلد” (Oneworld) و”تحالف ستار” (Star Alliance) و”سكاي تيم” (SkyTeam).

ومن المتوقع أن تعتمد “يونايتد إيرلاينز” (United Airlines) وشركة الطيران الألمانية “لوفتهانزا” (Lufthansa) وخطوط “فيرجن أتلانتيك” (Virgin Atlantic) الجوية وخطوط الطيران السويسرية الدولية وخطوط “جيت بلو” (JetBlue)، جواز “كومن باس” بداية من شهر ديسمبر القادم.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format