🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Scientific study determines the days when a person with Coronavirus is most contagious

دراسة علمية تحدد الأيام التي يكون فيها المصاب بـ كورونا أكثر تهديدا للآخرين

QNA – WGOQatar Translations 

Edinburgh: A Scottish study concluded that an infected person with Coronavirus is more able to transmit infection during the first five days following the onset of symptoms of infection.

The study, led by researchers from the University of St. Andrews, concluded that despite the discovery of the genetic material for the Coronavirus in samples in the respiratory system and the excrement of the infected person for several weeks, it did not show the presence of effective viruses in any type of samples collected nine days after the symptoms start.

According to the authors of the study, the results focus on the importance of early detection of infection with the virus, and the need for the patient to be quarantined to avoid transmitting the infection.

In addition, Dr. Muge Cevik, the supervisor of the study, said, in a statement, that this study is “the first systematic review … that provides a clear explanation of why the SARS-Cov-2 virus is spreading more efficiently than SARS-Cov and MERS-Cov, and the difficulty in containing it more, “noting that the results indicate” the importance of immediate self-quarantine after the onset of symptoms”.

She pointed out that the researchers used data extracted from 98 studies that included about eight thousand people infected with Coronavirus, SARS and MERS, as the study also showed that those who do not show striking symptoms of infection with the Coronavirus / Covid-19 / have the ability to get rid of the virus faster.

However, the study confirms that the absence of symptoms does not mean that the infected are unable to transmit the infection, but that they “may be contagious for a shorter period”.

قنا

إدنبره: خلصت دراسة اسكتلندية إلى أن المصاب بفيروس كورونا /كوفيد-19/ يكون أكثر قدرة على نقل العدوى خلال الأيام الخمسة الأولى اللاحقة لظهور أعراض الإصابة.

وتوصلت الدراسة، التي قادها باحثون من جامعة /سانت آندروز/، إلى أنه رغم اكتشاف المادة الجينية لفيروس كورونا في عينات من الجهاز التنفسي وفضلات المصابين لعدة أسابيع، فإنه لم يظهر وجود فيروسات فعالة في أي نوع من العينات التي تم جمعها بعد تسعة أيام من بدء الأعراض.

وبحسب القائمين على الدراسة، فإن النتائج تركز على أهمية الكشف المبكر عن الإصابة بالفيروس، وضرورة خضوع المصاب للحجر الصحي تجنبا لنقل العدوى.

إلى ذلك، قالت الدكتورة موغيه تشيفيك المشرفة على الدراسة، في بيان، إن هذه الدراسة بمثابة “أول مراجعة ممنهجة (..) تقدم شرحا واضحا لسبب انتشار فيروس /سارس-كوف-2 / بكفاءة أكبر من /سارس-كوف/ و/ميرس-كوف/، وصعوبة احتوائه بشكل أكبر”، لافتة إلى أن النتائج تشير “إلى أهمية الحجر الذاتي الفوري بعد بدء الأعراض”.

ولفتت إلى أن الباحثين استعانوا ببيانات مستخلصة من 98 دراسة شملت نحو ثمانية آلاف مصاب بفيروسات كورونا و/سارس/ و/ميرس/، حيث أظهرت الدراسة أيضا أن من لا تظهر عليهم أعراض ملفتة للإصابة بفيروس كورونا /كوفيد-19/ يتمتعون بقدرة على التخلص من الفيروس بشكل أسرع.

ومع ذلك، تؤكد الدراسة أن عدم ظهور الأعراض لا يعني عدم قدرة المصابين على نقل العدوى، لكنهم “قد يكونون معديين لفترة أقصر”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format