additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

The Planning and Statistics Authority to Begin Final Phase of Census Qatar 2020

جهاز التخطيط والإحصاء يستأنف المرحلة الأخيرة من تعداد قطر ٢٠٢٠

QNA

Doha: The Planning and Statistics Authority announced Tuesday that it will begin the final phase of the census’ field work, which was suspended as a precautionary measure against the spread of the Coronavirus (COVID-19).

The authority said the final phase of the census will begin starting Dec. 1 to Jan. 7 of 2021 electronically, with field work starting Dec. 13 to mid-January of 2021. The authority was granted approval by the Ministry of Public Health to carry out the census. In that context, the authority reiterated its commitment to the precautionary measures taken to contain the Coronavirus during the final phase of the census.

The Planning and Statistics Authority had concluded all the preparatory steps required for the census, the final phase would see census workers collect remaining data on the population, houses, and facilities. It would simultaneously allow heads of family to fill their data online securely and easily without the need to meet field researchers.

The 2020 Census will be the first to rely on the administrative records of various government agencies in the State, which represent the source bodies for census data.

قنا

الدوحة: أعلن جهاز التخطيط والإحصاء، عن استئناف العمل في المرحلة الأخيرة من العمل الميداني للتعداد العام للسكان والمساكن والمنشآت /تعداد قطر 2020/، التي تم تعليقها بسبب الإجراءات الاحترازية التي اتخذتها الدولة للوقاية من فيروس كورونا /كوفيد – 19/.

وأوضح الجهاز أن المرحلة الأخيرة من التعداد ستستأنف إلكترونيا اعتباراً من الأول من ديسمبر المقبل وحتى 7 يناير 2021.. بينما يستأنف العمل الميداني اعتبارا من 13 ديسمبر وحتى منتصف شهر يناير 2021 وذلك بعد أن تم الحصول على موافقة وزارة الصحة العامة لإجراء التعداد في ظل الإجراءات الوقائية من /كوفيد – 19/.

وفي هذا السياق، أكد جهاز التخطيط والإحصاء على الالتزام التام بالإجراءات الاحترازية والتدابير الوقائية من فيروس كورونا، خلال تنفيذ المرحلة الأخيرة من التعداد المذكور.

وتعتبر هذه المرحلة أهم مراحل التعداد على الإطلاق، حيث يتم خلالها النزول الميداني للباحثين لاستيفاء البيانات الخاصة بالسكان والمساكن والمنشآت، مع إتاحة الفرصة، في الوقت ذاته، لرب الأسرة لاستيفاء بياناته وبيانات أسرته إلكترونيا، وبسهولة وسرية تامة، دون الحاجة لاستقبال الباحثين الميدانيين.

وكان الجهاز قد أنهى جميع المراحل التحضيرية للتعداد، ومنها المرحلة الأولى من العمل الميداني التي نفذت خلال الفترة من 15 نوفمبر وحتى 17 ديسمبر من عام 2019، بمشاركة أكثر من 400 من الباحثين الميدانيين والمشرفين من أصحاب الخبرة المختارين وفق معايير دقيقة. بالإضافة إلى تهيئة النظام الإلكتروني والباحثين الميدانيين للمرحلة الأخيرة، سواء ما يتعلق منها باستيفاء بيانات التعداد أو تلك التي تتصل باتباع الإجراءات الاحترازية والوقائية من فيروس كورونا.

يشار إلى أن /تعداد قطر 2020/ هو أول تعداد يتم تنفيذه من خلال الاعتماد على السجلات الإدارية لمختلف الجهات الحكومية بالدولة، والتي تمثل الجهات المصدرية للتعداد عبر الربط الإلكتروني معها وربطها بالبيانات الواردة من العمل الميداني.

والتعداد العام للسكان والمساكن والمنشآت، هو العملية الإحصائية الوحيدة التي تجرى بالحصر الشامل، مرة واحدة كل خمس أو عشر سنوات.

وكانت دولة قطر قد نفذت تعدادات مماثلة في الأعوام 1986، 1997، 2004، 2010، 2015.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button