💉 Health🦠Coronavirus👩‍🎨 Art

Global Press Photo Exhibition Capturing Life during Pandemic Kicks off with Participation of Qatar News Agency

افتتاح معرض عالمي للصور الصحفية يعرض الحياة خلال جائحة كورونا بمشاركة وكالة الأنباء القطرية

QNA

Seoul: An exhibition of press photos zooming in on life during the new coronavirus pandemic began at a Seoul museum on Tuesday with participation of Qatar News Agency (QNA) and 46 news agencies from around the world.

The exhibition, titled “At the Scenes of the Pandemic,” features 120 photos taken by photographers at 47 news agencies around the world. It is taking place at the National Museum of Korean Contemporary History in central Seoul until March 1, according to organizers.

The exhibition, co-hosted by the national museum and Yonhap News Agency, South Korea’s key newswire, is designed to share a message of hope and alliance during bleak times.

The photos were curated into four themes: A Beginning Without an End; Control vs. Freedom; World in Standstill, Contact-free is New Norm; and Cooperation, Togetherness.

The photos taken in 70 cities around the world — ranging from Prague to Marrakesh — portray how people are living their lives and engaging in acts of care and devotion despite the risks of infection and death.

One photo, taken in the central South Korean city of Daegu, shows an exhausted health worker taking a rest, while another photo, taken at a care home at the Spanish city of Valencia, shows an elderly mother and her son embracing through a plastic curtain.

The participants voiced hope that the exhibition would offer a message of hope during bleak times.

“As we go through the photos, we are reminded of our responsibility to overcome the crisis and herald a post-corona era through coalition and cooperation of the entire world as a united community,” president and CEO of Yonhap News Agency, Cho Sung-boo said during the opening ceremony.

Chief of the Korea Disease Control and Prevention Agency (KDCA) Jeong Eun-kyeong, also voiced gratitude to everyone who is taking part in the antivirus fight.

“Photos that capture truth have the power of empathy. The press photos not only depict the intensity of the scenes but also a message of hope that (asks us to) share pain and not lose courage,” Jeong said in a video message, “The KDCA will also strive to prevent and control (the virus) in a professional and systematic manner.”

قنا

سول: افتتح اليوم في المتحف الوطني للتاريخ المعاصر بكوريا الجنوبية معرض عالمي للصور الصحفية يسلط الضوء على الحياة خلال جائحة كورونا (كوفيد-19) بمشاركة وكالة الأنباء القطرية /قنا/ و46 وكالة أنباء من مختلف دول العالم.

ويضم المعرض الذي يحمل عنوان “مشاهد من الجائحة” 120 صورة التقطها مصورون في 47 وكالة أنباء حول العالم، تعبر عن أربعة مواضيع هي “بداية بلا نهاية” و”السيطرة مقابل الحرية” و”العالم في حالة توقف تام، الحياة اليومية القائمة على الاتصال غير مباشر” و”التعاون والعمل الجماعي”، مما يتيح للزوار الفرصة لمعرفة كيف يتعامل العالم مع هذه الجائحة غير المسبوقة.

وتجسد الصور التي التقطت في 70 مدينة حول العالم كيف يعيش الناس حياتهم وينخرطون في أعمال الرعاية على الرغم من مخاطر العدوى والموت، حيث تظهر إحدى الصور، التي تم التقاطها في مدينة دايغو بوسط كوريا الجنوبية، عاملا صحيا منهكا يأخذ قسطا من الراحة، بينما تظهر صورة أخرى، التقطت في دار رعاية في مدينة فالنسيا الإسبانية، أم مسنة وابنها يتعانقان من خلال ستارة بلاستيكية.

وأعرب المشاركون في المعرض عن أملهم في أن يقدم المعرض رسالة أمل في أوقات الكآبة.. كما أرسل بعض المصورين الذين عرضت أعمالهم رسائل فيديو تشرح صورهم.

وفي هذا السياق، قال السيد جو سيونغ بو الرئيس والمدير التنفيذي لوكالة يونهاب الكورية في تصريح خلال حفل الافتتاح أن الصور المعروضة تذكرنا بمسؤوليتنا للتغلب على أزمة جائحة كورونا والتبشير بحقبة ما بعد الجائحة من خلال التحالف والتعاون من العالم بأسره كمجتمع موحد.

من جهته قال السيد تشوي جانغ هيون القائم بأعمال مدير المتحف إن الصور تعبر عن كيفية استمرار الناس في التمسك بالتضامن حتى أثناء الحياة اليومية بدون تواصل ومد يد المساعدة للضعفاء.. معربا عن أمله في أن يساعد المعرض في توفير الراحة والأمل لكل المكافحين في هذا الوقت الصعب.

ومن جهتها عبرت السيدة جيونغ اون كيونغ رئيسة الوكالة الكورية لمكافحة الأمراض والوقاية منها في رسالة عبر الفيديو عن امتنانها لكل من يشارك في مكافحة الفيروسات.. وقالت: “الصور التي تعبر عن الحقيقة لها قوة التعاطف، الصور الصحفية لا تصور فقط حدة المشاهد ولكن أيضا رسالة أمل تطلب منا مشاركة الألم وعدم فقدان الشجاعة”.

وذكرت وكالة أنباء يونهاب المنظمة للمعرض أن المعرض سيستمر حتى الأول من مارس القادم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format