🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

US To Begin Distributing Regeneron’s Covid-19 Antibody Therapy

السلطات الأمريكية تبدأ توزيع عقارات ريجينيرون لعلاج كورونا

QNA

Washington: The US government will start distributing Regenerons newly authorized COVID-19 antibody combination on Tuesday, a health official said on Monday.

US officials on a call with Reuters reporters said doses will be allocated based on which states have the highest numbers of confirmed cases and hospitalizations, both of which are currently soaring nationwide.

The US Food and Drug Administration (FDA) on Saturday issued emergency use authorization for the treatment called REGN-COV2, which combines two monoclonal antibodies, to be used for mild-to-moderate COVID-19 in adults and children who are at high risk of progressing to severe COVID-19.

Regeneron has said it expects to have enough REGEN-COV2 for about 80,000 patients by the end of this month. It expects to have enough doses to treat about 200,000 patients by the first week of January, rising to some 300,000 patients in total by the end of January.

The antibody cocktail was among the treatments given to US President Trump during his bout with COVID-19 last month. He declared it a virtual “cure” for COVID-19 at the time.

The treatment belongs to a class of biotech drugs known as monoclonal antibodies, which are manufactured copies of antibodies created by the human body to fight infections.

US regulators earlier this month authorized another antibody treatment for COVID-19 from Eli Lilly and Co. Officials on Monday. The department of Health and Human Services has already helped distribute 120,000 doses of the antibody to patients around the country. More than 250,000 Americans have also been treated for their COVID-19 with antibody-rich convalescent plasma from recovered patients.

قنا

واشنطن: أعلنت السلطات الأمريكية أنها ستشرع، بداية من اليوم، في توزيع عقارات شركة /ريجينيرون/ لعلاج الاصابة بمرض كورونا /كوفيد-19/.

وقال مسؤولون أمريكيون في قطاع الصحة، في تصريحات لوكالة /رويترز/، إن أولوية توزيع هذه العقارات ستعطى للولايات التي تشهد العدد الأكبر من حالات الإصابة بـ /كوفيد-19/، إضافة إلى العدد الأكبر من حالات الإصابة الحرجة بالفيروس المقيمة بالمستشفيات.

وأشارت نفس المصادر إلى أن وكالة الغذاء والدواء الأمريكية /FDA/ كانت قد منحت موافقتها على الاستخدام الطارئ لعقار /REGN-COV2/، الذي يجمع بين نوعين من الأجسام المضادة أحادية الخلية لاستخدامها في علاج الحالات المتوسطة إلى الحرجة بين المصابين البالغين، والأطفال الذين قد تتطور إصابتهم لتصبح حرجة، مضيفة أن عددا من عقارات الشركة، التي تستخدم العلاج بالأجسام المضادة، حظي بموافقة السلطات الأمريكية للاستخدام الطارئ، حيث سيتم البدء أولا في توزيع 30 ألف جرعة علاجية.

وتوقعت شركة /ريجينرون/ أن توفر كميات تكفي 80 ألف مريض من عقار /REGN-COV2/ بنهاية شهر نوفمبر الجاري، وجرعات تكفي لعلاج 200 ألف مريض في الأسبوع الأول من يناير المقبل، على أن تتمكن من توفير 300 ألف جرعة بنهاية الشهر ذاته.

يشار إلى أن مزيج الأجسام المضادة ذاته كان قد استخدم في علاج اصابة الرئيس دونالد ترامب بفيروس /كوفيد-19/ خلال الشهر الماضي، ووصفه حينها ترامب بأنه الدواء “الضروري” الذي مهد لشفائه.

ويصنف العلاج ضمن فئة “الأجسام المضادة أحادية الخلية”، والتي يتم فيها نسخ الأجسام المضادة صناعيا، وهي شبيهة لتلك التي ينتجها جسم الإنسان لمحاربة العدوى.

وكانت السلطات الأمريكية قد منحت، في وقت سابق، موافقتها للاستخدام الطارئ لعقارات الأجسام المضادة التي أنتجتها شركة /إيلي ليلي/، وأعلنت توزيع 120 ألف جرعة منها عبر أنحاء البلاد، في وقت تم فيه علاج أكثر من 250 ألف أمريكي بعقارات الأجسام المضادة المستخلصة من بلازما المتعافين من /كوفيد-19/.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format