🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Latest on worldwide spread of the coronavirus

آخر أخبار انتشار فيروس كورونا في حول العالم

Reuters

Positive results from AstraZeneca’s COVID-19 vaccine trial boosted hopes of a faster end to the pandemic as several countries announced plans to start inoculating their citizens, even as Europe prepared for Christmas with restrictions on family gatherings and instructions not to hug.

DEATHS AND INFECTIONS

EUROPE

* The United States and Germany said they could start inoculating their citizens by next month, while Britain is on track to make COVID-19 vaccines widely available by next spring after the shot developed by Oxford University and AstraZeneca was up to 90% effective in trials.

* Italy’s death toll passed 50,000, while Russia reported a record number of new infections.

* British Prime Minister Boris Johnson set out new measures to replace a lockdown in England from Dec. 2, as Germany headed towards an extension of its “lockdown lite” for another three weeks.

* Bulgaria plans to close schools, restaurants and shops and ban all sports events, private celebrations and excursions.

AMERICAS

* Millions of Americans are defying health warnings and traveling ahead of the Thanksgiving holiday on Thursday.

* The top US infectious disease medical association said that Gilead Sciences Inc’s antiviral drug remdesivir should be used for hospitalized COVID-19 patients despite a WHO recommendation last week against its use.

ASIA-PACIFIC

* Indonesia reached a grim milestone of more than half a million cases, with hospitals in the country’s most populated province edging closer to capacity.

* Hong Kong warned the epidemic is rapidly worsening with silent transmission chains feared amid a rise in asymptomatic infections.

MIDDLE EAST AND AFRICA

* Saudi Arabia’s health ministry said that COVID-19 vaccines will be free for all people living in the kingdom, state TV reported.

* Nigeria will bar passengers who fail to follow the country’s COVID-19 protocol from flying for six months, an official said.

* Turkey’s daily coronavirus death toll reached a record 153, as citizens adapted to new nationwide curbs and weekend curfews.

MEDICAL DEVELOPMENTS

* There is a risk that the poor and vulnerable will be trampled on in the stampede for coronavirus vaccines, the head of the World Health Organization said, adding $ 4.3 billion was needed urgently for a world vaccine-sharing scheme.

* Brazil’s biomedical center Fiocruz hopes to start producing the AstraZeneca vaccine against COVID-19 in December or January, while São Paulo’s health secretary expects regulatory approval for the use of a vaccine developed by China’s Sinovac by January.

* The European Union, Canada and 11 other countries agreed to measures such as eliminating export curbs they believe should form the basis of a global deal to help tackle COVID-19 and future pandemics.

ECONOMIC IMPACT

* Stocks brushed against last week’s record high on Monday before trading little changed and an index of commodity prices touched its highest since March as more vaccine-positive news gave investors hope economic activity could resume globally at a faster clip than has been thought.

* A COVID-19 vaccine may not be widely available until next summer and households could struggle over the next several months without more government aid, Richmond Federal Reserve Bank President Thomas Barkin said.

رويترز – ترجمة WGOQatar

عززت النتائج الإيجابية لتجربة لقاح فيروس كورونا التابع لشركة أسترازينيكا الآمال في إنهاء أسرع للوباء، حيث أعلنت عدة دول عن خطط لبدء تلقيح مواطنيها، حتى مع استعداد أوروبا لعيد الميلاد مع قيود على التجمعات العائلية وتعليمات بعدم العناق.

الوفيات والأمراض

أوروبا

* صرحت الولايات المتحدة وألمانيا أنهما يمكنهما البدء في تلقيح مواطنيهما بحلول الشهر المقبل، في حين أن بريطانيا في طريقها لإتاحة لقاحات فيروس كورونا على نطاق واسع بحلول الربيع المقبل بعد أن كان التطعيم الذي طورته جامعة أكسفورد وأسترازينيكا فعال بنسبة تصل إلى 90٪ في التجارب.

* تجاوز عدد الوفيات في إيطاليا 50 ألفًا، بينما أبلغت روسيا عن رقم قياسي للإصابات الجديدة.

* وضع رئيس الوزراء البريطاني بوريس جونسون إجراءات جديدة لتحل محل الحجر في إنجلترا اعتبارًا من 2 ديسمبر، حيث تتجه ألمانيا نحو تمديد “فترة الإغلاق الخفيفة” لمدة ثلاثة أسابيع أخرى.

* تعزم بلغاريا إغلاق المدارس والمطاعم والمحلات التجارية وحظر جميع الأحداث الرياضية والاحتفالات الخاصة والرحلات.

أمريكا

* يتحدى ملايين الأمريكيين التحذيرات الصحية ويسافرون قبل عطلة عيد الشكر يوم الخميس.

* قالت أكبر جمعية طبية للأمراض المعدية في الولايات المتحدة إن عقار ريمديسيفير المضاد للفيروسات الذي تنتجه شركة غيلياد للعلوم يجب أن يستخدم لمرضى كوفيد -19 في المستشفيات على الرغم من توصية منظمة الصحة العالمية الأسبوع الماضي بعدم استخدامه.

آسيا والمحيط الهادئ

– وصلت إندونيسيا إلى مرحلة حزينة مع أكثر من نصف مليون اصابة، مع اقتراب المستشفيات في المقاطعة الأكثر سكانًا في البلاد من طاقتها الاستيعابية.

* حذرت هونج كونج من أن الوباء يتفاقم بسرعة مع مخاوف من سلاسل انتقال صامتة وسط زيادة في الإصابات بدون أعراض.

الشرق الأوسط وأفريقيا

* قالت وزارة الصحة السعودية إن لقاحات فيروس كورونا ستكون مجانية لجميع الأشخاص الذين يعيشون في المملكة، حسبما أفاد التلفزيون الرسمي.

* قال مسؤول إن نيجيريا ستمنع الركاب الذين لا يتبعون بروتوكول الاجراءات الاحترازي لفيروس كورنا في البلاد من الطيران لمدة ستة أشهر.

* وصلت حصيلة الوفيات اليومية في تركيا بسبب فيروس كورونا إلى مستوى قياسي بلغ 153، حيث تكيف المواطنون مع القيود الجديدة على مستوى البلاد وحظر التجول في نهاية الأسبوع.

التطورات الطبية

* قال رئيس منظمة الصحة العالمية إن هناك خطرًا من أن يُداس الفقراء والضعفاء في التدافع على لقاحات فيروس كورونا، مضيفًا أن هناك حاجة ماسة إلى 4.3 مليار دولار لخطة عالمية لتقاسم اللقاحات.

* يأمل مركز الطب الحيوي في البرازيل فيوكروز البدء في إنتاج لقاح أسترازينيكا لإنهاء وباء فيروس كورونا في ديسمبر أو يناير، بينما يتوقع وزير الصحة في ساو باولو موافقة الجهات التنظيمية على استخدام لقاح طورته شركة سينوفاك الصينية بحلول يناير.

* وافق الاتحاد الأوروبي وكندا و11 دولة أخرى على تدابير مثل إلغاء قيود التصدير التي يعتقدون أنها يجب أن تشكل أساسًا لاتفاق عالمي للمساعدة في معالجة فيروس كورونا والأوبئة المستقبلية.

الأثر الاقتصادي

* تراجعت الأسهم مقابل أعلى مستوى سجلته الأسبوع الماضي يوم الاثنين قبل أن يطرأ تغير طفيف على التداول ولمس مؤشر أسعار السلع أعلى مستوياته منذ مارس حيث أعطت المزيد من الأخبار الإيجابية للقاحات المستثمرين الأمل في استئناف النشاط الاقتصادي على مستوى العالم بوتيرة أسرع مما كان يعتقد.

* قال توماس باركين، رئيس بنك الاحتياطي الفيدرالي في ريتشموند، إن لقاح فيروس كورونا قد لا يكون متاحًا على نطاق واسع حتى الصيف المقبل، وقد تكافح الأسر خلال الأشهر العديدة المقبلة دون المزيد من المساعدات الحكومية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format