🏆 Sport

FIBA 3×3 World Tour Doha Masters Concluded

اختتام جولة الدوحة العالمية لمنافسات 3 في 3 لكرة السلة

QNA

Doha: FIBA 3×3 World Tour Doha Masters concluded with team Riga (Latvia) winning the title after they defeated team Liman 21-20 in the final of the event that was organized by the Qatar Basketball Federation at Al Gharafa stadium over two days, with the participation of 14 international teams.

HE Sheikh Saud bin Ali Al-Thani, First Vice President of the Qatar Olympic Committee and President of the FIBA – Asia, crowned the first place winners after the end of the competitions attended by HE Secretary General of the Qatar Olympic Committee Jassim bin Rashid Al Buainain, President of the Qatar Basketball Federation Ahmed Al Muftah, and Director of 3×3 Events at FIBA Ignacio Sorrento.

His Excellency Sheikh Saud bin Ali Al-Thani praised the tournament’s high technical level, noting that Qatar has made many gains from organizing this world tour, foremost of which is the technical benefit through this great global level presence.

He added that the great praise from the officials of the international federation is what pleased him most in terms of the distinguished organization as well as a large audience in the tournament, thanking all the members of the organizing committee for their efforts to achieve this great success.

For his part, President of the Qatar Basketball Federation Ahmed Al Muftah expressed his happiness with the success of the Doha tour both at the technical and organizational level, noting that everyone enjoyed the atmosphere and the high technical levels presented by some of the world’s best players in these competitions.

He pointed out that Qatar’s representative in the championship (Lusail) presented a distinguished level, hoping that their participation in the next round would be in better conditions to reach the best possible results.

Al Muftah noted that the International Basketball Federation family praised the organization of the tour in all aspects, and stressed that this tour is the best, as they were very impressed by the atmosphere in which it was held, as well as the large audience that contributed to its success and its organization in a very distinctive way.

قنا

الدوحة: اختتمت جولة الدوحة العالمية لمنافسات /3 في 3/ لكرة السلة، بتتويج فريق /ريجا لاتفيا/ بلقب الجولة، بعد فوزه مساء الأمس على فريق /ليمان/ بنتيجة 21 / 20 في المباراة النهائية للبطولة التي نظمها الاتحاد القطري للعبة على ملاعب نادي الغرافة الشاطئية على مدار يومين بمشاركة 14 فريقا عالميا.

وتوّج سعادة الشيخ سعود بن علي آل ثاني النائب الأول لرئيس اللجنة الأولمبية القطرية، ورئيس الاتحاد الآسيوي لكرة السلة، الفائزين بالمراكز الأول عقب انتهاء المنافسات التي حضرها سعادة السيد جاسم بن راشد البوعينين الأمين العام للجنة الأولمبية القطرية والسيد أحمد المفتاح رئيس الاتحاد القطري لكرة السلة، والسيد اجناسيو سورينتو مدير فعاليات /3 في 3/ في الاتحاد الدولي لكرة السلة.

وأشاد سعادة الشيخ سعود بن علي آل ثاني، بالمستوى الفني العالي للبطولة، مشيرا إلى أن قطر حققت مكاسب عديدة من تنظيم هذه الجولة العالمية، تأتي في مقدمتها الاستفادة الفنية من خلال التواجد مع هذه المستويات العالمية الكبيرة.

وقال إن “الإشادة الكبيرة من جانب مسؤولي الاتحاد الدولي هي أكثر ما يسعدني بما تم إظهاره في البطولة من تنظيم مميز وكذلك حضور جماهيري كبير في البطولة”، وتقدم بالشكر لجميع أعضاء اللجنة المنظمة للبطولة على ما بذلوه من جهد فيها حتى تحقق هذا النجاح الكبير.

وأشار إلى أن الظروف الحالية التي أقيمت فيها البطولة تعتبر ظروفا استثنائية، خاصة أن الدوحة ظلت دوما تبدع في التنظيم وتجد كل التقدير على تنظيم كبرى البطولات.

من جانبه، أعرب السيد أحمد المفتاح رئيس الاتحاد القطري لكرة السلة، عن سعادته بنجاح جولة الدوحة العالمية سواء على الصعيد الفني أو التنظيمي، مشيرا إلى أن الجميع استمتع بالأجواء والمستويات الفنية العالية التي قدمها نخبة من أفضل لاعبي العالم في هذه المنافسات.

وقال إن ممثل قطر في البطولة (لوسيل) قدم مستوى متميزا، متمنيا أن تكون مشاركته بالجولة المقبلة في ظروف أفضل والوصول لأبعد نقطة ممكنة.

وأوضح المفتاح أن أسرة الاتحاد الدولي لكرة السلة أشادوا بتنظيم الجولة من كافة الأوجه، وأكدوا على أن هذه الجولة هي الأفضل حيث أعجبتهم بشدة الأجواء التي أقيمت فيها، وكذلك الحضور الجماهيري الكبير الذي ساهم في إنجاحها وإخراجها بصورة مميزة للغاية.

وشدد على أن مكاسب السلة القطرية كبيرة بتواجد أعتى الفرق العالمية في الدوحة، إلى جانب التنظيم والحضور الجماهيري الذي كان مميزا خلال البطولة.

وقال إن استضافة نهائي الجولة العالمية من البطولة تعتبر مكسبا مهما لمسيرة تقدم اللعبة ولخطط النهوض بالألعاب المصاحبة، مبينا أن تنظيم البطولة يسهم حتما في الترويج لاستقطاب أهم البطولات والفعاليات العالمية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format