😎 LifeStyle🍕F&B

Warning against drinking hot drinks in paper or plastic cups

التحذير من تناول المشروبات الساخنة في أكواب ورقية أو بلاستيكية

QNA – WGOQatar Translations 

New Delhi: A recent study warned against consuming hot drinks in paper or plastic cups, as this could expose its users to the risk of swallowing thousands of microplastics.

In a study conducted by the Indian Institute of Technology in Kharagpur, the researchers concluded that the pollution occurring inside these cups is caused by the inner lining of the cup, which makes it waterproof, and makes it difficult to recycle.

The researchers poured hot water into 100ml paper cups and left them for 15 minutes, and found an average of 25,000 microplastics per cup.

Minerals such as zinc, lead and chromium were also found in the water, and researchers consider that these materials came from the same plastic lining, according to the British newspaper “Daily Mail”.

For his part, the researcher, Dr. Sudha Joel, said, “The average person who drinks three regular cups of tea or coffee a day in a paper cup will end up consuming 75,000 small particles of small plastic that is invisible to the naked eye.”

He added that microplastics act as a carrier of pollutants such as ions and toxic heavy metals such as palladium and chromium. When taken regularly over time, the health effects can be serious.

There is a growing concern about plastics in food packaging, but there is little evidence of how this affects human health.

 قنا

نيودلهي: حذرت دراسة حديثة من تناول المشروبات الساخنة في أكواب ورقية أو بلاستكية الصنع، لما في ذلك من احتمالية تعرض مستخدميها لخطر ابتلاع الآلاف من المواد البلاستيكية الدقيقة.

وتوصل الباحثون، في دراسة أجراها المعهد الهندي للتكنولوجيا في خراغبور، إلى أن التلوث الذي يحصل داخل هذه الأكواب يكون سببه البطانة الداخلية للكوب التي تجعلها مقاومة للماء، كما تجعل من الصعب إعادة تدويرها.

وقام الباحثون بسكب الماء الساخن في أكواب ورقية بحجم 100 مل وتركوها لمدة 15 دقيقة، ووجدوا في المتوسط 25 ألف قطعة بلاستيكية دقيقة لكل كوب.

كما عُثر على معادن مثل الزنك والرصاص والكروم في الماء، ويعتبر الباحثون أن هذه المواد جاءت من نفس البطانة البلاستيكية، وذلك بحسب صحيفة “ديلي ميل” البريطانية.

ومن جهته، قال القائم على البحث الدكتور سودها جويل إن “الشخص العادي الذي يشرب ثلاثة أكواب عادية من الشاي أو القهوة يوميا في كوب ورقي، سينتهي به الأمر إلى تناول 75 ألف جزئ صغير من البلاستيك الصغير غير المرئي للعين المجردة”..

أضاف أن اللدائن الدقيقة تعمل كناقل للملوثات مثل الأيونات والمعادن الثقيلة السامة مثل البلاديوم والكروم. وعند تناوله بانتظام بمرور الوقت، قد تكون الآثار الصحية خطيرة.

يشار إلى أن هناك قلقا متزايدا بشأن المواد البلاستيك الموجودة في تغليف المواد الغذائية، ولكن هناك القليل من الأدلة حول كيفية تأثير ذلك على صحة الإنسان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
3
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format