💰 Business🌍 World

Global debt to hit record $277 trillion by 2020 end

الدين العالمي يتضخم إلى ٢٧٧ تريليون دولار بنهاية ٢٠٢٠

Reuters

New York: Global debt is expected to soar to a record $277 trillion by the end of the year as governments and companies continue to spend in response to the COVID-19 pandemic, the Institute of International Finance said in a report on Wednesday.

The IIF, whose members include over 400 banks and financial institutions across the globe, said debt ballooned already by $15 trillion this year to $272 trillion through September. Governments – mostly from developed markets – accounted for nearly half of the increase.

Developed markets’ overall debt jumped to 432% of GDP in the third quarter, from a ratio of about 380% at the end of 2019. Emerging market debt-to-GDP hit nearly 250% in the third quarter, with China reaching 335%, and for the year the ratio is expected to reach about 365% of global GDP.

“There is significant uncertainty about how the global economy can deleverage in the future without significant adverse implications for economic activity,” the IIF said in its report.

Total U.S. debt is on track to hit $80 trillion in 2020, the IIF report said, up from $71 trillion in 2019. In the Euro area, debt rose by $1.5 trillion to $53 trillion through September.

Among developing economies, Lebanon, China, Malaysia and Turkey have seen the biggest increases in non-financial sector debt ratios so far this year.

Emerging market governments’ declining revenues have made paying down debt “much more onerous” even amid record low borrowing costs across the globe.

Through the end of next year, some $7 trillion of emerging market bonds and syndicated loans will come due, about 15% of which is denominated in U.S. dollars, IIF said.

Officials from the Group of 20 last month agreed to extend the Debt Service Suspension Initiative (DSSI) freeze on official bilateral debt payments to the first half of 2021 and said they would consider another six-month extension in April.

The global economy is forecast to shrink 4.4% this year and expand 5.2% in 2021 according to estimates from the International Monetary Fund as pandemic-induced lock downs and travel restrictions weigh on economic output.

رويترز

واشنطن: توقع “معهد التمويل الدولي” في تقرير الأمس الأربعاء، أن يقفز الدين العالمي إلى مستوى قياسي مرتفع سيبلغ 277 تريليون دولار بنهاية السنة مع مواصلة الحكومات والشركات الإنفاق بسخاء في مواجهة جائحة كوفيد-19.

وقال المعهد، الذي يضم في عضويته أكثر من 400 بنك ومؤسسة مالية في أنحاء العالم، إن الدين تضخم بالفعل 15 تريليون دولار هذا العام إلى 272 تريليون دولار حتى نهاية سبتمبر. وساهمت الحكومات – لاسيما من الأسواق المتقدمة – بما يقرب من نصف الزيادة.

قفز إجمالي دين الأسواق المتقدمة إلى 432 بالمئة من الناتج المحلي الإجمالي في الربع الثالث من السنة، مقارنة مع حوالي 380 بالمئة في نهاية 2019. وبلغت نسبة الدين إلى الناتج الإجمالي في الأسواق الناشئة نحو 250 بالمئة في الربع الثالث، وسجلت الصين 335 بالمئة، ومن المتوقع أن تبلغ النسبة العالمية حوالي 365 بالمئة للعام بأكمله.

وقال معهد التمويل في تقريره “ثمة ضبابية كثيفة تحيط بالطريقة التي يمكن للاقتصاد العالمي أن يسدد بها الديون في المستقبل دونما تداعيات وخيمة على النشاط الاقتصادي”.

يتجه إجمالي الدين الأميركي لبلوغ 80 تريليون دولار في 2020، حسبما ذكر التقرير، ارتفاعاً من 71 تريليون دولار في 2019. وفي منطقة اليورو، زاد الدين 1.5 تريليون دولار إلى 53 تريليون دولار حتى نهاية سبتمبر.

الدين العالمي يحطم ذروة قياسية عند 331% من الناتج في الربع الأول

وعلى صعيد الدول النامية، شهد لبنان والصين وماليزيا وتركيا أكبر الزيادات في نسب دين القطاع غير المالي منذ بداية العام.

وأدى تراجع إيرادات حكومات دول الأسواق الناشئة إلى “صعوبات أشد” في سداد الدين حتى في ظل تدني تكاليف الاقتراض إلى مستويات قياسية منخفضة في أنحاء العالم.

وقال معهد التمويل الدولي إن نحو سبعة تريليونات دولار من سندات الأسواق الناشئة وقروضها المجمعة ستستحق السداد حتى نهاية العام القادم، حوالي 15 بالمئة منها بالدولار الأميركي.

كان مسؤولو مجموعة العشرين اتفقوا الشهر الماضي على تمديد مبادرة لتجميد مدفوعات الديون الرسمية الثنائية حتى نهاية النصف الأول من 2021 وقالوا إنهم سيدرسون تمديدها 6 أشهر أخرى في أبريل.

وتفيد تقديرات صندوق النقد الدولي أن الاقتصاد العالمي قد ينكمش 4.4 بالمئة هذا العام ثم ينمو 5.2 بالمئة في 2021 حيث تنال إغلاقات مكافحة الجائحة والقيود المفروضة على السفر من الناتج الاقتصادي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format