💰 Business

Qatar Airways and Air Canada Sign Codeshare Agreement

الخطوط الجوية القطرية وطيران كندا تبرمان اتفاقية الرمز المشترك

QNA

Doha: Qatar Airways (QA) is pleased to announce it has finalized a codeshare agreement with Air Canada applicable for travel between Doha and Toronto. Sales have started with the first codeshare flight to operate from 15 December 2020.

The agreement reinforces Qatar Airways’ long-term commitment to Canadian passengers, and to boosting Canada’s global connectivity to support the recovery of tourism and trade.

Qatar Airways’ passengers can now enjoy seamless, one-stop connections to and from Toronto via the Best Airport in the Middle East, Hamad International Airport. Air Canada passengers will benefit from being able to book travel on Qatar Airways’ flights between Toronto and Doha and onwards to more than 75 destinations in Africa, Asia and the Middle East.

HE Qatar Airways Group Chief Executive Akbar Al Baker, said: “We are delighted to secure this strategic codeshare agreement with Air Canada to provide our travelers with a seamless journey to and from Toronto with excellence in state-of-the-art and sustainable aircraft, safety, comfort and onboard service.

The agreement will increase choices for thousands of passengers and allows for smooth connectivity to a significant number of new destinations particularly throughout Africa, Asia and the Middle East. By harnessing our complementary strengths, this agreement will also provide benefits to aid the recovery of international travel.” Al Baker said.

Qatar Airways began flying to Canada in June 2011 with three weekly flights to Montreal.

The airline has worked closely with the Government of Canada and its embassies around the world throughout the pandemic, temporarily operating three weekly services to Toronto in addition to charter flights to Vancouver to help bring more than 40,000 passengers home to Canada.

By the end of the IATA Winter Season, Qatar Airways plans to rebuild its network to 126 destinations including 20 in Africa, 11 in the Americas, 42 in Asia-Pacific, 38 in Europe and 15 in the Middle East. Many cities will be served with a strong schedule with daily or more frequencies. 

قنا

الدوحة: أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن إبرام اتفاقية /الرمز المشترك/ مع طيران كندا على رحلاتها الجديدة بين مدينتي /تورنتو/ و/الدوحة/، على أن يبدأ تشغيل أولى الرحلات ضمن هذه الاتفاقية في 15 ديسمبر للعام الجاري.

وتعزز هذه الاتفاقية من الالتزام الطويل الأمد للناقلة القطرية تجاه المسافرين الكنديين، وإتاحة المزيد من خيارات السفر لهم بهدف دعم تعافي قطاعي السياحة والتجارة في البلاد.

وسيحظى مسافرو الخطوط الجوية القطرية بالفرصة لزيارة /تورونتو/، مع محطة توقّف واحدة عبر أفضل مطار في الشرق الأوسط، مطار حمد الدولي، كما سيتمكن مسافرو طيران كندا من حجز رحلاتهم على متن الخطوط الجوية القطرية بين تورنتو والدوحة، ومواصلة رحلاتهم إلى أكثر من 75 وجهة في إفريقيا وآسيا والشرق الأوسط.

وبهذه المناسبة، قال سعادة السيد أكبر الباكر الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، “يسرّنا إبرام اتفاقية الرمز المشترك الاستراتيجية هذه مع طيران كندا لتزويد مسافرينا برحلات سلسة من وإلى تورنتو على متن طائراتنا المتطورة والمستدامة، والتي تتميّز بالأمان والراحة وتقديم الخدمات ذات الطراز العالمي على متنها”.

ونوه سعادته إلى أن هذه الاتفاقية “ستمنح المزيد من خيارات السفر لآلاف المسافرين، كما ستمكنهم بسهولة من مواصلة الرحلات إلى عدد كبير من الوجهات الجديدة، لا سيّما في إفريقيا وآسيا والشرق الأوسط”، مضيفا أنه “من خلال تسخير مواطن قوتنا معاً، فإن هذه الاتفاقية من شأنها أن توفّر للخطوط الجوية القطرية وطيران كندا العديد من الفوائد، لدعم تعافي قطاع السفر العالمي”.

وكانت الخطوط الجوية القطرية قد أطلقت أولى رحلاتها إلى كندا في يونيو 2011 مع ثلاث رحلات أسبوعيّاً إلى مونتريال.

وقد عملت الخطوط الجويّة القطرية عن كثب مع حكومة كندا وسفاراتها حول العالم طوال فترة انتشار جائحة كورونا /كوفيد-19/، حيث سيّرت الناقلة بشكل مؤقت ثلاث رحلات أسبوعيّاً إلى تورنتو، بالإضافة إلى رحلات غير مُجدولة إلى فانكوفر لمساعدة أكثر من 40 ألف مسافر على العودة إلى ديارهم في كندا.

وتعتزم الخطوط الجوية القطرية مواصلة بناء شبكة وجهاتها العالمية لتصل إلى 126 وجهة عالمية بنهاية فصل الشتاء، من ضمنها 20 في إفريقيا، و11 في الأمريكيتين، و42 في منطقة آسيا والمحيط الأطلسي، و38 في أوروبا، و15 في الشرق الأوسط. ويتم تسيير الرحلات إلى العديد من المدن ضمن جدول رحلات قويّ يتضمن رحلة يوميّاً أو أكثر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format