🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Moderna vaccine results ‘stunningly impressive’: Dr.Anthony Fauci

دكتور أنتوني فاوتشي: نتائج لقاح مودرنا “مثيرة للإعجاب بشكل مذهل”

AFP

Washington: The United States’ top infectious disease scientist on Monday hailed early trial results from Moderna’s Covid-19 vaccine as “stunningly impressive,” and said the findings were an emphatic validation of experimental mRNA technology that some had doubted.

In an interview with AFP, Anthony Fauci said he would have settled for injections that protected 70-75 percent of people from falling sick.

“The idea that we have a 94.5 percent effective vaccine is stunningly impressive. It is really a spectacular result that I don’t think anybody had anticipated would be this good,” he said.

Fauci leads the National Institutes of Allergies and Infectious Diseases (NIAID), which began co-developing the vaccine with the US biotech company in January, shortly after China shared the genetic sequence of the new coronavirus.

It is based on a relatively new technology that uses a synthetic version of a molecule called “messenger RNA” to hack into human cells, and effectively turn them into vaccine-making factories.

No vaccine based on this platform has ever been approved.

“There were many people who had reservations about using something that had not been tried and true over the years; in fact, some people even criticized us for that,” said Fauci.

On Monday, Moderna and NIAID announced their preliminary results based on 95 of the 30,000 volunteers they had recruited who fell ill with Covid-19.

Of the 95, 90 had been in the trial’s placebo group, and five in the group that received the drug, called mRNA-1273, translating to an efficacy rate of 94.5 percent.

Fauci recalled that some had questioned whether the vaccine would prevent severe forms of Covid-19, not just mild or moderate cases — and this too had been resoundingly answered.

“There were 11 severe events, none in the vaccine group — 11 in the placebo group, so that settles the question of whether it prevents severe disease, which it definitely does.”

It follows a similarly impressive result from American pharmaceutical firm Pfizer and its German partner BioNTech last week, who reported an efficacy of 90 percent for their vaccine.

Asked whether it was too early to say if mRNA technology had now been proven, Fauci — who is usually known for his cautious statements — said the jury was definitely in.

“I think when you have two vaccines like this, that have proven to be greater than 90 percent effective, I think that mRNA is here, it’s established itself, it doesn’t need to prove anything anymore.
“The data speak for themselves; it isn’t me, it isn’t my opinion — look at the data,” he said.

Traditional virus vaccines use actual viruses that have to be grown in chicken eggs or fetal cell lines and are weakened so they don’t harm people — a process that can take many months.

By contrast, the Covid-19 mRNA vaccines deliver the genetic information needed to create a protein that lies on the surface of the virus — called the spike protein — directly to cells in the human body, which then grow it.

This primes the immune system to make antibodies to the actual virus, and has the major advantage of shortening vaccine development time to a matter of weeks, once scientists have the genetic sequence of the protein they want to create.

Fauci was keen to highlight the critical work of NIAID, which he said was responsible for developing a precise way to orient the spike protein molecule such that it elicited the strongest immune response.

But there are still some unanswered questions, including how long the immunity lasts.

Fauci said he was “certain” it would endure to some extent, as immune system cells called “memory B cells” remained on standby to generate new antibodies to the virus.

But for how long was unclear. “We don’t know whether it’s going to be a year, two years, three years, five years, we don’t know,” he said.
The vaccine could receive emergency approval in the US within a matter of weeks.

Looking forward, Fauci said he was worried about anti-vaccine sentiment in the United States, the country that has been the worst-hit by the pandemic.

“You’ve got to overcome that and convince people to get vaccinated, because a vaccine with a high degree of efficacy is of no use if nobody gets vaccinated.”

أ ف ب

واشنطن: أشاد كبير علماء الأمراض المعدية في الولايات المتحدة أنتوني فاوتشي يوم الاثنين بنتائج التجارب المبكرة من لقاح فيروس كورونا من مودرنا ووصفها بأنها “مثيرة للإعجاب بشكل مذهل”، وقال إن النتائج كانت تأكيدًا حاسماً لتقنية “mRNA” التجريبية التي شكك البعض بها.

قال أنتوني فاوشي في مقابلة مع وكالة فرانس برس: إنه كان سيقبل الحقن التي تحمي 70-75 في المائة من الناس من المرض.

وقال: “مجرد فكرة أن لدينا لقاحًا فعالاً بنسبة 94.5 بالمائة أمر مثير للإعجاب بشكل مذهل. إنها حقًا نتيجة مذهلة لا أعتقد أن أي شخص كان يتوقعها ستكون بهذه الجودة”.

يقود فاوتشي إن المعاهد الوطنية للحساسية والأمراض المعدية، التي بدأت في تطوير اللقاح مع شركة التكنولوجيا الحيوية الأمريكية في يناير، بعد وقت قصير من مشاركة الصين للتسلسل الجيني لفيروس كورونا. يعتمد على تقنية جديدة نسبيًا تستخدم نسخة اصطناعية من جزيء يسمى “الحمض النووي الريبوزي المرسال” لاختراق الخلايا البشرية، وتحويلها بشكل فعال إلى مصانع للقاحات. ولم تتم الموافقة على أي لقاح يعتمد على هذه المنصة.

قال فاوتشي “كان هناك الكثير من الناس الذين لديهم تحفظات على استخدام شيء لم يتم تجربته وصحيح على مر السنين؛ في الواقع، وانتقدنا بعض الناس لذلك”.

أعلنت مودرنا والمعاهد الوطنية للحساسية والأمراض المعدية يوم الاثنين، عن نتائجهما الأولية بناءً على 95 من 30.000 متطوعًا تم اختبارهم والذين أصيبوا بفيروس كورونا.

من بين 95، كان 90 في مجموعة العلاج الوهمي للتجربة، وخمسة في المجموعة التي تلقت الدواء، المسمى “mRNA-1273 “، مما أدى إلى معدل فعالية بنسبة 94.5٪.

وأشار فاوتشي إلى أن البعض قد تساءل عما إذا كان اللقاح سيمنع الأشكال الحادة لفيروس كورونا، وليس فقط الحالات الخفيفة أو المتوسطة – وقد تم الرد على هذا أيضًا بشكل مدو.

“كان هناك 11 حدثًا خطيرًا، لم يكن أي منها في مجموعة اللقاح الـ 11 في مجموعة الدواء الوهمي، وهذا يحسم مسألة ما إذا كان يمنع المرض الشديد، وهو ما يفعله بالتأكيد.”

يأتي ذلك بعد نتيجة مثيرة للإعجاب مماثلة من شركة الأدوية الأمريكية فايزر وشريكتها الألمانية بيونتك الأسبوع الماضي، اللتين أبلغتا عن فعالية بنسبة 90 بالمائة في لقاحهما.

وردا على سؤال حول ما إذا كان من السابق لأوانه القول ما إذا كانت تقنية الحمض النووي الريبوزي المرسال قد تم إثباتها الآن، قال فاوتشي المعروف عادةً بتصريحاته الحذرة:” إن هيئة المحلفين كانت موجودة بالتأكيد”.

“أعتقد أنه عندما يكون لديك لقاحان مثل هذا، أثبتت فعاليتهما بنسبة تزيد عن 90 %، أعتقد أن تقنية الحمض النووي الريبوزي المرسال موجود هنا، لقد أثبت نفسه، ولا يحتاج إلى إثبات أي شيء بعد الآن”.

وقال: “البيانات تتحدث عن نفسها؛ هذا ليس رأيي، انظر إلى البيانات”.

تستخدم لقاحات الفيروسات التقليدية فيروسات فعلية يجب زراعتها في بيض الدجاج أو سلالات خلايا الجنين ويتم إضعافها حتى لا تؤذي الناس – وهي عملية قد تستغرق عدة أشهر.

على النقيض من ذلك، فإن لقاحات فيروس كورونا بتقنية الحمض النووي الريبوزي المرسال تقدم المعلومات الجينية اللازمة لإنشاء بروتين يقع على سطح الفيروس – يسمى بروتين سبايك – مباشرة إلى الخلايا في جسم الإنسان، والتي تقوم بعد ذلك بزراعته.

هذا يهيئ الجهاز المناعي لإنتاج أجسام مضادة للفيروس الفعلي، وله ميزة كبيرة تتمثل في تقصير وقت تطوير اللقاح إلى أسابيع، بمجرد حصول العلماء على التسلسل الجيني للبروتين الذي يريدون تكوينه.

كان فاوتشي حريصًا على تسليط الضوء على العمل الحاسم للمعاهد الوطنية للحساسية والأمراض المعدية، والذي قال إنه كان مسؤولاً عن تطوير طريقة دقيقة لتوجيه جزيء البروتين الشائك بحيث ينتج عنه أقوى استجابة مناعية.

ولكن لا تزال هناك بعض الأسئلة التي لم تتم الإجابة عليها، بما في ذلك إلى متى تستمر المناعة.

وقال فاوشي إنه “متأكد” من أن الأمر سيستمر إلى حد ما، حيث بقيت خلايا الجهاز المناعي المسماة “خلايا الذاكرة ب “في وضع الاستعداد لتوليد أجسام مضادة جديدة للفيروس.

لكن لم يتضح إلى متى. وقال “لا نعرف ما إذا كان سيكون عام أو عامين أو ثلاث سنوات أو خمس سنوات، لا نعرف”.

يمكن أن يتلقى اللقاح موافقة طارئة في الولايات المتحدة في غضون أسابيع.

واستشرافا للمستقبل، قال فاوتشي إنه قلق بشأن المشاعر المناهضة للقاحات في الولايات المتحدة، البلد الأكثر تضررا من الوباء.

“عليك التغلب على ذلك وإقناع الناس بالتطعيم، لأن اللقاح الذي يتمتع بدرجة عالية من الفعالية لا فائدة منه إذا لم يتم تطعيم أحد.”

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format