🏆2022

Aspetar Organizes a Sports Medicine Online Forum Series until FIFA World Cup in 2022

سبيتار ينظم سلسلة منتديات افتراضية حول الطب الرياضي شهريا حتى انطلاق كأس العالم قطر ٢٠٢٢

QNA

Doha: Aspetar, Orthopaedic and Sports Medicine Hospital announced today the launch of the Aspetar Sports Medicine Collection Online Forum Series, a series of online forum meetings where healthcare professionals will have the opportunity to engage in a panel discussion format with the chapter editors of the recently published Aspetar Sports Medicine Collection.

Each month, starting in December 2020 until the FIFA World Cup in November 2022, the respective Chiefs of Chapters will be discussing different topics related to the 24 chapters of the Aspetar Sports Medicine Collection, and one section of the Aspetar Sports Medicine Collection will be ‘unlocked’, available to download at no cost.

The Aspetar Sports Medicine Collection Online Forum Series will provide participants free access to evidence-based sports medicine and science published in the two-volume Aspetar Sports Medicine Collection book.

The first online forum meeting, on December 2, will be on “Foot and Ankle” injuries, presented by Dr Pieter D’Hooghe, Chief of Surgery and Aspetar Acting Chief Medical Officer.

The monthly online forum meetings will cover a selection of sports medicine and science topics, relevant to support the best sports medicine and science preparation for the Qatar 2022 FIFA World Cup. These include Groin Pain, Hydration and Nutrition, Recovery Strategies, Ethics in Sport Medicine, Concussion in Sport, Shoulder Injuries, Elbow Injuries, Hand Injuries, Hamstring and Knee injuries.

The forum will be delivered online, allowing safe interaction between presenters and participants. Registration is open through Aspetar’s website and the online forum discussion will be recorded and shared on Aspetar’s YouTube channel. Also, participants can use the hashtag #AspetarCollectionForum and mention Aspetar to ask their questions that will be answered during the LIVE forum.

قنا

الدوحة: أعلن سبيتار، مستشفى جراحة العظام والطب الرياضي، اليوم، عن إطلاق سلسلة منتديات افتراضية تناقش كتاب “مجموعة سبيتار العلمية للطب الرياضي”، سيتم تنظيمها بشكل شهري بداية من ديسمبر المقبل وحتى موعد انطلاق بطولة كأس العالم لكرة القدم /قطر2022/.

وستتيح سلسلة المنتديات عبر الإنترنت للمهنيين في مجال الرعاية الصحية فرصة التفاعل والتعرف على أهم البحوث ومختلف المواضيع المتعلقة بالطب الرياضي، التي جعلت من سبيتار نموذجا ناجحا في مجال الطب الرياضي.

ويسمح منتدى “مجموعة سبيتار للطب الرياضي” على الإنترنت بالوصول المجاني إلى أحدث المعلومات المستندة إلى الأدلة والبراهين العلمية التي تتم تغطيتها في مجلة سبيتار العلمية للجمهور من الأطباء والمدربين والرياضيين من مختلف بقاع العالم.

ومن خلال تنظيم المنتدى بشكل شهري، بدءا من ديسمبر 2020 وإلى غاية كأس العالم لكرة القدم في نوفمبر 2022، سيناقش الخبراء مواضيع مختلفة تتعلق بأربعة وعشرين فصلا من كتاب “مجموعة سبيتار للطب الرياضي” الذي تم طرحه في سبتمبر الماضي، حيث ستتم مناقشة كل فصل في موضوع منفصل كل شهر، وستكون هذه المواضيع متاحة للجميع للتحميل مجانا والاستفادة منها.

وسيكون موضوع “القدم والكاحل” أول موضوع يتم التطرق إليه بالتفصيل في السلسلة الأولى من المنتدى التي ستقام في الثاني من ديسمبر المقبل، وسيديرها البروفيسور بيتر دوخ، رئيس الأطباء بالإنابة في سبيتار بمشاركة عدد من المتحدثين.

كما ستتم مناقشة العديد من المواضيع المهمة في مجال الطب الرياضي وعلوم الرياضة، مثل: الترطيب والتغذية، واستراتيجيات التعافي، والنوم ومتاعب السفر الطويل، وعلم النفس الرياضي، والصحة القلبية، والأمراض لدى الرياضيين، والأخلاق في الطب الرياضي، وارتجاج الدماغ في الرياضة.. وغيرها من المواضيع.

ويقدم المنتدى الافتراضي فرصة تعليمية للأساتذة والمدربين والأطباء وموظفي الرعاية الصحية والباحثين وأي شخص لديه اهتمام بالتعليم الطبي والطب الرياضي، كما يسمح لهم بالانضمام إلى الخبراء من جميع أنحاء العالم في مناقشة تفاعلية لمدة ساعة واحدة حول موضوع بشكل شهري.

ويعقد المنتدى باستخدام تقنية “مايكروسوفت تيمز”، ما يسمح بالاتصال الصوتي والمرئي الكامل والتفاعل بين مقدم البرنامج والمشاركين، حيث سيكون التسجيل متاحا من خلال موقع /سبيتار/ الرسمي على الإنترنت كما سيتمكن المشاركون من المشاركة في هاشتاغ خاص على منصة /تويتر/ وطرح الأسئلة ليتم الإجابة عليها مباشرة خلال المنتدى، وسيتم تسجيل المنتدى ومشاركته على قنوات ومنصات التواصل الاجتماعي الرسمية لـ/سبيتار/.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format