🌍 World

Ankara: Mutual Work with Russia on Karabakh Continue

تركيا: العمل المشترك مستمر مع روسيا بشأن قره باغ

QNA

Ankara: Turkish Minister of Defense Hulusi Akar stated that Turkish-Russian mutual work on the developments in Karabakh continues.

Akar said that Turkish and Russian military delegations held technical meetings in Ankara to discuss the work to be carried out after the ceasefire in Nagorno-Karabakh and said, “Negotiations were held, our mutual work continues.”

On November 10, Azerbaijan and Armenia reached an agreement providing for a ceasefire in Karabakh, with the forces of the two countries remaining stationed in their areas of control at the time. 

قنا

أنقرة: أكد السيد خلوصي أكار وزير الدفاع التركي أن العمل المشترك بين بلاده وروسيا مستمر بخصوص التطورات في إقليم /قره باغ/.

وأشار أكار خلال اجتماع مع قادة من الجيش التركي، إلى عقد لقاءات فنية بين الجانبين العسكريين التركي والروسي في العاصمة /أنقرة/ لبحث الإجراءات المرتقب تنفيذها عقب وقف إطلاق النار في إقليم /قره باغ/.

وكانت أذربيجان وأرمينيا توصلتا في العاشر من نوفمبر الجاري، إلى اتفاق ينص على وقف إطلاق النار في /قره باغ/ مع بقاء قوات البلدين متمركزة في مناطق سيطرتها آنذاك.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format