😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

Princess Diana makes dramatic debut in ‘The Crown’

الأميرة ديانا تظهر لأول مرة في مسلسل “ذا كراون”

AFP

London – More than two decades after her death, princess Diana’s ill-fated entry into the British royal family is the main storyline in the long-awaited fourth season of the hit Netflix drama “The Crown”.

Emma Corrin, a 24-year-old actress little known until now, immerses herself in the role of the young Diana, capturing her soft voice and timid gaze from under a heavy fringe.

But the actress admitted in an interview with The Sunday Times that she felt a “huge amount of pressure” to pull off the role in the new season, which starts on Sunday.

Diana is shown as a naive teenager who quickly becomes lonely in the role of Prince Charles’ fiancee and rollerskates around Buckingham Palace to pass the time.

Even before their unhappy marriage, she begins cycles of bulimia: binge-eating and then purging herself of food.

Diana Spencer had just turned 20 when the couple married in 1981, while Charles was 32.

As heir to the throne, since reaching his 30s, he had faced pressure to marry to ensure succession.

Despite having doubts, he agreed to propose to Diana but did not sever ties with his long-time lover, Camilla Parker-Bowles.

Diana was killed in a car crash in Paris in 1997 and Charles subsequently married Parker-Bowles in 2005.

While previous series depicted Charles as a sensitive and misunderstood boy, as Diana’s husband he is seen as cold and unfaithful, complaining to Camilla that she is “so weak, so fragile”.

Feeling powerless to help Diana, Charles “probably became a bit callous,” Penny Junor, a royal expert and biographer whose books include “Charles: Victim or Villain?”, told AFP.

“But I don’t think that he has ever been arrogant or uncaring. And I think he genuinely tried to make his marriage work.”

– ‘Terrible mismatch’ –

Diana had been “damaged” by her childhood, as she was just six when her mother walked out on the family and “she grew up feeling unloved and unwanted,” Junor said.

Charles and Diana’s marriage was a “terrible mismatch”, she added.

The breakup of their marriage due to infidelities and Diana’s confessional television interview was scandalous at the time and is making headlines even today.

The BBC has pledged to hold an independent investigation into how its journalist Martin Bashir persuaded Diana to take part in the sensational interview in 1995.

Diana’s brother, Charles Spencer, claims Bashir showed faked documents to persuade Diana to take part in the interview, where she famously complained “there were three of us in this marriage so it was a bit crowded.”

“She wanted to hurt and damage Charles. But I think she was a very fragile woman, her mental health was very fragile,” said Junor.

“I think that a lot of people exploited her… for their own ends and the BBC was amongst them.”

– Strong female roles –

The love triangle is one of the main storylines in the fourth season, which covers the late 1970s and the 1980s.

The period was marked by deadly violence over British rule in Northern Ireland, which included the assassination of Charles’ great-uncle and confidant, Louis Mountbatten, by the IRA in 1979.

It also included the Falklands War with Argentina in 1982 during which Charles’ younger brother, Andrew, served as a Royal Navy helicopter pilot.

The scriptwriters also dramatise a notorious incident that year in which a 33-year-old man, Michael Hagan — frustrated at being unemployed and separated from his wife — broke into Buckingham Palace and entered the queen’s bedroom.

The queen, who kept her legendary sang-froid, is again played by Olivia Colman, the British actress who won an Oscar for “The Favourite” in 2019.

In the fifth series, she will hand over the role of the older queen to 64-year-old Imelda Staunton, known for playing the cruel Dolores Umbridge in the “Harry Potter” films.

The US actress Gillian Anderson plays Margaret Thatcher, the imperious first woman to head the British government, in a season dominated by strong female roles.

A critical and popular success, “The Crown” was first broadcast in 2016 and has won numerous awards, including three Golden Globes and 10 Emmy Awards.

A total of 73 million people have watched at least one episode of the series, Ted Sarandos, Netflix’s joint chief executive and chief content officer, said in January.

أ ف ب

لندن: بعد أكثر من عقدين من وفاتها، أصبح دخول الأميرة ديانا المشؤوم إلى العائلة المالكة البريطانية القصة الرئيسية في الموسم الرابع الذي طال انتظاره من دراما نتفليكس الشهيرة “ذا كراون”.

الممثلة إيما كورين البالغة من العمر 24 عامًا والتي لم تكن معروفة حتى الآن، تنغمس في دور ديانا الصغيرة، حيث تلتقط صوتها الناعم ونظرتها الخجولة تحت تهميش ثقيل.

لكن الممثلة اعترفت في مقابلة مع صحيفة صنداي تايمز بأنها شعرت بـ “قدر هائل من الضغط” لإخراج الدور في الموسم الجديد الذي يبدأ يوم الأحد.

تظهر ديانا على أنها مراهقة ساذجة تتحول بسرعة إلى وحيدة في دور خطيبة الأمير تشارلز وتتزلج حول قصر باكنغهام لتمضية الوقت. حتى قبل زواجهما غير السعيد، بدأت نوبات من الشره المرضي: الأكل بنهم وبعدها تطهير نفسها من الطعام.

كانت ديانا سبنسر قد بلغت العشرين من عمرها عندما تزوج الزوجان في عام 1981، بينما كان تشارلز يبلغ من العمر 32 عامًا. وريث العرش، منذ بلوغه الثلاثينيات من عمره، واجه ضغوطًا للزواج لضمان الخلافة.

على الرغم من وجود شكوك، وافق على اقتراح ديانا لكنه لم يقطع العلاقات مع حبيبته منذ فترة طويلة، كاميلا باركر بولز. قُتلت ديانا في حادث سيارة في باريس عام 1997 وتزوج تشارلز بعد ذلك من باركر بولز في عام 2005.

بينما صور المسلسل السابق تشارلز على أنه فتى حساس ومُساء فهمه، يُنظر إليه كزوج ديانا على أنه بارد وغير مخلص، ويشكو لكاميلا بأنها “ضعيفة جدًا، وهشة جدًا”.

وقالت بيني جونور، الخبيرة الملكية وكاتبة السيرة التي تضم مؤلفاتها “تشارلز: ضحية أم وغد؟”، لوكالة فرانس برس، شعورها بالعجز عن مساعدة ديانا، “ربما أصبح قاسيا بعض الشيء”. “لكنني لا أعتقد أنه كان متعجرفًا أو غير مكترث. وأعتقد أنه حاول بصدق جعل زواجه ينجح.”

“عدم تطابق رهيب”

وأضافت بيني جونور إن ديانا “تضررت” من طفولتها، حيث كانت في السادسة من عمرها عندما تركت والدتها العائلة و “نشأت وهي تشعر بأنها غير محبوبة وغير مرغوب فيها”.

وأضافت أن زواج تشارلز وديانا كان “عدم توافق رهيب”.

كان تفكك زواجهما بسبب الخيانة الزوجية ومقابلة ديانا التليفزيونية للاعترافات الفاضحة في ذلك الوقت وتتصدر عناوين الصحف حتى اليوم. تعهدت بي بي سي بإجراء تحقيق مستقل في كيفية إقناع الصحفي مارتن بشير ديانا بالمشاركة في المقابلة المثيرة في عام 1995.

وزعم تشارلز سبنسر، شقيق ديانا، أن بشير أظهر وثائق مزورة لإقناع ديانا بالمشاركة في المقابلة، حيث اشتكت من “وجود ثلاثة منا في هذا الزواج، لذا كان مزدحمًا بعض الشيء”.

وقالت جونور: “لقد أرادت إيذاء تشارلز وإلحاق الضرر به. لكنني أعتقد أنها كانت امرأة ضعيفة للغاية، وصحتها العقلية كانت هشة للغاية”.

“أعتقد أن الكثير من الناس استغلوها … من أجل مآربهم الخاصة وكانت بي بي سي من بينهم”.

– أدوار نسائية قوية –

مثلث الحب هو أحد الأحداث الرئيسية في الموسم الرابع الذي يغطي أواخر السبعينيات والثمانينيات.

تميزت الفترة بالعنف المميت على الحكم البريطاني في أيرلندا الشمالية، والذي شمل اغتيال عم تشارلز الأكبر والمقربين، لويس مونتباتن، من قبل الجيش الجمهوري الأيرلندي في عام 1979.

كما شملت حرب فوكلاند مع الأرجنتين في عام 1982، حيث عمل الأخ الأصغر لتشارلز، أندرو، كطيار لطائرة هليكوبتر تابعة للبحرية الملكية.

قام كتاب السيناريو أيضًا بتجسيد حادثة سيئة السمعة في ذلك العام حيث اقتحم رجل يبلغ من العمر 33 عامًا مايكل هاجان – محبطًا لكونه عاطلاً عن العمل وانفصل عن زوجته – قصر باكنغهام ودخل غرفة نوم الملكة.

لعبت الملكة، التي حافظت على هدوئها الأسطوري، دور أوليفيا كولمان، الممثلة البريطانية التي فازت بجائزة أوسكار عن فيلم “المفضلة” في عام 2019.

وفي الجزء الخامس، ستسلم دور الملكة الأكبر سنًا إلى إيميلدا ستونتون البالغة من العمر 64 عامًا، والمعروفة بلعب دور دولوريس أمبريدج القاسية في أفلام “هاري بوتر”.

تلعب الممثلة الأمريكية جيليان أندرسون دور مارجريت تاتشر، أول امرأة متسلطة تتولى رئاسة الحكومة البريطانية، في موسم تهيمن عليه الأدوار النسائية القوية.

حقق مسلسل “ذا كراون” نجاحًا نقديًا وشعبيًا، حيث تم بثه لأول مرة في عام 2016 وفاز بالعديد من الجوائز، بما في ذلك ثلاث جوائز غولدن غلوب و10 جوائز إيمي.

قال تيد ساراندوس، الرئيس التنفيذي المشترك ومدير المحتوى في نتفليكس، في يناير إن 73 مليون شخص شاهدوا حلقة واحدة على الأقل من المسلسل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format