💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways announces Travel Bubble Holidays; no quarantine on return

القطرية تدشّن أول جسر جوي آمن للعطلات وبدون حجر صحي عند العودة

The Peninsula

Doha: Qatar Airways Holidays is delighted to announce the creation of Qatar’s very first ‘Travel Bubble Holidays’, which have now been established between Qatar and the Maldives. The aim is to create a safe bubble environment that will allow Qatar citizens and residents to holiday safely and with peace of mind as no quarantine or self-isolation is required on return for citizens of Qatar and no Exceptional Entry Permit, quarantine or self-isolation is required on return for residents of Qatar. Two luxury high-end properties Sandies Bathala Maldives 4 star resort and Diamonds Thudufushi Beach and Water Villas 5 star resort will be exclusively available for guests travelling from Qatar.

The Government of Qatar has added Maldives to its COVID-19 Green List as the Maldives has achieved the Safe Travel Stamp. The exclusive ‘Travel Bubble Holidays’ packages are available to book on the Qatar Airways Holidays website or from a local travel agent from 16 November until 24 December 2020, for travel between 1 December 2020 and 7 January 2021. All packages are inclusive of return flights between Qatar and the Maldives on Qatar Airways, accommodation on a full board basis, return airport transfers, and all taxes. Customers will have access to all hotel facilities, be able to upgrade their meal package, enjoy heavily discounted rates off the retail outlets and enjoy flexible cancellation policies.

All customers will need to fulfil the following requirements:

• Take PCR test in Doha and get a negative COVID-19 PCR test certificate issued no more than 72 hours prior to departure. This is a requirement of the Maldives government.
• Sign a release form committing to the terms and conditions of the exclusive Travel Bubble Holidays.
• Take a rapid PCR test at HIA. Results will be available within 15 minutes and passengers will be allowed to travel if negative.
• Arrive in the Maldives where no extra tests are needed, and take a transfer by speedboat directly to the resort.
• Return to Maldives airport via speedboat transfer on the day of departure.
• Take a PCR test upon arrival into Doha. If negative – return home without the need to quarantine or self-isolate.

Qatar Airways Group Chief Executive, His Excellency Mr. Akbar Al Baker, said: “The secure ‘Travel Bubble Holidays’ packages are catered to offer an exclusive, safe travel experience to our passengers who are looking forward to vacationing again with complete peace of mind. By selecting island resorts that are exclusive to Qatar Airways Holidays customers in Qatar, it will be possible to make responsible, restriction free international travel a reality.”

“When our customers book these exclusive ‘Travel Bubble Holidays’ packages with Qatar Airways Holidays, they can enjoy a holiday break on a paradise island – citizens of Qatar are not required to quarantine or selfisolate, and residents of Qatar are not required to obtain the Exceptional Entry Permit or quarantine or selfisolate when they return home, making this package desirable to everyone in Qatar.”

“Customers are requested to read all related FAQs before booking their holiday, and in case of any additional questions or assistance, they can email our travel experts at QRHtravelbubble@qatarairways.com.qa. For more details, please visit https://www.qatarairwaysholidays.com/qa-en/offers/travel-bubble-holidays,” the airline said.

Source: thepeninsulaqatar

الراية 

الدوحة: دشنت القطرية للعطلات أول «جسر جوي آمن للعطلات» بين دولة قطر وجزر المالديف، لتمكين المواطنين والمقيمين في قطر من الاستمتاع بعطلة آمنة مشيرة إلى إعفاء المواطنين من شرط الحجر الصحي أو العزل الذاتي لدى عودتهم إلى الدوحة، وإعفاء المقيمين من شرط الحصول على تصريح الدخول الاستثنائي أو الحجر الصحي أو العزل الذاتي للعودة إلى الدوحة. وقالت في بيان أمس إنه بوسع المسافرين من قطر الحجز في منتجعين فاخرين في جزر المالديف، سيكونان مخصصين حصريًا لعملاء القطرية للعطلات، وهما منتجع Sandies Bathala Maldives (4 نجوم) ، ومنتجع Diamonds Thudufushi Beach & Water Villas (5 نجوم) .

وأضافت دولة قطر جمهورية المالديف إلى قائمة الدول الخضراء الخاصة بكوفيد- 19، لا سيما بعد أن أصبحت المالديف من الوجهات الحاملة ل «طابع.

وسيتمكن المسافرون من حجز باقات «الجسر الجوي الآمن للعطلات» من خلال الموقع الإلكتروني للقطرية للعطلات، أو من خلال زيارةوكيل سفر، وذلك خلال الفترة من 16 نوفمبر حتى 24 ديسمبر 2020، للسفر من 1 ديسمبر 2020 حتى 7 يناير 2021 .وتشتمل الباقات كافة على تذاكر سفر ) ذهابًا وعودة بين الدوحة والمالديف على الخطوط الجوية القطرية، وإقامة شاملة لكافة وجبات الطعام، وتنقل من وإلى المطار.

وسيتمكن الضيوف من استخدام مرافق الفندق، أو ترقية باقة الطعام، والحصول على خصومات كبيرة في منافذ البيع بالتجزئة في المنتجعين، وسياسة مرنة للإلغاء.

وأشارت القطرية للعطلات إلى أنه على المسافرين الراغبين بالاستفادة من هذا العرض إجراء فحص PCR والحصول على شهادة تثبت خلوهم من كوفيد- 19، على أن تكون هذه الشهادة قد صدرت قبل 72 ساعة من السفر، وذلك بناءً على ما تشترطه الحكومة المالديفية. والتوقيع على نموذج للتأكيد على التزامهم بشروط وأحكام الجسر الجوي الآمن للعطلات.

كما أن المسافرين مطالبون بإجراء فحص PCR سريع في مطار حمد الدولي. سوف يتم الحصول على النتيجة خلال 15 دقيقة، وسيتم السماح للمسافرين بالسفر في حال كانت النتيجة سلبية.

وعند الوصول إلى المالديف، لن يكون هنالك أي فحص إضافي، حيث سيتوجه المسافرون إلى القارب السريع الذي سينقلهم مباشرةً إلى المنتجع.

كما أكدت إجراء فحص PCR عند العودة إلى الدوحة. في حال كانت نتيجة الفحص سلبية سيتوجه المسافر إلى بيته مباشرةً دون الحاجة إلى الحجر الصحي أو العزل الذاتي.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: «ارتأت القطرية للعطلات إطلاق باقات «الجسر الجوي الآمن للعطلات» لتلبية احتياجات المسافرين الذي يتطلعون إلى الاستمتاع برحلة عنوانها الأمان والسلامة والهدوء.

وأضاف: من خلال اختيار أحد المنتجعات المشمولة في العرض، سيصبح بالإمكان الانطلاق في رحلة طيران آمنة وهادئة بدون أي قيود على دخول الدول.

وأضاف سعادة السيد الباكر: «عند حجز المسافرين لإحدى هذه الباقات مع القطرية للعطلات، سوف يستمتعون بإجازة استثنائية في إحدى الجزر الخلّابة، حيث سيعفى المواطنون من شرط الحجر الصحي أو العزل الذاتي لدى عودتهم إلى الدوحة، وسيعفى المقيمون في قطر من شرط الحصول على تصريح الدخول الاستثنائي أو الحجر الصحي أو العزل الذاتي للعودة إلى الدوحة، ما يجعل من هذه الباقات فرصة مواتية للجميع في قطر للاستمتاع بعطلة لاتنسى».

وقد فاز مطار حمد الدولي مؤخرًا بجائزة «أفضل مطار في الشرق الأوسط»، وجائزة «ثالث أفضل مطار في العالم» بحسب جوائز سكاي تراكس العالمية لعام 2020. كما حاز مطار حمد الدولي مؤخرًا على لقب ثالث أفضل مطار في العالم ضمن قائمة أفضل المطارات في العالم، التي ضمَّت 550 مطارًا، وذلك بحسب نتائج جوائز سكاي تراكس العالمية للمطارات 2020.

المصدر: raya

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format