🏆 Sport🦠Coronavirus

IOC’s Bach ‘Very Confident’ Tokyo Olympics Will Have Fans

رئيس اللجنة الأولمبية الدولية متفائل بحضور الجماهير في منافسات أولمبياد طوكيو

َQNA

Tokyo: International Olympic Committee chief Thomas Bach is “very, very confident” that spectators can attend next year’s postponed Games, he said on Monday, after a meeting with Japanese Prime Minister Yoshihide Suga.

As president of the International Olympic Committee (IOC), Bach is visiting Japan for two days of meetings with Games organizers to discuss countermeasures against coronavirus and other issues.

The visit is his first to the Japanese capital since Bach and Japan’s former prime minister Shinzo Abe decided in March to postpone the Games to 2021 because of virus risks.

Suga, who succeeded Abe in September, reiterated his commitment to hosting the Games, saying he looked forward to working closely with Bach and the IOC on the preparations.

Later, Bach told reporters that game organizers in Japan and the IOC would contribute to hosting a safe event. “This makes us also very, very confident that we can have spectators,” he added.

Bach’s key topics of discussion with organizers will include whether to allow spectators into venues, and how best to safely accommodate more than 11,000 athletes from across the world. 

قنا

طوكيو: أعرب السيد توماس باخ رئيس اللجنة الأولمبية الدولية عن ثقته “الكبيرة جدا” في إمكانية حضور المشجعين منافسات الألعاب الأولمبية التي تستضيفها اليابان الصيف المقبل.

جاء ذلك بعد اجتماع عقده رئيس اللجنة الأولمبية الدولية (الذي يزور اليابان حاليا) مع السيد يوشيهيدي سوجا رئيس وزراء اليابان.

وتأتي زيارة باخ إلى اليابان لمقابلة منظمي الألعاب ومناقشة طرق مكافحة انتشار جائحة كورونا “كوفيد-19 ” ومجموعة من الأمور الأخرى.

وتعد هذه أول زيارة لباخ إلى العاصمة اليابانية منذ قراره مع شينزو آبي رئيس وزراء اليابان السابق في مارس الماضي بتأجيل الألعاب إلى 2021 بسبب مخاطر الفيروس.

ومن جانبه أكد السيد يوشيهيدي سوجا رئيس الوزراء الياباني، الذي تولى منصبه خلفا لآبي في سبتمبر الماضي، التزامه باستضافة الألعاب وقال إنه يتطلع إلى العمل عن كثب مع باخ واللجنة الأولمبية الدولية.

وأشار باخ للصحفيين إلى وجود تعاون بين المنظمين في اليابان واللجنة الأولمبية الدولية لإقامة الحدث بشكل آمن وقال: “هذا يجعلنا نشعر بثقة كبيرة جدا في وجود مشجعين”.

وتتضمن أهم محاور اجتماع باخ مع المسؤولين في اليابان إمكانية السماح للمشجعين بالحضور إلى الملاعب وحول أنسب الطرق لاستضافة آمنة لأكثر من 11 ألف رياضي من أنحاء العالم.

وأعرب باخ عن ثقته بأن اللجنة الأولمبية الدولية ستكثف جهودها للتأكد من أن الحشود والرياضيين سيتم تطعيمهم “إذا تم تلقي لقاح ، متاح بحلول ذلك الوقت”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format