💰 Business

Nakilat Included in MSCI Emerging Markets Large Cap Index

انضمام شركة ناقلات إلى مؤشر مورجان ستانلي

QNA

Doha: Nakilat (Qatar Gas Transport Company) announced that the company has been added to the Morgan Stanley Capital International (MSCI) Emerging Markets Large Cap Index as a constituent of the MSCI Qatar Large Cap index, effective as of the market close of Nov. 30, 2020. This comes following Morgan Stanley Capital International Inc.s (MSCI) Semi-Annual Index Review (SAIR) and its subsequent announcement on Nov. 10, 2020.

The companys inclusion by MSCI demonstrates the great confidence of capital markets in Nakilat. An MSCI inclusion will be viewed positively by the global investor community and enhances Nakilat’s profile worldwide. Nakilat is dedicated to grasp any opportunities in the global market, to propel the groups long-term growth, and eventually maximize shareholders return.

Commenting on the inclusion to the MSCI Emerging Markets Large Cap Index, Chief Executive Officer of Nakilat Eng. Abdullah Fadhalah Al Sulaiti said: “In the midst of the current unprecedent challenging time, we are very pleased to be included in the MSCI Emerging Market Large Cap index. This great achievement is a result of the companys sustainable and balanced corporate strategy to achieve long-term impressive risk adjusted returns to Nakilats shareholders, which includes operational excellence, reliability and capturing lucrative business opportunities. Nakilats resilient business model and its equity story have been well recognized by the global capital market participants, which in turn, qualified Nakilat to be included back to the MSCI Qatar Large Cap index effective as of the market close of November 30, 2020. In addition, I would like to take this opportunity to extend my appreciation to Nakilat’s the Board of Directors for their unparalleled support, empowerment, and strategic guidance which has supported for this great success.”

Al Sulaiti added: “As our focus has always been to deliver quality service to our charterers and to maximize returns for our shareholders, I am confident that this will further support us to expand our global foothold in the global LNG shipping industry. We assure all of Nakilat’s stakeholders that such success is not the end, however, it is the beginning for new stage for further achievements in the future.”

The MSCI Emerging Markets Large Cap Index is one of the widely used international equity benchmarks by institutional investors. MSCI is a leading provider of global equity indices and benchmark related products and services to investors worldwide. 

قنا

الدوحة: أعلنت شركة قطر لنقل الغاز المحدودة /ناقلات/ عن انضمام أسهمها لمؤشر “مورجان ستانلي كابيتال إنترناشيونال للأسواق الناشئة قطر”، الذي يضم كبرى الشركات القطرية من حيث القيمة السوقية ورأس المال والعوائد الربحية اعتبارا من تاريخ إغلاق السوق في 30 نوفمبر من العام الجاري.

جاء ذلك عقب المراجعة نصف السنوية التي أجرتها مؤسسة “مورجان ستانلي كابيتال انترناشيونال” وإعلانها اللاحق في 10 نوفمبر الجاري .

ويأتي ضم أسهم شركة /ناقلات/ من قبل “مورجان ستانلي كابيتال إنترناشيونال” إلى مؤشرها للأسواق الناشئة، شاهدا على المكانة الموثوقة التي تحظى بها الشركة لدى المؤسسات الاستثمارية العالمية، ومعززا لنظرة المستثمرين الدوليين الحاليين لها، ومحفزا للمؤسسات الاستثمارية حول العالم للاستثمار في الشركة بثقة وبنظرة إيجابية.

وتسعى /ناقلات/ دائما إلى تكريس جهودها للاستفادة من السوق الاستثمارية العالمية لتحقيق معدلات نمو متزايدة على المدى الطويل وصولا إلى تعظيم العوائد الربحية لجميع المساهمين فيها.

وقال المهندس عبدالله بن فضالة السليطي، الرئيس التنفيذي لشركة /ناقلات/، في تصريح له بهذه المناسبة: “نعتبر انضمام أسهم /ناقلات/ إلى مؤشر “مورجان ستانلي كابيتال إنترناشيونال للأسواق الناشئة قطر” بمثابة خطوة هامة واستراتيجية في مسيرة الشركة على الرغم من الظروف الصحية العالمية الحالية”، مشيرا إلى أن “هذا الإنجاز هو نتيجة لاستراتيجية الشركة المستدامة والمتوازنة على مستوى الأداء التشغيلي المتميز والمصداقية والموثوقية واغتنام فرص الأعمال المربحة لتحقيق عوائد طويلة الأجل – بمخاطر محدودة – على مساهمي الشركة”.

وأضاف السليطي “نعتز بالمكانة التي وصلت إليها الشركة اليوم من خلال هذا الإعلان، الذي يؤكد على مدى تقدير المؤسسات الدولية المستقلة لأداء /ناقلات/ على مستويات الإدارة المالية وحجم التداول والسيولة، كما يعكس ثقة المستثمرين القوية ونظرتهم الإيجابية تجاهها، مثلما يعزز مكانتها على خارطة الاستثمار العالمية، ونحن واثقون بأن هذا الإعلان عن انضمام مؤشر الشركة لـ”مورجان ستانلي” ابتداء من 30 نوفمبر الجاري سيدعم مساعينا نحو تعزيز مركز الشركة الرائد في قطاع نقل الغاز الطبيعي المسال العالمي”.

كما أوضح أن خطة /ناقلات/ الاستراتيجية تركز على تقديم خدمات عالية الجودة لعملائها وتعظيم العوائد المالية للمستثمرين، مبينا أنه على ثقة بأن الانضمام لمؤشر /مورجان ستانلي/ سيساهم في تعزيز مكانة /ناقلات/ في سوق نقل الغاز الطبيعي المسال، كما اعتبر هذا النجاح بداية لمرحلة جديدة لمزيد من الإنجازات في المستقبل.

جدير بالذكر أن مؤشر “مورجان ستانلي كابيتال إنترناشيونال للأسواق الناشئة” يعد أحد أهم مؤشرات الأسهم حول العالم، والتي تستخدم كمرجع دولي من قبل المؤسسات الاستثمارية.

كما تعد شركة “مورجان ستانلي كابيتال إنترناشيونال” إحدى الشركات الرائدة في مجال توفير مؤشرات الأسهم العالمية والمنتجات والخدمات المتعلقة بالمعايير التي يعتمدها المستثمرون كمرجع موثوق في جميع أنحاء العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format