🌍 World

France returns a 19th century crown to Madagascar

فرنسا تعيد تاجًا من القرن التاسع عشر لمدغشقر

AFP

Paris: France has returned to Antananarivo a crown atop the throne of Ranavalona III, ​​Queen of Madagascar in the nineteenth century, at a time when Parliament is considering returning artifacts to Benin and Senegal. The Army Museum, which has kept it since 1910, noted that “in accordance with the commitments made between Presidents Emmanuel Macron and Andre Rajoelina in 2020, France deposited in Madagascar the ornate zinc crown that adorns the dome of the royal throne of Queen Ranavalona III”.

This agreement “is part of the process of returning this cultural property to Madagascar, which is a symbol of the country’s history,” and “France pledges to take legislative action as soon as possible to allow the transfer of ownership of this crown to Madagascar,” according to the museum.

أ ف ب

باريس: أعادت فرنسا لأنتاناناريفو تاجًا يعلو عرش رانافالونا الثالثة، وهي ملكة مدغشقر في القرن التاسع عشر، في وقت ينظر البرلمان في إعادة قطع أثرية إلى بنين والسنغال. وأشار متحف الجيش الذي احتفظ به منذ العام 1910 إلى أنه «وَفقًا للالتزامات التي جرى التعهّد بها بين الرئيسَين إيمانويل ماكرون، وأندريه راجولينا عام 2020، تودع فرنسا في مدغشقر التاج المزخرف المصنوع من الزنك والذي يزين قبة العرش الملكي للملكة رانافالونا الثالثة».

وهذا الاتفاق «هو جزء من عملية إعادة هذه المُمتلكات الثقافية إلى مدغشقر، وهي رمز لتاريخ البلاد» و»تتعهّد فرنسا أن تتخذ في أقرب وقت ممكن إجراءً تشريعيًا يسمح بنقل ملكية هذا التاج إلى مدغشقر»، كما أوضح المتحف.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format