💉 Health😎 LifeStyle🦠Coronavirus

Photography Exhibition Celebrates Qatar’s “Healthcare Heroes”

افتتاح معرض للصور الفوتوغرافية يحتفي بالعاملين في الرعاية الصحية بقطر

QNA

Doha: A photographic exhibition celebrating Qatars healthcare workforce and their efforts during the current pandemic has opened in the courtyard of Doha’s Fire Station arts complex.

The exhibition, launched to coincide with the biennial World Innovation Summit for Health (WISH), which will take place virtually from November 15-19, 2020, features individuals who between them represent the many different faces of healthcare in Qatar. As well as frontline healthcare workers, such as doctors, nurses, and paramedics, the exhibition also features those working behind the scenes as part of efforts to keep the community safe.

HE Minister of Public Health Dr. Hanan Mohamed Al Kuwari commented: “This year, more than ever before, the role of healthcare professionals has been valued here in Qatar and around the world. Throughout Qatars comprehensive strategy to confront COVID-19 our healthcare teams in the health sector have been at the forefront of the countrys response.”

“They have worked round-the-clock, under enormous pressure, to ensure we deliver the best healthcare services, not only to patients affected by COVID-19, but also to the many thousands of non-COVID-19 patients who still relied on our essential services,” HE the Minister added.

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة العامة، اليوم، عن افتتاح معرض للصور الفوتوغرافية، احتفاء بالعاملين في

مجال الرعاية الصحية، وبجهودهم خلال جائحة كورونا /كوفيد – 19/ الحالية، وذلك في فناء مركز مطافئ للفنون.

وسيستمر المعرض حتى نهاية العام الجاري على الأقل، ويمكن زيارته كجزء من سلسلة من المعارض داخل معرض الصور الافتراضي، على هامش مؤتمر القمة العالمي للابتكار في الرعاية الصحية /ويش/، الذي سيقام هذا العام افتراضيا في الفترة من 15 إلى 19 نوفمبر الجاري.

ويضم المعرض صور أفراد يمثلون الأوجه المختلفة للرعاية الصحية في قطر، بالإضافة إلى العاملين في الصفوف الأمامية بمجال الرعاية الصحية، كالأطباء، وكادر التمريض، والمسعفين، كما يضم أيضا أولئك الذين يعملون خلف الكواليس كجزء من الجهود المبذولة للحفاظ على مجتمع آمن.

وقالت الدكتورة حنان محمد الكواري وزيرة الصحة العامة: “لقد ثمنت عاليا دول العالم أجمع، ومن بينها دولة قطر، الدور الذي أدته ولا تزال تؤديه كوادر الرعاية الصحية لهذا العام على وجه الخصوص، ففي إطار استراتيجية دولة قطر الشاملة لمواجهة جائحة كورونا /كوفيد 19/ وقفت كوادر القطاع الصحي في كل من وزارة الصحة العامة ومؤسسة حمد الطبية ومؤسسة الرعاية الصحية الأولية في الصف الأمامي استجابة لهذه الجائحة، وقد عملت فرق القطاع الصحي على مدار الساعة وتحت ضغوط عمل مضنية لضمان توفير أفضل مستوى ممكن من خدمات الرعاية الصحية للمرضى، ولم تقتصر هذه الخدمات على مرضى كورونا، بل شملت آلاف المرضى غيرهم الذين مازالوا يعتمدون على خدمات الرعاية الأساسية التي نقدمها لهم”.

جدير بالذكر أن مؤتمر القمة العالمي للابتكار في الرعاية الصحية /ويش/، يعقد كل سنتين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format