😎 LifeStyle🍕F&B

Study reveals why people think pretty food is healthier

دراسة تكشف لماذا يعتقد الناس أن الطعام الجميل أكثر صحة؟

IANS

New York – In a significant study, researchers have explored whether attractive food might seem healthier to consumers.

According to the study, published in the Journal of Marketing, beautiful aesthetics are closely associated with pleasure and indulgence.

“Looking at beautiful art and people activates the brain’s reward centre and observing beauty is inherently gratifying,” said study authors from the University of Southern California in the US.

“This link with pleasure might make pretty food seem unhealthy, because people tend to view pleasure and usefulness as mutually exclusive,” they added.

For instance, many people have the general intuition that food is either tasty or healthy, but not both.

On the other hand, a specific type of aesthetics called “classical” aesthetics is characterized by the ideal patterns found in nature. For instance, a key classical aesthetic feature is symmetry, which is also extremely common in nature.

Seeming more natural may make the food seem healthier because people tend to consider natural things (organic food or natural remedies) to be healthier than unnatural things (highly processed food.).

In a series of experiments, the researcher tested if the same food is perceived as healthier when it looks pretty by following classical aesthetics principles (i.e., symmetry, order, and systematic patterns) compared to when it does not.

For example, in one experiment, participants evaluated avocado toast.

Everyone read identical ingredient and price information, but people were randomly assigned to see either a pretty avocado toast or an ugly avocado toast.

Despite identical information about the food, respondents rated the avocado toast as overall healthier and more natural if they saw the pretty version compared to the ugly version.

As suspected, the difference in naturalness judgments drove the difference in healthiness judgments.

Judgments of other aspects, like freshness or size, were unaffected.

Experiments with different foods and prettiness manipulations returned the same pattern of results.

In a field experiment, people were willing to pay significantly more money for a pretty bell pepper than an ugly one, and a substantial portion of this boost in reservation prices was attributable to an analogous boost in healthiness judgments.

وكالة الأخبار الهندية الآسيوية

نيويورك: في دراسة مهمة، اكتشف الباحثون ما إذا كان الطعام الجذاب يبدو أكثر صحة للمستهلكين.

وفقًا للدراسة التي نُشرت في مجلة التسويق، ترتبط الجماليات ارتباطًا وثيقًا بالمتعة والرفاهية.

قال مؤلفو الدراسة من جامعة جنوب كاليفورنيا في الولايات المتحدة: “إن النظر إلى الفن الجميل ونشاط مركز المكافأة في الدماغ عند البشر مرتبطين بشكل وثيق بتمتعهم”.

وأضافوا أن “هذا الارتباط مع المتعة قد يجعل الطعام الجميل يبدو غير صحي، لأن الناس يميلون إلى اعتبار المتعة والفائدة على أنهما يستبعدان بعضهما البعض”.

على سبيل المثال، لدى العديد من الناس الحدس العام بأن الطعام إما لذيذ أو صحي، ولكن ليس كلاهما. ومن ناحية أخرى، يتميز نوع معين من الجماليات يسمى الجماليات “الكلاسيكية” بالأنماط المثالية الموجودة في الطبيعة. على سبيل المثال، التناظر هو السمة الجمالية الكلاسيكية الرئيسية، وهي أيضًا شائعة جدًا في الطبيعة.

قد يجعل المظهر الطبيعي الطعام يبدو أكثر صحة لأن الناس يميلون إلى اعتبار الأشياء الطبيعية (الغذاء العضوي أو العلاجات الطبيعية) أكثر صحة من الأشياء غير الطبيعية (الأطعمة عالية المعالجة).

وفي سلسلة من التجارب، اختبر الباحث ما إذا كان يُنظر إلى الطعام نفسه على أنه أكثر صحة عندما يبدو جميلًا باتباع مبادئ الجماليات الكلاسيكية (أي التماثل والنظام والأنماط المنهجية) مقارنةً عندما لا يكون كذلك. لذلك في إحدى التجارب، قام المشاركون بتقييم الخبز المحمص والأفوكادو. قرأ الجميع معلومات متطابقة عن المكونات والسعر، ولكن تم تعيين الأشخاص بشكل عشوائي لرؤية إما الخبز المحمص والأفوكادو جميل أو الخبز المحمص والأفوكادو قبيح. على الرغم من المعلومات المتطابقة حول الطعام، صنف المستجيبون الخبز المحمص والأفوكادو على أنه أكثر صحة بشكل عام وأكثر طبيعية إذا رأوا التحضير الجميلة مقارنة بالتحضير القبيح.

وكما أفادت الدراسة، أدى الاختلاف في الأحكام الطبيعية إلى الاختلاف في أحكام الصحة.

بينما الأحكام المتعلقة بالجوانب الأخرى، مثل النضارة أو الحجم، لم تتأثر. وعادت التجارب مع الأطعمة المختلفة والتلاعب في الجمال إلى نفس النمط من النتائج.

في تجربة ميدانية، كان الناس على استعداد لدفع أموال أكثر بكثير مقابل فلفل حلو جميل مقارنة بالفلفل القبيح، ويعزى جزء كبير من هذا التحفظ في زيادة في أسعار إلى زيادة مماثلة في أحكام الصحة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format