📱 Technology

A secret button on the new iPhone

زر سري جديد لأجهزة الآيفون

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: There has been a lot of talk about the iPhone recently, and about its new features and capabilities, but you may not have noticed, that your iPhone got a new button last month. Of course, Apple did not sneak into your phone and stick the button secretly, but the operating system, “iOS 14” – which is the latest version of Apple – includes a feature called “Back Tap”, which adds a “button” New for your phone blurs the line between hardware and software.

The “Back Click” feature completely transforms the back of your iPhone into a giant touch-sensitive button that you can tap 2 or 3 times to run specific functions on your phone. And there’s a good chance that you haven’t noticed it yet, as Apple has put the new feature settings in the Accessibility menu on your phone.

The purpose of the new feature is to give users more options to interact with their devices. Most “back click” options reflect this, as there are settings to open the app switcher, notification menu, or Control Center, browse an app or webpage, run “Siri” (the voice assistant), or take a screenshot.

But the “back click” feature is also related to Apple’s highly powerful “Shortcuts” application, which means that you can effectively make these new buttons do almost anything you can imagine, according to Al Jazeera Net.

In the words of the technology website The Verge, this makes it a wonderful type of button, as it is completely invisible to the naked eye, and does not work completely until it is activated through the program, but it can be assigned to open almost any task or interaction Get it or get it done on your smartphone with just a quick tap.

And the ability to customize this feature is the important here, as it was easy for Apple to put a set of predefined options for the “back click” feature that focus on making it easier to access the iPhone user interface, but by opening the feature to shortcuts, the company switched the “back click” “To an unspecified creative tool, which allows users to devise their own ways to take advantage of the new button on the back of their device.

And the ability to customize this feature is important here, as it was easy for Apple to put a set of predefined options for the “back click” feature that focus on making it easier to access the iPhone user interface, but by opening the feature to shortcuts, the company switched the “back click” “To an unspecified creative tool, which allows users to devise their own ways to take advantage of the new button on the back of their device.

The Verge website points that the “back click” feature works well as well, responding smoothly to clicks, in addition to that it distinguishes between intentional or resulting clicking on your phone. The feature was especially useful for launching the Control Center to quickly switch system settings.

The “Back Click” feature repurposes sensors and hardware on the iPhone, and connects them with software to create new hardware interaction that was previously unavailable. It is a new physical button that users can interact with, but it is almost completely free from Apple’s restrictions.

Of course, physical buttons are the most form of direct interaction. This is the reason why Samsung, for example, insists on the Bixby button on its flagship phones, and the reason why Netflix is ​​paying for a place in the remote control of the Roku device.

Although Apple may not be completely ready to give up the physical buttons on your iPhone, the “back click” feature – which looks like a button – may be the next solution.

It is noteworthy that Apple is not the first company to try this matter, Google has tried a similar feature, albeit limited, in the Android operating system 11, but it did not reach the last stage, and some developers have since repeated the feature for any device that works Android system.

الشرق

الدوحة: كثر الحديث عن آيفون في الفترة الأخيرة، وعن مزاياه وقدراته الجديدة، لكنّك ربّما لم تلاحظ، أنّ هاتفك الآيفون حصل على زر جديد الشهر الماضي. بالطبع لم تتسلل آبل (Apple) إلى هاتفك وتلصق الزر سرًّا، ولكنّ نظام التشغيل “آي أو إس 14” (iOS 14) -وهو أحدث إصدار من آبل- يتضمن ميزة تسمى “النقر الخلفي” (Back Tap)، التي تضيف “زرًّا” جديدا لهاتفك يطمس الحد الفاصل بين العتاد والبرامج.

تقوم ميزة “النقر الخلفي” بتحويل الجزء الخلفي من آيفون الخاص بك بالكامل إلى زر عملاق حساس للمس يمكنك النقر عليه مرتين أو 3 مرات لتشغيل وظائف محددة على هاتفك. وهناك فرصة جيدة أنك لم تلاحظ ذلك بعد، حيث إن آبل وضعت إعدادات الميزة الجديدة في قائمة إمكانية الوصول (Accessibility) على هاتفك.

الغرض من الميزة الجديدة هو منح المستخدمين المزيد من الخيارات للتفاعل مع أجهزتهم. وتعكس معظم خيارات “النقر الخلفي” هذا الأمر، حيث توجد إعدادات لفتح مبدل التطبيقات أو قائمة الإشعارات أو مركز التحكم (Control Center)، أو تصفح تطبيق أو صفحة ويب، أو تشغيل “سيري” (المساعد الصوتي) أو التقاط صورة للشاشة.

لكن ميزة “النقر الخلفي” ترتبط أيضًا بتطبيق “الاختصارات” (Shortcuts) لآبل القوي بدرجة كبيرة، ممّا يعني أنّه يمكنك بشكل فعّال جعل هذه الأزرار الجديدة تفعل أي شيء تقريبًا يمكنك تخيله، وذلك بحسب الجزيرة نت.

وبحسب تعبير موقع “ذا فيرج” (the verge) المعني بشؤون التقنية، فإنّ هذا الأمر يجعله نوعًا رائعًا من الأزرار فهو غير مرئيٍّ تمامًا للعين المجردة، ولا يعمل تمامًا إلى أن يتم تفعيله من خلال البرنامج، ولكن يمكن تكليفه بفتح أي مهمة تقريبًا أو التفاعل معها أو إنجازها على هاتفك الذكي بمجرد نقرة سريعة.

وإمكانية تخصيص هذه الميزة هي المهمة هنا، إذ إنّه كان من السهل أن تضع آبل مجموعة من الخيارات المحددة مسبقًا لميزة “النقر الخلفي” التي تركز على تسهيل الوصول إلى واجهة مستخدم آيفون، ولكن من خلال فتح الميزة أمام الاختصارات، فإنّ الشركة حولت “النقر الخلفي” إلى أداة إبداعية غير محددة، الأمر الذي يتيح للمستخدمين ابتكار طرقهم الخاصة للاستفادة من الزر الجديد الموجود على ظهر أجهزتهم. 

وإمكانية تخصيص هذه الميزة هي المهمة هنا، إذ إنه كان من السهل أن تضع آبل مجموعة من الخيارات المحددة مسبقا لميزة “النقر الخلفي” التي تركز على تسهيل الوصول إلى واجهة مستخدم آيفون، ولكن من خلال فتح الميزة أمام الاختصارات، فإن الشركة حولت “النقر الخلفي” إلى أداة إبداعية غير محددة، الأمر الذي يتيح للمستخدمين ابتكار طرقهم الخاصة للاستفادة من الزر الجديد الموجود على ظهر أجهزتهم

ويشير موقع “ذا فيرج” إلى أنّ ميزة “النقر الخلفي” تعمل بشكل جيد أيضًا، حيث تستجيب بسلاسة للنقرات، إلى جانب أنها تميز بين النقر المتعمد أو الناتج عن إمساك هاتفك. وقد كانت الميزة مفيدة بشكل خاص لتشغيل “مركز التحكم” لتبديل إعدادات النظام بسرعة.

تعمل ميزة “النقر الخلفي” على إعادة توظيف المستشعرات والعتاد الموجودة على آيفون، وربطها ببرنامج لإنشاء تفاعل جديد للعتاد لم يكن متاحًا من قبل. فهو زر مادي جديد يمكن للمستخدمين التفاعل معه، لكنه خال تماما تقريبا من قيود آبل.

وتعد الأزرار المادية، بالطبع، أكثر أشكال التفاعل المباشر، وهذا هو السبب الذي يجعل شركة سامسونغ (Samsung) مثلًا تصرُّ على زر “بكسبي” (Bixby) في هواتفها الرائدة، وهو السبب الذي يجعل شركة نتفليكس (Netflix) تدفع مقابل الحصول على مكان في جهاز التحكم عن بعد (الريموت كونترول) الخاص بجهاز روكو( (Roku).

وعلى الرغم من أنّ شركة آبل قد لا تكون مستعدة تماما للتخلي عن الأزرار الفعلية الموجودة على هاتفك الآيفون، فإنّ ميزة “النقر الخلفي” -التي تشبه الزر- قد تكون هي الحل القادم

يذكر أن آبل ليس أول شركة جربت هذا الأمر، فقد جربت غوغل (Google) ميزة مماثلة، وإن كانت محدودة، في نظام التشغيل أندرويد 11، لكنها لم تصل في النهاية إلى المرحلة الأخيرة، وقد قام بعض المطورين منذ ذلك الحين بتكرار الميزة لأي جهاز يعمل بنظام أندرويد.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format