💉 Health

Morgan Freeman, a keynote speaker at WISH 2020

الممثل الأمريكي مورغان فريمان متحدث رئيسي في قمة ويش ٢٠٢٠

Gulf Times 

Doha: Acclaimed American actor, Morgan Freeman has been confirmed as the latest keynote speaker to join the upcoming edition of the World Innovation Summit for Health (WISH), taking place from November 15-19.

The fifth edition of the biennial global gathering will be held virtually and will bring together healthcare experts, policymakers, and innovators over five days to collaborate toward achieving the goal of building a healthier world.

Lauded for the emotional depth he brings to his portrayal of complex roles, Morgan Freeman has won numerous awards over a career spanning five decades, including an Academy Award in 2005 and two Golden Globes.
He has received acclaim for his performances in films such as Million Dollar Baby, Invictus, Driving Miss Daisy, and The Shawshank Redemption.

Off-screen, he has been recognised for his inspirational humanitarian work and is an activist who regularly speaks out against social injustice.

During his keynote speech at WISH 2020, Freeman will focus on the importance of equal access to health and education for all, especially solving the connected challenges of early childhood education, climate change, and conflict.

“No matter your background, no matter your start in life, no matter whether you grew up on the Tallahatchie River or the River Ganges, you deserve access to good education and access to quality healthcare.
“And that’s why I’m so honoured to be part of WISH 2020 – an event that promotes that belief,” said Freeman.

Sultana Afdhal, chief executive officer of WISH Qatar, said, “It is with much anticipation that we welcome Morgan Freeman to our upcoming summit. He is a well-regarded advocate and a voice of influence in the global call for action on many societal issues that intersect with health, such as climate change and a lack of access to health education for children.

“Because we will be virtual, we have been able to open up WISH to a much wider global audience than was previously possible, and we are delighted that our expanded audience will be able to hear the Oscar-winning actor explain why he shares our desire to build a sustainably healthier world.”
Freeman is behind several humanitarian and charitable initiatives.

He established the Tallahatchie River Foundation in his home state of Mississippi with his daughter, Morgana Freeman, in order to promote quality early childhood education for underserved youth.
In response to the devastation caused by Hurricane Ivan in 2004, he formed the Grenada Relief Fund to help those affected.

Since renamed PLANIT NOW, the organisation continues to provide resources needed to prepare for natural disasters.

Freeman has narrated several acclaimed documentaries that raise awareness of environmental issues, including What’s Possible, about how clean energy and worldwide co-operation can help to solve global warming, and March of the Penguins, highlighting global warming.

Source: gulf-times

الشرق

الدوحة: سينضم الممثل الأمريكي المشهور، مورغان فريمان، ليكون أحد المتحدثين الرئيسيين في النسخة القادمة من مؤتمر القمة العالمي للابتكار في الرعاية الصحية “ويش”، المقرر انعقاده افتراضيًا في الفترة من 15 إلى 19 نوفمبر 2020.

يُعقد “ويش” مرة كل سنتين، ويجمع خبراء الرعاية الصحية وصانعي السياسات والمبتكرين على مدار خمسة أيام، للتعاون معًا من أجل بناء عالم يتمتع بصحة أكثر.

تتميز أعمال فريمان بالشعور الإنساني الذي يضيفه على الأدوار المعقدة التي يُصورها، وقد فاز بالعديد من الجوائز على مدار حياته المهنية التي امتدت لخمسة عقود، بما في ذلك جائزة الأوسكار في عام 2005 وجائزتا غولدن غلوب. كما حصل على إشادة لأدائه في أفلام مثل “فتاة المليون دولار”، و”اينفيكتيس”، و”قيادة الآنسة ديزي”، و”سبعة”، و”تحرير شاوشانك”.

إلى جانب أعماله السينمائية، كُرّم فريمان لعمله الإنساني الملهم، وهو ناشط يتحدث بانتظام ضد الظلم الاجتماعي. خلال خطابه الرئيسي في ويش 2020، سيركز فريمان على أهمية المساواة في الوصول إلى الخدمات الصحية، والتعليم، لا سيما القضايا المرتبطة بالتعليم في مرحلة الطفولة المبكرة، وتغيّر المناخ، والصراع، وغيرها من القضايا التي يُناصرها.

وقال فريمان: “بغض النظر عن أصولك، وبدايتك في الحياة، وعمّا إذا كنتَ قد نشأت على نهر تالاهاتشي أو نهر الغانج، فأنت تستحق الحصول على تعليم جيد، والحصول على رعاية صحية جيدة. لهذا السبب يشرفني أن أكون جزءًا من ويش 2020، الذي يعزز هذا المفهوم”.

من جانبها، قالت السيدة سلطانة أفضل، الرئيس التنفيذي لـ “ويش”: “نرحب بمورغان فريمان كمتحدث في قمتنا المقبلة. إنه مُناصر يحظى باحترام كبير، وصوت مؤثر في الدعوة العالمية للعمل بشأن العديد من القضايا المجتمعية التي تتقاطع مع الصحة، مثل تغيّر المناخ، وعدم حصول الأطفال على التثقيف الصحي.”

تابعت: “نظرًا لأننا ننظم القمة افتراضيًا، فقد تمكّنا من فتح ويش أمام جمهور عالمي أوسع بكثير مما كان ممكنًا في السابق. يسعدنا أن يكون الجمهور في مختلف أنحاء العالم قادر على الاستماع إلى الممثل الحائز على جائزة الأوسكار وهو يشرح سبب مشاركته معنا ورغبتنا معًا في بناء عالم أكثر صحة واستدامة.”

يقف فريمان وراء العديد من المبادرات الإنسانية والخيرية. فقد أنشأ مؤسسة نهر تالاهاتشي في ولاية مسيسيبي مسقط رأسه، مع ابنته، مورغانا فريمان، من أجل تعزيز جودة التعليم في مرحلة الطفولة المبكرة للشباب المحرومين من التعليم. استجابة للدمار الذي أحدثه إعصار إيفان في عام 2004، أنشأ صندوق غرينادا للإغاثة لمساعدة المتضررين. تواصل المنظمة توفير الموارد اللازمة للاستعداد للكوارث الطبيعية منذ تغيير اسمها إلى “بلان ايت ناو”.

روى فريمان في العديد من الأفلام الوثائقية المشهورة التي ترفع الوعي بالقضايا البيئية، بما في ذلك “ما هو ممكن”، كيف يُمكن للطاقة النظيفة والتعاون العالمي أن يساعدا في حلّ ظاهرة الاحتباس الحراري، و”مسيرة البطاريق”، التي تسلط الضوء على ظاهرة الاحتباس الحراري.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format