🎮Games & Movies

Fortnite could soon return to Apple iPhones: report

تقرير: قد تعود لعبة “فورتنايت” قريبًا إلى أجهزة آبل

AFP

New York: The popular Fortnite videogame could be restored to Apple mobile devices through a gaming program that runs on a browser, allowing it to evade a ban by Apple amid a dispute over fees, the BBC reported.

Apple pulled Fortnite from its App Store on August 13 after Fortnite developer Epic Games released an update that dodges revenue sharing with the iPhone maker, and the companies are now locked in a legal battle

Now Silicon Valley tech firm Nvidia has developed a version of its GEForce Now cloud gaming service that runs on Apple’s Safari browser, which could offer Fortnite to Apple users, the BBC said.

Nvidia could announce the Fortnite offering on the platform before the winter holidays, the report said, adding that it was possible the game could still be excluded from Apple devices.

Epic and Apple are fighting over whether Apple’s tight control of the App Store, and its 30 percent cut of revenue, counts as monopolistic behavior. A trial to resolve the dispute is not expected until next year.

Nvidia declined to confirm whether Fortnite would soon be available on Apple mobile devices. The game already is available on Apple laptops through Nvidia’s system.

“Nvidia is not commenting on any new clients coming to the service, or on the availability of any game on unannounced or unreleased platforms,” a spokesperson said.

“Fortnite is not confirmed for GeForce NOW on platforms beyond PC, Mac and Android.”

Epic Games also declined comment, while Apple did not immediately respond to a request for comment.

أ ف ب

نيويورك: يمكن استعادة لعبة الفيديو الشهيرة “فورتنايت” إلى أجهزة آبل المحمولة من خلال برنامج ألعاب يعمل على المتصفح، مما يسمح لها بالتهرب من حظر الآبل وسط نزاع حول الرسوم، حسبما ذكرت هيئة الإذاعة البريطانية “بي بي سي”.

سُحبت شركة آبل لعبة فورتنايت من متجر التطبيقات الخاص بها في 13 أغسطس بعد أن أصدرت شركة إيبك للألعاب المطورة للعبة فورتنايت تحديثًا يتجنب مشاركة الإيرادات مع مصنعي الآيفون، والآن أصبحت الشركتان محاصرتان في معركة قانونية.

وقالت هيئة الإذاعة البريطانية “بي بي سي” إن شركة سيليكون فالي التقنية إنفيديا طورت الآن نسخة من خدمة الألعاب السحابية “جي فورس ناو” التي تعمل على متصفح سفاري من آبل، والتي يمكن أن تقدم لعبة فورتنايت لمستخدمي أجهزة آبل.

وقال التقرير إن إنفيديا قد تعلن عن عرض لعبة فورتنايت على المنصة قبل العطلة الشتوية، مضيفًا أنه من الممكن أن تبقى اللعبة مستبعدة من أجهزة آبل.

تختلف شركتي إيبك وآبل حول ما إذا كانت سيطرة شركة آبل الصارمة على متجر التطبيقات، وخفض إيراداتها بنسبة 30 %، يعتبر سلوكًا احتكاريًا. ومن غير المتوقع إجراء محاكمة لحل هذا النزاع حتى العام المقبل.

رفضت إنفيديا تأكيد ما إذا كانت لعبة فورتنايت ستتوفر قريبًا على أجهزة آبل المحمولة. واللعبة متاحة بالفعل على أجهزة كمبيوتر آبل المحمولة من خلال نظام إنفيديا.

وقال متحدث باسم إنفيديا: “لا تعلق إنفيديا على أي عملاء جدد يأتون إلى الخدمة، أو على توفر أي لعبة على منصات غير معلنة أو غير مُعلن عنها”.

“لم يتم تأكيد وصول لعبة فورتنايت بالنسبة إلى “جي فورس ناو” على الأنظمة الأساسية بخلاف أجهزة الكمبيوتر الشخصية وأجهزة ماك والأندرويد.”

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format