💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways Cargo, QDB Introduce Initiative to Support Qatari Perfume Exports

القطرية للشحن الجوي وبنك قطر للتنمية يطلقان مبادرة لدعم تصدير العطور القطرية

QNA

Doha: Qatar Airways Cargo and Qatar Development Bank (QDB) have introduced an initiative to support local perfume manufacturers in the State of Qatar. The cargo carrier is offering discounted rates to local Qatari perfume manufacturers to export to international markets.

Through this initiative, the airline will help boost exports and sales of locally manufactured perfumes to international markets and provide opportunities for Qatari exporters to expand their business activities through business to consumer channels. Local manufacturers, through the airlines approved network of courier companies, will have access to Qatar Airways extensive global network and modern fleet to transport their products.

Qatar Airways Chief Officer Cargo, Guillaume Halleux, said: “We are pleased to support the growth and success of local exporters and help diversify the economy of the State of Qatar. Being a leading cargo carrier, we are well placed to help businesses in Qatar export their products to an international market utilising our state-of-the-art and modern fleet.”

Hamad Salem Mejegheer, Executive Director of Export Development & Promotion at QDB said: “Through its partnership with Qatar Airways, QDB is introducing yet another initiative that supports Qatari export businesses by offering them an additional way to access new markets and compete globally, while acting as a powerful catalyst for socio-economic development. This initiative perfectly complements QDBs existing range of SME-focused financial and advisory solutions that empower them throughout the entire entrepreneurial journey.”

Amidst the global pandemic, Qatar Airways Cargo continues to operate its scheduled freighters, passenger freighters, belly-hold passenger flights and charters globally, ensuring the continuity of global trade.

The carrier has remained agile and innovative and quickly adapted to the new normal, displaying commitment to excellence and that is one of the reasons it has become the largest international carrier and grown its market share even during the pandemic

قنا

الدوحة: أعلنت القطرية للشحن الجوي وبنك قطر للتنمية عن إطلاق مبادرة جديدة تهدف إلى دعم مصنعي العطور في دولة قطر، وسوف تقدم الناقلة الجوية خصومات خاصة لمصنعي العطور المحليين، لكي يتم شحن بضائعهم إلى الأسواق العالمية.

ومن خلال هذه الاتفاقية، سوف تساهم الناقلة في تعزيز صادرات ومبيعات العطور المصنعة محليا وتسويقها في الأسواق العالمية، وتمكين المصنعين من توسيع أعمالهم من خلال وصولهم إلى قنوات تواصل جديدة مع المستهلكين ، كما سيحظى المصنعون بالفرصة للاستفادة من خدمات شركات التوصيل المعتمدة من قبل القطرية للشحن الجوي، وإمكانية شحن بضائعهم على رحلات الخطوط الجوية القطرية إلى شبكة كبيرة من الوجهات العالمية.

وقال السيد غيوم هالو، رئيس عمليات الشحن في الخطوط الجوية القطرية: “يسعدنا دعم نمو ونجاح المصدرين المحليين، والمساعدة في تنويع اقتصاد دولة قطر، وبكوننا إحدى الشركات الرائدة عالميا في مجال الشحن الجوي، سنتمكن من مساعدة الشركات في قطر على شحن منتجاتها وبضائعها إلى الأسواق العالمية على متن أسطول من الطائرات الحديثة”.

من جانبه قال السيد حمد سالم مجيغير المدير التنفيذي لإدارة تنمية الصادرات وترويجها في بنك قطر للتنمية: “بفضل هذه الاتفاقية مع الخطوط الجوية القطرية، سيقدم بنك قطر للتنمية مبادرة جديدة تهدف إلى دعم قطاع التصدير في البلاد من خلال إتاحة الفرصة أمام المصدرين للاستفادة من وسائل مبتكرة للوصول إلى أسواق جديدة وإتاحة الفرصة أمامهم للتنافس عالمياً، مما سيمكنهم من القيام بدور يتصف بأنه محفز قوي للتنمية الاجتماعية والاقتصادية”.

وأضاف ، إن هذه المبادرة تتماشى بشكل متكامل مع ما يقدمه بنك قطر للتنمية من حلول ترتكز على دعم الشركات الصغيرة والمتوسطة على المستوى المالي والاستشاري، وتمكينها طوال رحلة ريادة الأعمال .

وخلال جائحة /كوفيد-19/ العالمية، استمرت القطرية للشحن الجوي بتشغيل رحلات مجدولة وغير مجدولة، مع نقل البضائع ضمن المساحة المخصصة للشحن الجوي على طائرات الركاب، أو تشغيل طائرات الركاب لنقل البضائع فقط، إلى مختلف أنحاء العالم.

وأبرزت القطرية للشحن الجوي قدرتها على الابتكار والتأقلم بسرعة مع التطورات الكبيرة التي طرأت على العالم خلال الفترة الماضية، مع التزامها بتقديم خدمات ذات طراز عالمي، مما قادها لتصبح أكبر شركة شحن جوي دولية من جهة، وزيادة حصتها في السوق خلال الجائحة من جهة أخرى.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format