🌍 World

15,000 people evacuated in Germany after WWII bomb found

إجلاء ١٥ ألف شخص في ألمانيا بعد العثور على قنبلة من الحرب العالمية الثانية

QNA – WGOQatar Translation 

Berlin: Thousands of residents in the German city of Chemnitz were forced to leave their homes today, despite tightening measures of the Coronavirus pandemic, after an unexploded bomb from World War II remnants was found in one of the residential areas of the city, which is located east of Country.

And the city authorities announced, in a statement, that the army would cordon off an area of ​​1,000 square meters in Chemnitz, and home to about 15,000 people, to remove the bomb, noting that among these individuals are those who are subject to home quarantine due to their infection with Coronavirus.

It also explained that about a thousand volunteers are participating in the civil defense forces, the German Agency for Technical Relief and rescue teams in the process of organizing the evacuations, noting that the bomb, which weighs about 250 kilograms, was discovered during construction work on Wednesday.

The authorities also said that many elderly people, including bedridden from home care, had to be transferred to alternative places by assistants.

Considering this operation, the largest evacuation operation nationwide in light of the current Coronavirus epidemic, stressing that those infected with the virus will be evacuated on their own to prevent infections.

It is noteworthy that the German authorities discovered hundreds of unexploded bombs dating back to the period of World War II, and are carrying out evacuation operations for thousands of families temporarily so that the army forces can get rid of the bombs.

قنا

برلين: اضطر آلاف السكان في مدينة /كمنيتس/ الألمانية إلى مغادرة منازلهم، اليوم، رغم تشديد تدابير جائحة /كورونا/، وذلك عقب العثور على قنبلة غير متفجرة من مخلفات الحرب العالمية الثانية في إحدى المناطق السكنية بالمدينة التي تقع شرقي البلاد.

وأعلنت سلطات المدينة، في بيان، أن قوات الجيش ستطوق منطقة في /كمنيتس/ تبلغ مساحتها ألف متر مربع ويقطنها نحو 15 ألف شخص لإزالة القنبلة، مشيرة إلى أن من بين هؤلاء الأفراد من يخضع للحجر الصحي المنزلي بسبب إصابتهم بكورونا.

وأوضحت أن نحو ألف متطوع يشاركون قوات الدفاع المدني والوكالة الألمانية للإغاثة التقنية وفرق الإنقاذ في عملية تنظيم عمليات الإخلاء، لافتة إلى أنه تم اكتشاف القنبلة التي تزن نحو 250 كيلوجراما خلال أعمال بناء أول أمس /الأربعاء/.

كما قالت السلطات إنه تعين أيضا نقل العديد من كبار السن، من بينهم طريحي الفراش من الرعاية المنزلية، إلى أماكن بديلة بواسطة مساعدين،

معتبرة هذه العملية أكبر عملية إجلاء على مستوى البلاد في ظل وباء كورونا الحالي، مؤكدة أنه سيتم اجلاء المصابين بالفيروس لوحدهم لمنع حصول حالات عدوى.

يشار إلى أن السلطات الألمانية اكتشفت المئات من القنابل غير المتفجرة تعود لفترة الحرب العالمية الثانية، وتقوم بعمليات اجلاء لألاف العائلات وقتيا حتى تتمكن قوات الجيش من التخلص من القنابل.|

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format