🎸 Music

Lockdown sends David Guetta back to his teens

الحجر أعاد الموسيقي ديفيد جتا لسني مراهقته

Reuters

IBIZA, Spain – For French DJ and record producer David Guetta, the lockdown has been a welcome relief from a punishing, if stellar, career and brought back some of the freedom he had in his teens.

Speaking to Reuters ahead of his virtual MTV Europe Music Awards (EMA’s) performance on Sunday, he said this “moment of confinement” had been positive in many ways although he was very much aware how lucky he was not to have to worry about money.

“I started to make music every day, which I usually don’t because I’m touring so much,” he said via Zoom.

“I’m just making music for fun, like I was doing when I was 17, you know, and, and it’s amazing … it’s one of the best moments of my life when it comes to enjoying and making music and being inspired.”

The Best Electronic nominee prerecorded his EMAs performance in Budapest. He described his set as “pretty spectacular” and said he was “really, really impressed” with the show.

It will be the latest of several virtual performances since March, including two United at Home charity livestream events from Miami and New York in April and May which raised $1.5 million for coronavirus relief.

Guetta admitted that not having a live audience was hard. “I connect a lot with the crowd, you know, that’s probably what made me successful more than anything. So, I missed that connection.”

Known for his massive collaborations over almost two decades with international artists such as Akon, J Balvin, Nicki Minaj and Kelly Rowland, he said his latest track is different from anything he had done in the past.

“Let’s Love”, for which he reunites with Australian singer-songwriter Sia, is nominated for a Europe Music Award, in new category Video for Good and has also become a viral sound on TikTok.

The DJ said his children had to show him how the video-sharing social network worked but that he now sees its merits. “It’s really unbelievable how it really influenced the music markets of today,” he said.

Performances for the EMAs, which will be hosted by Little Mix, were filmed in various locations across Europe. The line-up includes Sam Smith, Maluma, YUNGBLUD and Alicia Keys and Lady Gaga leads the nominations this year with seven. 

رويترز

اسبانيا: بالنسبة إلى منسق الأغاني الفرنسي ومنتج التسجيلات ديفيد جيتا، كان الحجر بمثابة راحة مرحب بها من مهنة صعبة وإن كانت ممتازة، وأعاد بعض الحرية التي كان يتمتع بها في سن المراهقة.

وفي حديثه لرويترز قبل حفل توزيع جوائز الموسيقى الاوروبية الافتراضي على ال أم تي يوم الأحد، قال إن “لحظة الحجر” هذه كانت إيجابية من نواح كثيرة على الرغم من أنه كان يدرك تمامًا كم كان محظوظًا لأنه لم يكن مضطرًا للقلق بشأن المال

وقال عبر تطبيق زووم: “لقد بدأت في تأليف الموسيقى كل يوم، وهو ما لا أفعله عادة لأنني أقوم بجولات كثيرة.”

“أنا فقط أصنع الموسيقى من أجل المتعة، مثلما كنت أفعل عندما كان عمري 17 عامًا، كما تعلمون، وهو أمر مذهل … إنها واحدة من أفضل لحظات حياتي عندما يتعلق الأمر بالاستمتاع وصنع الموسيقى والاستلهام.” 

سجل (أفضل مرشح إلكتروني) أداءه في حفل توزيع جوائز الموسيقى الأوروبية في بودابست. ووصف مجموعته بأنها “مذهلة للغاية” وقال إنه “معجب حقًا، حقًا” بالعرض

سيكون هذا هو الأحدث من بين عدة عروض افتراضية منذ مارس، بما في ذلك حدثان مباشران خيريان من “يونايتد أت هوم” من ميامي ونيويورك في أبريل ومايو والذي جمع 1.5 مليون دولار لتخفيف فيروس كورونا.

اعترف جيتا أن عدم وجود جمهور مباشر كان صعبًا. “أتواصل كثيرًا مع الجمهور، كما تعلمون، ربما كان هذا هو ما جعلني ناجحًا أكثر من أي شيء آخر. لذا اشتقت لهذا النوع من التواصل.”.

اشتهر بتعاونه الهائل على مدار ما يقرب من عقدين مع فنانين عالميين مثل آكون و جاي بالفين و نيكي ميناج و كيلي رولاند، وقال إن مساره الأخير يختلف عن أي شيء فعله في الماضي.

تم ترشيح أغنية “ليتس لوف”، التي جمع شملها مع المغنية وكاتبة الأغاني الأسترالية سيا، لجائزة الموسيقى الأوروبية، في فئة جديدة “فيديو فور غود” وانتشرت بكثافة أيضًا على تطبيق تيك توك.

قال منسق الموسيقى إن على أطفاله أن يطلعوه على كيفية عمل الشبكة الاجتماعية لمشاركة الفيديو، لكنه يرى الآن مزاياها. وقال “إنه أمر لا يصدق حقًا كيف أثرت حقًا في أسواق الموسيقى اليوم.”

تم تصوير عروض حفل توزيع جوائز الموسيقى الأوروبية التي ستستضيفها قناة ليتل ميكس، في مواقع مختلفة في جميع أنحاء أوروبا. تضم التشكيلة سام سميث، مالوما، يونغ بلوود وأليشيا كيز، وتتصدر ليدي غاغا الترشيحات هذا العام بسبعة ترشيحات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format