💉 Health🦠Coronavirus

Qatar tests over one million people for COVID-19

قطر تفحص أكثر من مليون شخص للكشف عن حالات كورونا

Fazeena Saleem |The Peninsula

Doha: Qatar has tested over a million people for COVID-19 since the beginning the pandemic, according to daily statistics released by the Ministry of Public Health (MoPH). With 6029 people tested yesterday for COVID-19, the total number of tests done in the country reached 1,001,488. The total number of people tested for COVID-19 so far in Qatar represents around 37 percent of its approximately 2.75 million population.

The total number of positive COVID-19 cases recorded in Qatar since the start of the pandemic is 133,619 which is around 13.34 percent of the total number of people tested for the virus. At present, 2,707 active cases are under treatment while there were 30 cases of hospital admissions in the last 24 hours taking the total patients in the hospital to 304. Some 40 people are receiving treatment at the Intensive Care Unit for COVID-19.

A total of 130,680 have recovered from COVID-19 until yesterday. So far, 232 people have died from the COVID-19 in Qatar, and the country has one of the lowest death rates due to COVID-19 across the world. Although the number of daily COVID-19 cases has declined, MoPH continues to remind the public about the importance of social distancing in workplaces and public areas, masks are required in shops and when outdoors for reasons other than exercise and practice hand hygiene.

“Even though restrictions are being lifted, and numbers are declining, this does not mean that the COVID-19 pandemic is finished in Qatar people continue to be admitted with moderate to severe COVID-19 symptoms,” the Ministry said in its daily COVID-19 statement. “Unless we follow all precautionary measures, we may experience a second wave of the virus and see numbers increasing – there are already signs of this happening in other countries around the world. Avoid close contact with others, crowded places and confined closed spaces w h e r e o t h e r p e o p l e aggregate,” it said.

Source: thepeninsulaqatar

البينينسولا – ترجمة WGOQatar

الدوحة: وفقا للإحصاءات اليومية الصادرة عن وزارة الصحة العامة، أجرت قطر اختبارات على أكثر من مليون شخص للكشف عن فيروس كورونا، مع اختبار 6029 شخصاً أمس للكشف عن الفيروس، وبلغ العدد الإجمالي للاختبارات التي أجريت في البلاد 1001488 في قطر حتى الآن، ويمثل إجمالي عدد الأشخاص الذين تم اختبارهم حوالي 37% من سكانها البالغ عددهم 2.75 مليون نسمة.

بلغ العدد الإجمالي لحالات فيروس كورونا الإيجابية المسجلة في قطر منذ بداية الوباء 133619 حالة، أي حوالي 13.34% من إجمالي عدد الأشخاص الذين تم اختبارهم للفيروس يخضع 2،707 حالة نشطة للعلاج. في الوقت الحالي، بينما كان هناك 30 حالة دخول إلى المستشفى خلال الـ 24 ساعة الماضية مما رفع إجمالي المرضى في المستشفى إلى 304. ويتلقى حوالي 40 شخصًا العلاج في وحدة العناية المركزة لفيروس كورونا.

تعافى ما مجموعه 130680 من فيروس كورونا حتى يوم أمس توفي 232 شخصًا بسبب كورونا. حتى الآن، في قطر، وتملك الدولة واحدة من أقل معدلات الوفيات بسبب كورونا في جميع أنحاء العالم. على الرغم من انخفاض عدد حالات الإصابة بفيروس كورونا اليومية، إلا أن وزارة الصحة العامة تواصل تذكير الجمهور بأهمية التباعد الاجتماعي في أماكن العمل والأماكن العامة، كما أن الكمامات مطلوبة في المحلات التجارية وفي الهواء الطلق لأسباب أخرى غير التمارين ونظافة اليدين.

وقالت الوزارة في تقريرها اليومي: “على الرغم من رفع القيود وتراجع أعداد الإصابات، فإن هذا لا يعني أن جائحة كورونا قد انتهت في قطر، ولا يزال يتم قبول الأشخاص الذين يعانون من أعراض كورونا المعتدلة إلى الشديدة”.

“ما لم نتبع جميع الإجراءات الاحترازية، قد نشهد موجة ثانية من الفيروس ونرى أعدادًا متزايدة، هناك بالفعل علامات على حدوث ذلك في بلدان أخرى حول العالم. وتجنب الاتصال الوثيق بالآخرين والأماكن المزدحمة والأماكن المغلقة الضيقة مع التجمعات”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format