🌍 World

China sends 13 satellites into orbit with single rocket

الصين تطلق صاروخا إلى الفضاء يحمل ١٣ قمرا صناعيا

Xinhua

TAIYUAN: China successfully sent 13 satellites into orbit from the Taiyuan Satellite Launch Center in north China’s Shanxi Province on Friday.

The satellites, including 10 commercial remote sensing satellites developed by Argentine company Satellogic, blasted off atop a Long March-6 carrier rocket at 11:19 a.m. (Beijing Time).

Each weighing about 41 kg and with a design life of three years, the 10 satellites will be used to provide commercial remote sensing services with their multispectral and hyperspectral loads.

Also on board the rocket were three satellites developed by Chinese high-tech companies and research institutes for remote-sensing observation, science experiments, and science popularization.

One of the three is a 6G test satellite, weighing 70 kg and named after one its developers, University of Electronic Science and Technology of China. The satellite, carrying a terahertz satellite communication load, will establish a transceiver link on the satellite platform and carry out terahertz load tests.

The launch of the 6G test satellite marks a breakthrough in the exploration of terahertz space communication technologies in China’s space field, said Xu Yangsheng, an academician of the Chinese Academy of Engineering.

The satellite will be used in smart city construction, disaster prevention and mitigation, land planning, environmental protection, and the monitoring of major infrastructure construction.

Friday’s launch was the 351st by the Long March rocket series. Enditem

قنا

بكين: أطلقت الصين، اليوم، صاروخا من طراز /لونغ مارش-6 / يحمل 13 قمرا صناعيا من مركز “تاييوان” لإطلاق الأقمار الصناعية في مقاطعة /شانشي/ شمالي البلاد.

وذكرت السلطات الصينية، في بيان، أن الصاروخ وصل إلى مداره حول الأرض، مشيرة إلى أنه تم إطلاق 10 أقمار صناعية تجارية للاستشعار عن بعد ما طورتها شركة “ساتيللوجيك” الأرجنتينية كانت على متن هذه الرحلة، لافتة إلى أن وزن كل واحد من هذه الأقمار العشرة يبلغ 41 كلغ بمدة صلاحية تبلغ ثلاث سنوات.

ولفتت إلى أن هذه الأقمار سوف تستخدم لتوفير الخدمات التجارية للاستشعار عن بعد، مع حمولات متعددة الأطياف وفوق الطيفية، مضيفة أنه كان على متن هذا الصاروخ أيضا ثلاثة أقمار صناعية طورتها شركات للتكنولوجيا الفائقة ومعاهد بحثية صينية، ستستخدم على التوالي من أجل الملاحظة بالاستشعار عن بعد، والتجارب العلمية، وترويج العلوم.

يشار إلى أن عملية إطلاق صاروخ /لونغ مارش-6/، اليوم، تعد المهمة الـ 351 لسلسلة صواريخ /لونغ مارش/ الصينية نحو الفضاء.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format