📱 Technology

WhatsApp enters the mobile payment market

واتساب تدخل المنافسة على سوق الدفع بواسطة الهاتف المحمول

AFP

Mumbai: WhatsApp on Friday entered an increasingly tense battle between multinational giants such as Google and Alibaba for a chunk of India’s fast growing digital payments market.

The Facebook-owned firm said it was launching Whatsapp Pay just hours after it was given permission by the country’s payments regulator. India is the messenger firm’s biggest market with some 400 million users.

Whatsapp Pay — which allows people to send and receive money through the messaging platform –was launched in Brazil in June but was quickly suspended because of competition objections raised by the central bank. Authorities have since indicated that it will be allowed there.

Facebook chief Mark Zuckerberg said in a video statement accompanying the India launch that the move would boost “innovation” in payments.
Zuckerberg also hailed India’s Unified Payments Interface (UPI) which is used in the country of 1.3 billion people to manage payment apps, with more than 140 Indian banks part of the network.

UPI is also used by Alphabet Inc’s Google Pay, Walmart’s PhonePe and Alibaba-backed Paytm, which dominate India’s digital payments market.
“India is the first country to do anything like this,” said Zuckerberg of the network.

India’s UPI processed more than two billion transactions in October and 1.8 billion the previous month.

The stakes are high for all the competitors as the digital payments market was worth about $75 billion in 2019 and is expected to rise past $500 billion by 2025.

WhatsApp has linked up with five Indian lenders including State Bank of India, the largest public sector institution, HDFC Bank, ICICI Bank, Axis Bank and Jio Payments Bank to roll out the service.

The National Payments Corporation of India has put a cap of 20 million users of the Whatsapp service in the first phase. All must have a debit card and a bank account.

The American firm has been waiting for two years to launch its service, testing pilot payments for about a million customers.

 أ ف ب 

بومباي: دخلت شركة “واتساب” الجمعة المعركة على سوق الدفع بواسطة الهاتف المحمول في الهند، لتتنافس مع “غوغل” و”علي بابا” اللتين تعملان أصلاً في هذه السوق الواعدة جداً.

وأعلنت الشركة التابعة لـ”فيسبوك” إطلاق خدمة “واتساب بي” للدفع بعد ساعات من حصولها على الإذن من الهيئة الهندية المنظّمة لقطاع خدمات الدفع.

وتًعتبَر الهند أكبر سوق لخدمات المراسلة بواسطة الهواتف المحمولة، إذ يبلغ عدد مستخدميها نحو 400 مليون.

ويتيح “واتساب بي” تَلَقّي الأموال وإرسالها بواسطة منصة المراسلة.

وكانت الخدمة أطلِقِت للمرة الأولى في منتصف يونيو الفائت في البرازيل التي تشكّل السوق الثانية لـ”واتساب” بعد الهند. لكنّ المصرف المركزي البرازيلي علّق العمل بها بعد أسبوع “حفاظاً على مناخ تنافسي مناسب”، إضافة إلى بروز مخاوف في شان سرية المعلومات التي يتم الحصول عليها من المستخدمين.

وقد أعلنت السلطات البرازيلية مذّاك أنها ستسمح بهذه الخدمة.

واعتبر مؤسس “فيسبوك” مارك زاكربرغ في فيديو رافق إطلاق الخدمة في الهند أنها ستساهم في “الابتكار” في مجال الدفع. وأشاد زاكربرغ بالنظام الموحّد للدفع في الهند الذي يشارك فيه أكثر من 14 مصرفاً هندياً.

وتستخدم هذا النظام أيضاً، إضافة إلى “واتساب بي”، كلّ من “غوغل بي” (ألفابت) و”فونبي” (وولمارت) و”بيتم” (علي بابا) التي تسيطر على سوق الدفع عبر الإنترنت في الهند.

ولاحظ زاكربرغ أن “الهند هي أول دولة تقدم على خطوة من هذا النوع”، في إشارة إلى الشبكة التي عالجت أكثر من مليارّي عملية دفع في شهر أكتوبر و1,8 مليار في سبتمبر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format