🚦Traffic

WhatsApp introduces a new feature to remove messages within 7 days

واتساب تدخل خاصية جديدة لإزالة الرسائل خلال ٧ أيام

AFP

Washington: Facebook-owned WhatsApp said Thursday it would introduce disappearing messages on WhatsApp, a move ramping up its challenge to rival Snapchat.

The messaging service used by more than two billion people globally said it would enable people to choose whether to keep their messages or allow them to delete themselves after seven days.

“Today, WhatsApp messages often live on our phones forever. While it’s great to hold onto memories from friends and family, most of what we send doesn’t need to be everlasting,” a WhatsApp blog post said.

“Our goal is make conversations on WhatsApp feel as close to in-person as possible, which means they shouldn’t have to stick around forever. That’s why we’re excited to introduce the option to use disappearing messages on WhatsApp.”

Facebook previously introduced a similar option for its Messenger platform, following on the heels of Snapchat, which has amassed a strong following among young smartphone users.

WhatsApp chose a seven-day window “because we think it offers peace of mind that conversations aren’t permanent, while remaining practical so you don’t forget what you were chatting about,” the blog post said.

“The shopping list or store address you received a few days ago will be there while you need it, and then disappear after you don’t.”

The move comes with Facebook’s core social network losing ground to younger audiences to rivals like Snapchat and TikTok, even as Facebook-owned Instagram continues to grow in that demographic group.

A Piper Jaffay survey of US teens last month showed Snapchat is their favorite social media platform, and that TikTok overtook Instagram for second place.

 الشرق

الدوحة: أعلنت “واتساب” أنها ستدخل خاصية جديدة تتيح للمستخدمين الاختيار بين الاحتفاظ بالرسائل أو تركها تزول تلقائياً بعد 7 أيام.

وتأتي هذه الخطوة من التطبيق الذي يستخدمه أكثر من ملياري شخص حول العالم، ليعزز موقعه التنافسي بوجه “سنابشات” التي تشكّل ميزة الرسائل الزائلة إحدى أبرز نقاط قوتها، بحسب وكالة الأنباء الفرنسية اليوم.

وأوضحت “واتساب” التابعة لفيسبوك،، في منشور عبر مدوّنة أنه بإمكان المستخدمين حالياً الاطلاع على سجل محادثاتهم عبر “واتساب” كاملاً، مضيفة “الرسائل المتبادلة عبر واتساب حالياً تبقى بصورة دائمة. ولكن باستثناء الرغبة في استذكار الأحاديث مع الأصدقاء والعائلة، من غير الضروري أن تبقى الرسائل التي نبعث بها إلى الأبد”.

وقالت: “هدفنا هو أن نجعل المحادثات عبر واتساب تشبه تلك التي يتبادلها الناس وجهاً لوجه، ما يعني لا حاجة لأن تكون أبدية. لذا نحن متحمسون إزاء فكرة إدخال خاصية تتيح إزالة الرسائل”.

وأوضحت “واتساب” أنها اختارت مهلة الأيام السبعة هذه “للتمكن من العودة إلى قائمة التبضع أو عناوين المتاجر التي تلقيتموها قبل أيام إذا ما كنتم لا تزالون في حاجة إليها كما أنها ستزول عندما تنتفي الحاجة إليها”.

وكانت “فيسبوك” المالكة لـ”واتساب” أدخلت خاصية مشابهة على منصتها للمراسلة “ماسنجر”، بهدف الإفادة من هذه الميزة التي سمحت لـ”سنابشات” بالتمايز عن بقية الشبكات الاجتماعية.

ويأتي هذا الإعلان في ظل التراجع الذي تشهده “فيسبوك” في مواجهة “سنابشات” و”تيك توك” في أوساط المستخدمين الشباب، كما أن “إنستغرام” التابعة أيضاً لـ”فيسبوك”، تواصل التقدم لدى هذه الفئات الشابة، لكن بوتيرة أبطأ.

وأظهر تحقيق أجرته مؤسسة بابير جافراي مؤخراً أن “سنابشات” هي الشبكة الاجتماعية المفضلة لدى المراهقين الأمريكيين، تليها “تيك توك” التي تقدمت على “إنستغرام”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
4
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format