🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Qatari Health Expert Joins Global Initiative to Raise Awareness of COVID-19 Vaccines

خبيرة صحة قطرية تنضم إلى المبادرة العالمية لرفع الوعي بلقاحات كوفيد-١٩

َQNA

Doha:  Head of the Vaccination Unit, Health Protection and Communicable Disease Control Department at the Ministry of Public Health and leader of the COVID-19 investigation team in the State of Qatar Dr. Soha Al Bayat joined a group of prominent experts from around the world as part of the Team Halo, an initiative launched by the United Nations and the Vaccine Confidence Project to engage millions of people in international efforts aimed at finding safe and effective vaccines for the virus.

The initiative was launched in mid-October and includes about 20 international health experts and scientists as mentors that exchange stories of their participation in developing a vaccine for COVID-19. They also exchange developments and facts related to vaccines treating the virus through the TikTok app and other social media platforms.

Dr. Al Bayat noted that she joined the initiative as an opportunity to inform people about the latest developments, whether in Qatar or globally, about the progress made in international efforts aimed at finding a safe and effective vaccine for COVID-19. She noted that Qatar signed two agreements with two international pharmaceutical companies to buy a COVID-19 vaccine as soon as it is launched for global use, and it has also reached an advanced stage of discussions with many other companies.

Dr. Al Bayat recently published four videos on TikTok, in Arabic and English, about the latest developments and various topics related to the COVID-19 vaccine with more than 200,000 views.

قنا

الدوحة: انضمت الدكتورة سهى البيات رئيس قسم التطعيم في وزارة الصحة العامة وقائد فريق تقصي /كوفيد-19/ في دولة قطر، إلى مجموعة من الخبراء البارزين من جميع أنحاء العالم كجزء من فريق /هالو/، وهي مبادرة أطلقتها الأمم المتحدة ومشروع الثقة باللقاحات لإشراك الملايين من الناس في الجهود الدولية الرامية إلى إيجاد لقاحات آمنة وفعالة للفيروس.

وقد تم إطلاق المبادرة في منتصف شهر أكتوبر الماضي، وتضم حوالي 20 من خبراء وعلماء الصحة العالميين /كمرشدين/،حيث يقومون بتبادل قصص مشاركتهم في تطوير لقاح لـ /كوفيد-19/، كما يتبادلون المستجدات والحقائق المتعلقة بلقاحات علاج هذا الفيروس عبر تطبيق /تيك توك/ وغيرها من منصات وسائل التواصل الاجتماعي.

ونوهت الدكتورة سهى البيات، بانضمامها إلى هذه المبادرة العالمية ، حيث ستتاح لها الفرصة لاطلاع الناس على آخر المستجدات، سواء في قطر أو حول العالم، حول التقدم المحرز في الجهود الدولية الرامية إلى إيجاد لقاح آمن وفعال لـ /كوفيد-19/، مشيرة إلى أن قطر وقعت اتفاقيتين مع شركتي أدوية دوليتين لشراء لقاح /كوفيد-19/ بمجرد إطلاقه للاستخدام العالمي، كما وصلت إلى مرحلة متقدمة من المناقشات مع العديد من الشركات الأخرى.

كما أوضحت أن الهدف من ذلك هو ضمان حصول قطر بشكل مبكر على اللقاح بمجرد أن تثبت التجارب السريرية أن اللقاح آمن وفعال ومن ثم المتابعة السريعة للموافقة على استخدام اللقاح على عموم الناس.

وقد نشرت الدكتورة سهى البيات مؤخرا أربعة فيديوهات باللغتين العربية والإنجليزية على تطبيق /تيك توك/ حول آخر المستجدات وموضوعات مختلفة تتعلق بلقاح /كوفيد-19/، محققة أكثر من 200 ألف مشاهدة.

وفي سياق متصل، أشادت السيدة آنا نولان مديرة المشروع المشترك بانضمام الدكتور سهى البيات كأحد خبراء المشروع الذين يدعمون هذه المبادرة العالمية المهمة، لافتة إلى أن خبرة الدكتورة سهى الواسعة في مجال التطعيم، بالإضافة إلى قدرتها على إيصال الرسائل باللغتين العربية والإنجليزية، تجعلها عضوا قيما في فريق المشروع الذي يضم نخبة من المرشدين الخبراء عبر العالم.

وقالت إن مبادرة فريق /هالو/ تقدم معلومات دقيقة وموثوق بها مباشرة من خبراء علميين بارزين في هذا المجال، مبينة أن هذه المبادرة تهدف إلى زيادة ثقة الجمهور في لقاحات /كوفيد-19/، ومكافحة المعلومات المضللة، فضلا عن تقريب الجمهور من أولئك الذين يعملون في قلب البحث عن اللقاح على مستوى العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format