🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Polish PM Says National Quarantine Possible to Halt Virus Spreading

بولندا تتجه نحو إقرار حجر صحي شامل للحد من تفشي فيروس كورونا

QNA

Warsaw: Poland announced further restrictions on Wednesday to halt the spread of the coronavirus and said it would impose a full national lockdown if COVID-19 cases continue to surge.

Doctors have told Polish media that the country is running out of hospital beds, ventilators, oxygen and medics as daily infections and deaths have hit new record highs.

Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki said most shops in shopping malls, theatres, museums, galleries and cinemas would close from Saturday. All school pupils who are not already working remotely will start to do so from Monday, he said, while hotels will remain open only for business guests.

“If this plan fails, then in a week or 10 days we will have a national quarantine, which will be very severe,” Morawiecki told a news conference, alluding to a blanket lockdown.

Earlier in the day Poland reported 24,692 new COVID-19 cases and 373 deaths. 

وارسو: تتجه الأمور في بولندا نحو فرض حجر صحي شامل، في ظل ارتفاع أعداد الاصابات بفيروس كورونا /كوفيد-19/، رغم اقرار مزيد من الاجراءات الاحترازية في البلاد.

وقال السيد ماتيوس مورافيسكي رئيس الوزراء البولندي، خلال مؤتمر صحفي اليوم، إن بولندا ستطبق المزيد من القيود الرامية إلى منع انتشار فيروس كورونا اعتبارا من يوم السبت المقبل، مؤكدا أن البلاد “على بعد خطوة واحدة فقط من تنفيذ إغلاق صحي كامل يشمل جميع المناطق والمرافق”.

وأوضح أن الإجراءات الجديدة تتضمن انضمام الطلاب الذين تتراوح أعمارهم بين 7 و9 أعوام إلى زملائهم الأكبر سنا في المدارس الابتدائية وطلاب المدارس الثانوية، حيث سيحضرون مستقبلا الفصول الدراسية عبر الإنترنت، كما تتضمن أيضا إغلاق المتاجر في مراكز التسوق، باستثناء محلات البقالة والصيدليات والمتاجر، مع فتح أبواب الفنادق فقط أمام أولئك الذين يسافرون لأغراض العمل.

وأضاف أنه سيتم كذلك إغلاق المسارح ودور السينما والمعارض الفنية، على أن يستمر العمل بالقيود المذكورة أعلاه على الأقل حتى 29 نوفمبر الجاري، مشددا على أنه “إذا لم تنجح هذه الإجراءات وازداد انتشار الوباء، فإن “الخطوة التالية هي حجر صحي شامل في كل أنحاء البلاد، وإغلاق كامل”.

يذكر أن بولندا تعاني منذ مدة من ارتفاع كبير في عدد المصابين بالفيروس لاسيما بعد أن دخلت البلاد في الموجة الثانية من /كورونا/ على غرار غالبية البلدان الأوروبية الأخرى .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format