🌍 World

Trump Threatens to Turn to Supreme Court to Stop Vote Count, Biden’s Campaign Responds

ترامب يهدد باللجوء إلى المحكمة العليا لإيقاف عملية عد الأصوات وحملة بايدن ترد

QNA

Washington: US President Donald Trump announced an early victory in the US presidential elections, indicating that he would go to the US Supreme Court to stop counting late votes, while Joe Biden’s campaign issued a statement in response to Trump’s threat.

In a speech at the White House, Trump said that his campaign was achieving legendary results after he won a number of important states against his democratic opponent.

He stated that there had been a “major fraud” committed against the American people and stressed his rejection of any tampering with the results by saying that their goal now is to ensure the integrity of the elections, and for the law to be used in a proper manner.

The US President stated that US citizens have come out in unprecedented numbers, adding that Florida, Ohio and Texas were won by a large margin.

US Vice President Mike Pence did not comment on Trump’s statements and called for continued counting of votes.

On Trump’s statements, Biden Campaign Manager Jen OMalley Dillon said “it was outrageous because it is a naked effort to take away the democratic rights of American citizens.”

“It was unprecedented because never before in our history has a president of the United States sought to strip Americans of their voice in a national election. And it was incorrect because it will not happen. The counting will not stop. It will continue until every duly cast vote is counted,” She added. 

قنا

واشنطن: أعلن الرئيس الأمريكي دونالد ترامب اليوم، النصر مبكرا في الانتخابات الرئاسية الأمريكية، مشيرا إلى أنه سيذهب إلى المحكمة العليا الأمريكية لإيقاف احتساب الأصوات المتأخرة، فيما أصدرت حملة المرشح الديمقراطي جو بايدن بيانا ردا على تهديد ترامب.

وذكر ترامب، في كلمة له بالبيت الأبيض بعد أن فاز في عدد من الولايات الهامة، أن حملته تحقق نتائج “أسطورية”، مشيرا إلى تقدمه في ولايات يتنافس عليها مع المرشح الديمقراطي، جو بايدن.

وقال إن هناك “عملية احتيال كبيرة” ارتكبت ضد الشعب الأمريكي، لأنه سيتم عد الملايين من بطاقات الاقتراع التي تم إرسالها بالبريد.. مؤكدا رفضه أي تلاعب بالنتائج قائلا: “هدفنا الآن هو التأكد من نزاهة الانتخابات، ونريد أن يستخدم القانون بطريقة سليمة”، وأشار إلى عزمه اللجوء إلى المحكمة العليا.

وذكر الرئيس الأمريكي، الذي تحدث عن “ليلة عظيمة” أن “مواطني البلاد خرجوا بأعداد غير مسبوقة. فزنا في ولايات بفارق كبير مثل فلوريدا، وأوهايو وتكساس”.

ومن جهته، لم يعلق نائب الرئيس الأمريكي مايك بنس على تصريحات ترامب، داعيا إلى الاستمرار في فرز الأصوات.

ومن جانبها، أصدرت السيدة جين أومالي ديلون مديرة الحملة الانتخابية لجو بايدن، بياناً عقب خطاب الرئيس الأمريكي، واصفة الخطاب بأنه “شائن وغير مسبوق وغير صحيح”.

وقالت إن “بيان الرئيس الليلة حول إيقاف فرز الأصوات المدلى بها على النحو المطلوب كان شائناً وغير مسبوق وغير صحيح. إنه مشين لأنه محاولة عارية لانتزاع الحقوق الديمقراطية للمواطنين الأمريكيين”.. مشددة على أن فرز الأصوات لن يتوقف.

وكان ملايين الناخبين الأمريكيين توجهوا صباح أمس /الثلاثاء/ إلى صناديق الاقتراع للاختيار بين ترامب وبايدن، وذلك بعد حملة انتخابية طغى عليها وباء كورونا (كوفيد-19)، فيما أدلى قرابة 100 مليون ناخب بأصواتهم بشكل مبكر في الأسابيع الأخيرة قبل موعد الانتخابات لتجنب الوقوف في طوابير في ظل تفشي فيروس كورونا المستجد ما يدل إلى احتمال تسجيل مشاركة قياسية.

وحتى في حال خسر أحد المرشحين التصويت الشعبي، تبقى حظوظه قائمة إلى غاية معرفة نتائج انتخاب المجمع الانتخابي. ومن أجل الفوز، يجب أن يحصل المرشح على غالبية أصوات كبار الناخبين والبالغة 270 من أصل 538 والتي تمنح بشكل نسبي على مستوى الولايات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format