😎 LifeStyle🌍 World

‘Baby Shark’ becomes most-watched YouTube video

“بايبي شارك” الفيديو الاكثر مشاهدة على اليوتيوب

AFP

Seoul: The wildly infectious and relentlessly repetitive children’s song “Baby Shark” became the most-watched YouTube video on Monday, with more than seven billion plays.

The bane of parents and teachers worldwide, the South Korea-produced song has gone from the realm of children’s YouTube to a global viral sensation, with a catchy and addictive melody buoyed by a hypnotically colourful video.

“Baby Shark Dance”, the English-language version of the song, clocked up over seven billion views on YouTube at around 0400 GMT on Monday, dethroning Luis Fonsi and Daddy Yankee’s “Despacito” as the most-watched video on the platform.

The ubiquitous children’s song and earworm, first uploaded to YouTube in June 2016, is a remix of an American campfire song by the Seoul-based production company Pinkfong.

Its YouTube success paved its route into the global music charts, reaching the number 32 spot on the Billboard Hot 100 in January 2019.

It has picked up plenty of adult fans along its way to global viral fame: the Washington Nationals baseball team took it up as an anthem and went on to win the World Series last year, prompting the White House to play the tune during the celebrations.

One US town played the song on a loop, while another, Florida’s West Palm Beach, used the melody to try to discourage homeless people from congregating in a public area.

It has also been pressed into anti-pandemic service, with a coronavirus-themed version, “Wash Your Hands”, teaching children the importance of personal hygiene.

Two of the last four tracks to hold the most-played record on YouTube are South Korean — rapper Psy’s megahit “Gangnam Style” held the title for more than three years until it was dethroned by Wiz Khalifa’s “See You Again”.

آي أف بي

سول: أصبحت أغنية الأطفال “بايبي شارك” شديدة الانتشار والتكرار بلا هوادة، الفيديو الأكثر مشاهدة على منصة اليوتيوب يوم الإثنين، مع أكثر من سبع مليارات مشاهدة

، انتقلت الأغنية التي أنتجتها كوريا الجنوبية من عالم الأطفال على اليوتيوب إلى إحساس عالمي فيروسي، كلعنة للآباء والمعلمين في جميع أنحاء العالم مع لحن جذاب ومثير للإدمان مدعوم بفيديو ملون بشكل مغناطيسي.

سجلت رقصة ال “بايبي شارك”، النسخة الإنجليزية من الأغنية، أكثر من سبع مليارات مشاهدة على اليوتيوب في حوالي الساعة 04:00 بتوقيت جرينتش يوم الإثنين، مما أدى إلى خلع لويس فونسي وأغنية “ديسباسيتو” من ترتيبهم كأكثر فيديو تمت مشاهدته على المنصة.

أغنية الأطفال ودودة الأذن المنتشرة في كل مكان، والتي تم تحميلها لأول مرة على اليوتيوب في يونيو 2016، هي عبارة عن ريمكس لأغنية أمريكية لإطلاق النار من قبل شركة الإنتاج بينك فروغ ومقرها مدينة سول.

مهد نجاحها على اليوتيوب طريقها إلى مخططات الموسيقية العالمية، حيث وصلت إلى المركز 32 في ترتيب البيلبورد هوت 100 في يناير 2019.

واستقطبت الكثير من المشجعين البالغين على طول طريقها إلى الشهرة العالمية: اتخذها فريق البيسبول في واشنطن ناشونالز نشيدًا واستمر في الفوز بالبطولة العالمية العام الماضي، مما دفع البيت الأبيض إلى عزف اللحن خلال الاحتفالات.

وعزفت إحدى المدن الأمريكية الأغنية بشكل متكرر، بينما استخدمت بلدة أخرى، ويست بالم بيتش في فلوريدا، اللحن لمحاولة ثني المشردين عن التجمع في مكان عام.

كما تم استعمالها في خدمة مكافحة الوباء، مع إصدار تحت عنوان فيروس كورونا، “اغسل يديك”، لتعليم الأطفال أهمية النظافة الشخصية.

اثنان من الأغاني الأربعة الأخيرة التي تحمل الرقم القياسي الأكثر تشغيلًا على اليوتيوب هما مغني الراب “ساي ميغايت” “جانج نام ستايل” الذي احتفظ باللقب لأكثر من ثلاث سنوات حتى أخذ “ويز خليفة” الترتيب بأغنيته ” سي يو أغاين”

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format