🌍 World

Sri Lanka rescues 120 whales after mass stranding

إنقاذ ١٢٠ حوتًا جنحت إلى شواطئ سريلانكا

AFP

Colombo: Marine crew and volunteers rescued 120 flying whales that ran aground on the western coast of Sri Lanka, while two of them died, the largest stranding accident of its kind the country has seen. Sailors, coast guard personnel, and volunteers succeeded at Tuesday dawn in returning to the sea at least 120 of these whales, after a painstaking rescue operation, according to the Navy spokesman Indica de Silva.

The whales drifted on Monday afternoon on a beach in Panadura, 25 kilometers south of Colombo, the island’s capital in the Pacific.

أ ف ب

كولومبو: أنقذ عناصر البحرية ومتطوعون 120 حوتًا طيارًا جنحت عند الساحل الغربي لسريلانكا، فيما نفق منها اثنان، وهو أكبر حادث جنوح من نوعه شهدته البلاد. ونجح بحّارة وعناصر خفر السواحل ومتطوعون فجر الثلاثاء في أن يعيدوا إلى البحر 120 على الأقل من هذه الحيتان، بعد عملية إنقاذ مضنية، على ما أعلن الناطق باسم البحرية إنديكا دي سيلفا.

وكانت الحيتان جنحت بعد ظهر الاثنين عند أحد شواطئ منطقة بانادورا الواقعة على بعد 25 كيلومترًا إلى الجنوب من كولومبو، عاصمة هذه الجزيرة في المحيط الهادئ.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format