🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Latest on the worldwide spread of coronavirus

أحدث الأخبار عن انتشار فيروس كورونا في جميع أنحاء العالم

Reuters

Britain, which has the highest official death toll in Europe from COVID-19, is grappling with more than 20,000 new coronavirus cases a day and scientists have warned the “worst-case” scenario of 80,000 dead could be exceeded.

DEATHS AND INFECTIONS

* For an interactive graphic tracking the global spread of COVID-19, open here

EUROPE

* Britain’s Prince William contracted COVID-19 in April at a similar time to his father Prince Charles, a source said.

* Georgian Prime Minister Giorgi Gakharia has tested positive for the coronavirus, his press office said.

* Italy will tighten restrictions but is holding back from reintroducing a nationwide lockdown, its prime minister said as infections, hospital admissions and deaths surge.

* A growing number of Russians are unwilling to be inoculated against COVID-19 once a vaccine becomes widely available, a pollster said.

* Greece will impose a two-week lockdown in northern regions and suspend flights.

* The Hungarian government will decide later this week whether to impose new restrictions to curb coronavirus infections, Prime Minister Viktor Orban’s cabinet chief said.

* Medical students, retired nurses, volunteers and Prague’s mayor have heeded a call to help Czech hospitals battle one of Europe’s highest infection rates.

AMERICAS

* The pandemic and a higher tax burden are luring Argentines to stable neighbour Uruguay, which has one of the lowest infection rates in Latin America.

ASIA-PACIFIC

* Days after a 17-year-old girl tested positive for COVID-19 in a remote part of western China last week, health authorities said they had tested over 4.7 million people in the region.

* South Korea has accepted just 164 asylum seekers this year, from nearly 6,000 who applied despite coronavirus travel curbs.

MIDDLE EAST AND AFRICA

* Iran reported a record high COVID death toll, as a ban on travel in and out of major cities came into force.

MEDICAL DEVELOPMENTS

* A small but key UK study found that “cellular immunity” to the virus is present after six months in people who had mild or asymptomatic COVID-19, suggesting some level of protection.

* CureVac said its experimental vaccine triggered an immune response in humans, putting it on track to start mass testing this year.

* Russian drugmaker Pharmasyntez has asked the Kremlin for permission to produce a generic version of U.S. firm Gilead Sciences’s COVID-19 treatment remdesivir without а patent.

ECONOMIC IMPACT

* Shares recovered globally from one-month lows as strengthening factory data in China and Europe offset news of new lockdowns, while investors prepared for more volatility from the U.S. presidential election.

* The International Monetary Fund warned G20 economies the crisis was not over, calling on the United States, Britain and other countries to increase the fiscal spending currently planned.

* Europe’s rich north is able to prop up essential parts of the economy with cash that will never have to be paid back while the poorer south is more reliant on providing short-term relief in the form loans and temporary tax holidays.

* The pandemic and a faster transition to renewable energy sources will have a permanent impact on global oil demand, Norway’s biggest independent energy consultancy predicted.
* Euro zone finance ministers will on Tuesday discuss how to respond to the darkening economic outlook.

رويترز

تكافح بريطانيا، التي لديها أعلى حصيلة رسمية للوفيات في أوروبا بسبب فيروس كورونا، مع أكثر من 20000 حالة إصابة جديدة بفيروس كورونا يوميًا وحذر العلماء من إمكانية تجاوز سيناريو “أسوأ الحالات” المتمثل في وفاة 80.000.

الوفيات والأمراض

* للحصول على رسم تفاعلي يتتبع الانتشار العالمي لإصابات فيروس كورونا انقر هنا

أوروبا

* قال مصدر أن تمت اصابة الأمير وليام البريطاني بفيروس كورونا في أبريل في وقت مماثل مع والده الأمير تشارلز.

* قال مكتبه الصحفي إن رئيس الوزراء الجورجي جيورجي جخاريا أثبتت إصابته بفيروس كورونا.

* قال رئيس وزرائها إن إيطاليا ستشدد القيود لكنها تمنع إعادة فرض الإغلاق على مستوى البلاد مع زيادة الإصابات ودخول المستشفيات والوفيات.

* قال أحد استطلاعات الرأي إن عددًا متزايدًا من الروس غير مستعدين للتلقيح ضد فيروس كورونابمجرد أن يصبح اللقاح متاحًا على نطاق واسع.

* ستفرض اليونان إغلاقًا لمدة أسبوعين في المناطق الشمالية وتعليق الرحلات الجوية.

* قال رئيس مجلس الوزراء برئيس الوزراء فيكتور أوربان إن الحكومة المجرية ستقرر في وقت لاحق من هذا الأسبوع ما إذا كانت ستفرض قيودًا جديدة للحد من الإصابة بفيروس كورونا.

* استجاب طلاب الطب والممرضات المتقاعدون والمتطوعون وعمدة براغ لنداء لمساعدة المستشفيات التشيكية في محاربة أحد أعلى معدلات الإصابة في أوروبا.

أمريكا

* يجذب الوباء والعبء الضريبي المرتفع الأرجنتينيين إلى جارتها المستقرة الأوروغواي، التي تعاني من أدنى معدلات الإصابة في أمريكا اللاتينية.

آسيا والمحيط الهادئ

* بعد أيام من اختبار إصابة فتاة تبلغ من العمر 17 عامًا بفيروس كورونا في منطقة نائية بغرب الصين الأسبوع الماضي، قالت السلطات الصحية إنها اختبرت أكثر من 4.7 مليون شخص في المنطقة.

* قبلت كوريا الجنوبية 164 طالب لجوء فقط هذا العام، من بين ما يقرب من 6000 تقدموا على الرغم من قيود السفر بسبب فيروس كورونا.

الشرق الأوسط وأفريقيا

* أبلغت إيران عن ارتفاع عدد الوفيات بسبب فيروس كورونا، حيث دخل حظر السفر من وإلى المدن الكبرى حيز التنفيذ.

التطورات الطبية

* وجدت دراسة بريطانية صغيرة ولكنها مهمة أن “المناعة الخلوية” ضد الفيروس موجودة بعد ستة أشهر لدى الأشخاص الذين يعانون من اصابة خفيفة بالفيروس أو بدون أعراض، مما يشير إلى مستوى معين من الحماية.

* قالت شركة كيور فاك إن لقاحها التجريبي أثار استجابة مناعية لدى البشر، مما جعله على الطريق الصحيح لبدء الاختبارات الجماعية هذا العام.

* طلبت شركة الأدوية الروسية فارماسينتيز من الكرملين الحصول على إذن لإنتاج نسخة عامة من ريمديسفير لعلاج فيروس كورونا التابع لشركة جيلياد ساينسز الأمريكية بدون براءة اختراع.

الأثر الاقتصادي

* تعافت الأسهم على مستوى العالم من أدنى مستوياتها في شهر واحد حيث عوضت بيانات المصانع القوية في الصين وأوروبا أنباء الإغلاق الجديد، في حين استعد المستثمرون لمزيد من التقلبات من الانتخابات الرئاسية الأمريكية.

* حذر صندوق النقد الدولي اقتصادات مجموعة العشرين من أن الأزمة لم تنته بعد، داعيا الولايات المتحدة وبريطانيا ودول أخرى إلى زيادة الإنفاق المالي المخطط له حاليا.

– شمال أوروبا الغني قادر على دعم أجزاء أساسية من الاقتصاد بالمال الذي لن يتم سداده أبدًا بينما يعتمد الجنوب الأكثر فقرًا على توفير إعفاء قصير الأجل في شكل قروض وإعفاءات ضريبية مؤقتة.

توقعت أكبر شركة استشارية مستقلة للطاقة في النرويج أن الوباء والانتقال الأسرع إلى مصادر الطاقة المتجددة سيكون لهما تأثير دائم على الطلب العالمي على النفط.

– سيناقش وزراء مالية منطقة اليورو يوم الثلاثاء كيفية الرد على التوقعات الاقتصادية القاتمة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format